روزنامه جوان به چاوشی: وطن، هتل نیست+عکس
کد خبر: ۱۱۸۲۲۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

خبر عدم اعطای مجوز آلبوم جدید محسن چاووشی با نام «ابراهیم» چند ماهیست دهان به دهان می‌چرخد و واکنش‌های مختلفی را بر می‌انگیزد. حالا پس از گذشت قریب به نه ماه از تاریخ درخواست مجوز، چاووشی به طرفداران خود وعده داده است به زودی آلبوم را منتشر خواهد کرد و به همین جهت هر روز گوشه‌هایی از «ابراهیم» را از صفحه اینستاگرام خود پخش می‌کند و در عطش ایجاد شده می‌دمد.

کلیت آلبوم تایید شده است و تنها اصلاح می‌خواهد

ابوالفضل صادقی نژاد رئیس واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما در این باره گفته است: «شرکت متقاضی برای کسب مجوز آلبوم «ابراهیم»، پنج مرداد 96 در خواستش را به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال کرد.

این درخواست به شورای شعر دفتر موسیقی رفت و 16 مرداد همان سال بررسی شد. پس از بررسی شورای شعر، دو قطعه از این آلبوم هفت قطعه‌ای تأیید شد و پنج قطعه اصلاحیه خورد. اصلاحیه ممکن است یک کلمه یا یک غلط املایی باشد. منظور از اصلاحیه، رد کردن آن پنج قطعه نیست.

البته ریز اصلاحیه ها، در دستم نیست؛ اما آنچه مشخص و قطعی است، این است که دفتر موسیقی آلبوم را به کلی رد نکرده است.»

تهدید به مهاجرت

در همین حال شایعه مهاجرت چاووشی در صورت عدم اعطای مجوز به آلبوم جدیدش منتشر شده است خود او نیز با انتشار کامنتی زیر پست یکی از دوستانش به این شایعه دامن زده و می‌نویسد: «وقتی خونه‌ات کوچک شد، عوضش کن؛ وقتی محله‌ات خسته‌ات کرد، عوضش کن؛ وقتی شهر و کشورت خفه‌ات کرد عوضش کن!»

روزنامه جوان به چاوشی: وطن، هتل نیست+عکس

متاسفانه این کامنت نشان از آن دارد برای خواننده‌ای که افتخارش به خواندن اشعارِ شاعرانِ فارسی زبانی چون مولاناست، ایران و وطن که پیامبر اکرم(ص) در خصوص آن می‌فرمایند: «حب الوطن من الإیمان»، به اندازه یک هتل ارزش دارد که به محض آنکه باب دلت نبود فرم تصویه حساب را پر کنی و به سراغ هتلی دیگر بروی!

چاووشی باید عشق به وطن را از آواره‌‎ای سوری بیاموزد که در میان جنگ، خون و محاصره وحشیانی چون داعش نوشت: «وطن هتل نیست که وقتی خدماتش خوب نبود رهایش کنیم؛ ما اینجا خواهیم ماند.»

روزنامه جوان به چاوشی: وطن، هتل نیست!

متاسفانه بسیاری وطن و قانون وطن را تا آنجا می‌پرستند و عاشقانه پایش می‌ایستند که منافعشان تامین گردد و آنجا که قانون سد منافعشان شود ساک به دست فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد فرودگاه آتاتورک ترک می‌کنند. اما دریغ از آنکه این خاک وطن است که هنرمند و هنرش را تقدس می‌بخشد و تجربه ثابت کرده هنرمندانی، حتی بزرگتر از چاووشی، که از ایران رفتند لاجرم بازگشتند و ماندند زیرا که هنر ایرانی ریشه در خاک ایران دارد و بس.

خوب است آقای چاووشی اگر هوس کردند کشورشان را از شدت خفگی عوض کنند حداقل آهنگ «خلیج ایرانی» را پاک کنند تا با صدای خودشان جواب خودشان را ندهند که «این خاک خیلی از این بازیا دیده».

روزنامه جوان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
1
4
بله درسته کی گفته وطن مثل هتل جای آسوده بودن است؟وطن جائیست که وقتی توش هستی باید دائم تنت بلرزه بخاطر شنیدن اخبارفجیع ،قتل تجاوز ، خفت گیری، گرانی با آینده ای کاملا" مبهم و تاریک . نتونتی درست برای آینده ات تصمیم بگیری . همیشه افسرده و ملول باشی ، نخندی ، شاهد از بین رفتن سرمایه ات باشی ، ژنهای خوب جلو چشمات بیت المال را هاپولی کنند و تو فقط نظاره گر باشی. حالا فهمیدی وطن چه جورجائیه یا بازهم برات بگم دل انگیز.
پاسخ ها
مسعود
| |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
دل انگيز اگر مثل اون آواره سوري داعش امده بود و مال و جان و ناموستو برده بود كه باز هم ميگه وطنم،اونوقت ديگه معلوم نبود تو چي ميگفتي و چكار ميكردي!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ولی مثل اینکه برای مسوولین و فرزندانشون مثل هتله که همه در حال ترکشن و ویزا و تابعیت و املاک کشوره ای دیگه رو دارن. و برای بعضی ها هم خیلی مهم نیست . چون وقتی میبینن امکاناتی که خودشون توش بوجود آوردن ناکافیه ( حتی از نوع ویژه اون ) برای درمان و تفریح و ....با هزینه های میلیاردی همین مردم میرن خارج .
سعید
|
Germany
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
وطن مثل خونه ی آدم میمونه، باید توش راحت باشی، باید بتونی بی دقدقه با حفظ حدود و احترام حرفهات رو بزنی، باید بتونی راحت توش استراحت کنی، اگر بچه ای توی خونشون این راحتی ها رو نداشته باشه و برای لقمه ی نونی و خوردن آب راحت بره توی اشپز خونه و با موانع و حرفهای نکن، کجا میری، مواجه نشه وگرنه این بچه دله میشه و میره جایی که لااقل هم حرمتش حفظ میشه و هم بیشتر بهش محبت میشه و می یننش و دوستش دارن. پس مراقب باشیم که بچه هامون رو دله و فراری از خونه نکنیم.
ايرانى خسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
چرا ايرانيها از وطنشان فرارى شده اند. روزنامه محترم جوان در اين باره تحقيق كند و نظر واقعى مردم را در همان صفحه و با همين دلسوزى و احساس وطندوستى درج كند. اكر مردش هستند.
فدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
1
0
آقای چاووشی تو مهاجرت بکن نیستی که می دونی رفتنیت مساوی نابود شدنته .
تو چند سال اخیر یکی از پزهای روشنفکری ، مهاجرت شده .
خب برو اون صدای مونتاژیت رو هم با خوت ببر . اونوری ها شدید منتظرت هستند تا حمایتت !!! کنن .
فقط وقتی رفتی هی پیغام ندی که دلم تنگ شده و غیره و غیره .
اساتیدی بسیار بزرگتر از تو این مملکت انواع ستم ها بهشون شد و هیچ وقت نگفتم می ریم .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
وطن برای بعضیها وطنه برای کسایی که ادعای سهم میکنن و همیشه کاسه داغتر از آشن برای مردم ... قانون خودشون رو برای ما مینویسن نه خودشون (مثلا ملانصرالدین که به زنش میکه حرف برای مردمه نه برای خودم) .. ما و خیلی از مردم فقط مشکلات رو میبینیم نه ژن خوبها ... مخصوصا دهه شصتی ها که از اول با مشکلاتیم و همیشه در صحنه باشیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
نگارنده حق اینگونه برخورد کردن با موضوع رو نداره
نمیدونم کی به شما چنین حقی داده
به دکتر مراجعه کنید
بیمارید خیلی هم بیمار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار