پیشنهاد رشوه عروس ترامپ به اوماروسا
کد خبر: ۱۱۸۵۳۶
تاریخ انتشار: 2018 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

مدیر سابق دفتر ارتباطات عمومی کاخ سفید دیروز فایل صوتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه عروس رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از افشاگری‌هایش به وی پیشنهاد پرداخت مبلغی ماهانه معادل حقوق دوران حضور او در کاخ سفید را داده است.

«اوماروسا مانیگالت نیومن» مدیر سابق دفتر ارتباطات عمومی کاخ سفید روز پنجشنبه فایل صوتی محرمانه‌ای را افشا کرد تا به وسیله آن، صحبت‌های خود مبنی بر اینکه عروس «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به او پیشنهاد ۱۵ هزار دلار در ماه به عنوان حق‌السکوت داده است را اثبات کند.

این فایل صوتی در جریان گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی MSNBC منتشر شد.

چنین اقدامی تازه‌ترین گامی است که خانم مانیگالت نیومن برای اثبات صحبت‌هایش برداشته است. وی در قالب کتابی به نام «نامتعادل» (Unhinged) نوشته است که مبارزات انتخاباتی ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تا حدودی تحت نظارت «لارا ترامپ» همسر «اریک» پسر ترامپ قرار دارد.

لارا به وی پیشنهاد دستمزدی معادل آنچه وی پیش از اخراج از کاخ سفید در دسامبر گذشته دریافت می‌کرده را داده و اعلام کرده که این مبلغ را کمک‌کنندگان به کمپین انتخاباتی در اختیار گذاشته‌اند. هدف لارا ترامپ از پیشنهاد چنین مبلغی این بوده که اوماروسا درباره وقایع مربوط به دوران حضورش در کاخ سفید افشاگری نکند.

اوماروسا گفته است که این فایل صوتی چندین روز پس از اخراج وی از کاخ‌سفید ضبط شده است. ( در این فایل صوتی) لارا ترامپ می‌گوید: «همه پولی که ما به دست می‌آوریم و (با آن) دستمزد می‌پردازیم به صورت مستقیم از جانب حامیان تهیه می‌شود.در بیشتر موارد کسانی هستند که کمک‌های اندکی می‌کنند.»

عروس ترامپ همچنین گفته است که در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ با اوماروسا ارتباط داشته است و اعلام کرده که به عنوان یک دوست و خواهر از خیانت او و تخلف در سطح گسترده شخصی کاملا شوکه شده است.

اوماروسا از سال ۲۰۰۴ روابط گسترده‌ای با ترامپ داشته و یکی از معدود سیاه پوستان حامیان دونالد ترامپ در دولت او بود.او در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و در برنامه «کارآموز»؛ یکی از برنامه‌های تلویزیونی پر مخاطب ترامپ در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ شرکت داشت.

اوماروسا همچنین یکی از اعضای فعال کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ بود و بعد از آغاز ریاست جمهوری او، به مدت یک سال در کاخ سفید سمت داشت.

ترامپ در واکنش به افشاگری‌های اوماروسا وی را گیج و فاسد و نیز در موضع‌گیری دیگری او را سگ دیوانه خطاب کرده است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار