راه حل مرد روس برای تجارت با ایران
کد خبر: ۱۱۸۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 16    -    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمر چخوف بیان کرد: اقدام اتحادیه‌ی اروپا به نفع شرکت‌های اروپایی بود، اما اکثر این شرکت‌ها تصمیمشان را گرفته‌اند. آن‌ها آمادگی مقابله با تحریم‌های آمریکا را ندارند و قادر به ادامه فعالیت‌هایشان در ایران نیستند.

این مقام روسی همچنین گفت: من دست‌کم از یکصد شرکت این‌چنینی که در کشور‌های عضو اتحادیه‌ی اروپا مستقر هستند، اطلاع دارم. فهمیدن علت این اقدامشان چندان سخت نیست. کسب و کار آن‌ها در آمریکا نسبت به ایران بزرگتر است؛ به همین خاطر است که منافع آن‌ها در زمینه‌ی مسائل مالی و تولیدات تا بدین حد با آمریکا نزدیک است. نکته‌ی مهم‌تر این است که نظام مالی دنیا با دلار آمریکا کار می‌کند.

وی در عین حال تصریح کرد که اقدامات اتحادیه‌ی اروپا می‌تواند به شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی که وابسته به دلار و بازار آمریکایی نیستند، کمک کند.

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا افزود: آن شرکت‌ها از فرصت‌هایی که بازار ایران در اختیارشان می‌گذارد استقبال می‌کنند، اما مشکل اساسی این است که آن‌ها در کار داد و ستد نفت نیستند؛ درحالی که بر اساس آمار اولویت اول ایران فروش نفت‌اش است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود که تمام شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند، تحریم خواهند شد.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
2
سلام . پس راه حلش کو؟؟؟؟؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار