ماجرای بوهای عجیب در اطراف فرودگاه امام چیست؟
کد خبر: ۱۱۸۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) گفت: ۲۲ کانون اصلی بو را شناسایی کردیم.

 صدرالدین علیپور با اشاره به اقدامات این مرکز گفت: تلاش هایی از گذشته صورت گرفته و ما نیز تمرکزمان این بود چند قدم این تلاش ها را پیش ببریم و در حقیقت ادامه روند پیشین در زمینه محیط زیست شهری باشیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۷ افزود: در حوزه انرژی، آب، پایش آلودگی های سطح شهر تهران و همچنین ارزیابی و استانداردسازی پروژه ها اقدامات ویژه ای صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه راهبرد اصلی ما این است که همه بخش ها را در شهرداری و حتی نهادهای دیگر با خودمان همراه کنیم، گفت: تلاش کردیم مجموعه مدیریت شهری را با خودمان همراه کنیم بسیاری از بخش های شهرداری و سازمان ها خروجی محیط زیست دارند، سازمان مدیریت پسماند، معاونت شهرسازی، معاونت عمران و ... از جمله این بخش ها هستند که تعاملات نزدیکی را با آنها آغاز کرده ایم.
علیپور با اشاره به هماهنگی ها در حوزه شهرسازی گفت: تلاش کردیم در حوزه انرژی با تاکید بر مبحث ۱۹ ورود جدی داشته باشیم و مصرف انرژی را بهینه کنیم.
رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: ما چهار برابر نرم جهانی مصرف انرژی داریم که با رعایت مبحث ۱۹ و حمایت معاونت شهرسازی میزان مصرف انرژی ما بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.


وی افزود: در حوزه انرژی های برگشت پذیر نیز با معاونت شهرسازی اقدامات ویژه ای را تعریف کردیم تا ساختمان ها به سمت انرژی خورشیدی بروند. موضوعی که در بسیاری کشورها در حال اجباری شدن است.
علیپور با اشاره به همکاری با معاونت عمرانی نیز گفت: برای اولین بار همه پروژه هایی که مشمول پیوست زیست محیطی هستند ورود جدی داشتیم، در حال حاضر ۱۴۰ پروژه را در دست داریم و معتقدیم توجه نکردن به ملاحظات زیست محیطی و اکوسیستمی بحران های ویژه ای را ایجاد کرده است.


وی با اشاره به تعاملات با معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز گفت: در حوزه حمل و نقل پاک و کاهش دی اکسید کربن و همچنین با معاونت برنامه ریزی برای حرکت در مسیر شهر هوشمند تعاملات خوبی داشتیم.
علیپور ادامه داد: همچنین در مناطق ۲۲ گانه بر اساس پتانسیل های هر منطقه یک پروژه پایلوت انتخاب کردیم. به عنوان مثال بحث اکوپارک در منطقه ۲۲، تصفیه خانه با ظرفیت یک میلیون متر مکعب در منطقه ۱۴و گردشگری طبیعی در منطقه ۱۳ را دیده ایم.


رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین از ایجاد اطلس کامل مناطق تهران خبر داد و گفت: ما برای ۷۰ درصد از مناطق تهران اطلس کامل وضعیت زیست محیطی فراهم کرده ایم که در آن بافت خاک، تنوع زیستی، بحث آلایندگی، تراکم و مسائل زیست محیطی را دیده ایم.
وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام (ره) نیز گفت: ۲۲ کانون بو را در این مسیر شناسایی کردیم که عمده آن به دلیل فعالیت شرکت های دامپروری و مرغداری ها، همچنین رها شدن فاضلاب و کاهش سطح آب بوده است. در این زمینه دولت بودجه مورد توجهی مصوب کرده و ما به همراه شرکت آب منطقه ای و سازمان محیط زیست مامور شدیم تا این کانون ها را مرتفع کنیم.

صداوسیما

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkey
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
همه چیزمان به همه چیزمان می آید!!!!از وضعیت شهرهای نجف و کربلا بعد از قرن‌ها حوزه داشتن باید روشهای توسعه این حکومت را می فهمیدیم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار