اعتراض کارگردان زن سینمای ایران به مذاکرات خزر
کد خبر: ۱۱۸۰۹۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 13    -    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
عادت می کنیم به نوشته های روسی به نداشتن سهم از خزر .عادت می کنیم همانطور که به درآمدمون به ریال و مخارجمون به دلار عادت کردیم . می گن ملت ایران نگاه دایی جان ناپلئونی دارند .من می گم اما یادم نمیاد در تاریخ کشورمون ردپایی از انگلیس و روسیه...

اعتراض کارگردان زن سینمای ایران به مذاکرات خزر؛ عادت می کنیم!

اعتراض کارگردان زن سینمای ایران به مذاکرات خزر؛ عادت می کنیم!به گزارش «تابناک با تو»؛ تینا پاکروان کارگردان,  تهیه کننده و بازیگر سینمای ایران است. پاکروان با انتشار دو عکس از خزر در اینستاگرامش نوشت:

عادت می کنیم به نوشته های روسی به نداشتن سهم از خزر .عادت می کنیم همانطور که به درآمدمون به ریال و مخارجمون به دلار عادت کردیم . می گن ملت ایران نگاه دایی جان ناپلئونی دارند. من می گم اما یادم نمیاد در تاریخ کشورمون ردپایی از انگلیس و روسیه نباشه.

جالب بود امروز که قرارداد ترکمنچای دیگری را شاهدیم برای اولین بار بی بی سی فارسی بجای اعلام نگرانی از تجزیه ایران داشت تحلیل اینکه ایران می تونست سهم ۵۰‎٪ بخواد بجای ۲۰‎٪ می داد ظاهرا نسبت به سهم بیشتر روسیه عصبانی است.

روزی هم فرزندان ما در درس تاریخ ادامه ترکمنچای را با خشم می خوانند مثل ما که قاجارها را بی عرضه و وطن فروش و خوش گذران می خواندیم که فقط به فکر خود بودند و سفرهای فرزندانشان به فرنگ و نه ایران براشون مهم بود و نه ایرانی، این برهه از تاریخ هم قضاوت خواهد شد. عادت می کنیم و این مرا دق می دهد.

اعتراض کارگردان زن سینمای ایران به مذاکرات خزر؛ عادت می کنیم!

اعتراض کارگردان زن سینمای ایران به مذاکرات خزر؛ عادت می کنیم!

مرجانه گلچین هم با انتشار عکس زیر در  اینستاگرامش نوشت: سهم ما از خزر این نیست گویا ترکمن چای را پایانی نیست#دریا_ خزر# خزر

اعتراض کارگردان زن سینمای ایران به مذاکرات خزر؛ عادت می کنیم!

ماهایا پطروسیان هم این عکس را در اینستاگرامش منتشر کرد.

اعتراض کارگردان زن سینمای ایران به مذاکرات خزر؛ عادت می کنیم!

آخرین خبر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
وقتی به خاطر ربنای شجریان لباس بنفش پوشیدید و واسش رای جمع کردید بقیه رو عوام الناس نادونی می دونستید که از پشت کوه اومده اند
. خودتون انتخاب کردید نوش جونتون:)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
1
3
بی بی سی هم دستش با برخی در یک کاسه هست. در حالیکه برخی دخترها روسریاشون رو سر چوب کرده بودند عده ای داشتند سر خزر با هم می بستند.
آیندگان به زیبایی قضاوت خواهند کرد. چون همه ی ما تو قبرهامون دراز کشیدیم و مانع دیدنشون نمی شیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
11
3
آره فهمیدیم که بی بی سی هم دلواپس ایرانه. بابا جمع کنید این تحلیل های خاله زنکیو هر کی با ... قهر می کنه برای ما مفسر سیاسی و ژئو استراتژیک می شه. یکی نیست به این خانوم بگه دلواپس دریای خزر که می گی پنجاه درصدش مال ایرانه اول برو مطالعه کن بعد ... بده. اولا که اسم دریا کاسپینه که کاسی ها از اقوام ساکن ایران بودن و نه خزر که قومی یهودی و دشمن اسلام. دوما ایران دو قرارداد 1921 و 1940 با شوروی سابق داشته که در اون ها هیچ ذکری از تقسیم سطح و بستر دیای کاسپین نشده بود. سوما آره گیرم به ایران پنجاه درصد دریا رو دادن یعنی ما سهم آذربایجان و ترکمنستان درسته گرفتیم. اون وقت مابقی دریا یعنی 25 درصد سهم روسها می شه و 25 درصد بقیه هم سهم قزاق ها. اون وقت ترکمن ها و آذری ها برای رفتن تو آب دریا هم باید از ما اجازه بگیرن.خخخ طبق حقوق بین الملل که حرف آخر می زنه سهم ایران بر اساس خط منصف باید باشه حالا ایران داره چونه 20 دصد می زنه که اگه موفق بشه کار بزرگیه. از تابناک انتظار می ره به جای انتشار حرف هر کی ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
چهار نفر که یک فیلم حسابی تو کارنامه شون نیست شدن مفسر سیاسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
خودتون به نقشه نگاه کنید و سهم ۵۰ درصدی را هم نگاه کنید که
چیزی توهم بیش نیست
اول این را باید اینکه ما قبلا تا پنجاه درصد دریانوردی می کردیم و یا نه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
مطلب دوم ایول داره واقعا دمت گرم که گل گفتی و تابناک می بایست این نظر را با آب طلا اینجا می گذاشت. عجب زمونه ای شده و چقدر دشمنان این مرز و بوم از هر تصمیم وحرکت جمهوری اسلامی دست آویزی برای حمله درست می کنند و بعضی ها هم که از تاریخ اطلاعات کمی دارند و حوصله بررسی اخبار رو ندارند بلند گوی این دشمنان می شوند, اگه رییس جمهور محترم از این سفر با هزار تن طلا بر می گشت می گفتند دو هزار تن طلای ۲۴ داده و هزار تن ۱۸ عیار آورده.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
این جور ژستها و حرفهای بی منطق شده وسیله ای برای خرید اعتبار و نامدار شدن توسط بریخ سیاسیون هنرمندان ورزشکاران و ...
هیچ کدامشان هم همان چند صفحه قرارداد های تاریخی را نخوانده اند. بعد انتظارات مردم عادی را بالا میبرند و دولت را مقصر جلوه می دهند.
کیارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
روزی کل دریاچه خزر برای ایران بود ولی از آنجا که در کل تاریخ ما باید به روسها باج بدیم فعلا به زیر 20 درصد رسیده . به امید روزی که برای شنا کردن از روسها اجازه بگیریم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
آقاي دانشمند خط منصف زماني ملاك عمل هست كه توافق قرارداد قبلي وجودنداشته باشد دوما بايد به كشورهاي تازه استقلال يافته فقط 10 تا 15 مايل از ساحل داده مي شد اما براي ايران و روسيه هر كدام شايد چيزي حدود 300 مايل دريايي حدود تعيين ميشد و اجازه كشتيراني در ابراه اصلي كه در مرز ايران و روسه و وسط دريا قرار داشت با پرجمهاي ايران و روسيه امكان پزير مي شد.چطور عهد نامه گلستان و تركمنچاي بقوت خود باقي باشد اما دريايي كه نام قزوين يا همان كاس پين را دارد بايد با مدل روسي تقسيم شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
قراردادهاي 1921 و 1940 اشاره دارد اين دريا بصورت مشا و شراكتي بين دو كشور بايد اداره شود. معني اين حرف وقتي تبديل به كميت و عدد كاربردي و درصد بشود چگونه است.؟ ايران بايد قرارداد امنيتي با كشورهاي حوزه خزر را امضا نمي كرد تا اول تكليف اب و سهمش از خزر را مشخص كند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
1- سهم ایران هیچ گاه 50 درصد نبوده است.
2- ایران در عهدنامه گلستان حدود 1500 کیلومتر خط ساحلی (آذربایجان و داغستان روسیه) را از دست داد و به روسیه تزاری واگذار کرد (1813 میلادی) و حدود 200 کیلومتر خط ساحلی در دریای سیاه در گرجستان.
3- عهدنامه ترکمنچای بخش کمی از تالش (بدون ساحل) و ارمنستان و نخجوان را داد که در این عهدنامه خط ساحلی از ایران کم نشد (1820)
4- عهدنامه آخال تکه : بخش بزرگی از آسیای میانه (ترکمن تاجیک و ازبکستان) را باز هم ناصرالدین شاه به روسها واگذار کرد که فقط ترکمنستان خط ساحلی داشت که 500 کیلومتر خط ساحلی هم اینگونه رفت. (1880 میلادی)
5- در دوره نادرشاه افشار حتی بخشی از خطوط ساحلی قزاقستان هم در قلمروز ایران (قرن هجدهم)
6- در انقلاب روسیه 1917 قرار شد عهدنامه مودت روسها با همسایگان بشته بشه و اراضی اشغالی کشورها را بهشون بدهند که این هم حاصل نشد.
7- پیمان نامه ورسای و دوره پهلوی : در این دوره تلاشهای کوچکی برای الغای دوعهدنامه و بازگشت اراضی انجام گرفت که با ضعف ایران و دخالت انگلیس به نتیجه ای نرسید.
8- در 1991 و 92 آذربایجان مستقل شد و ایران اولین کشوری بود که آنرا به رسمیت شناخت!
نتیجه پایانی : سهم ایران در قرن 17 و 18 (تا حدود 1812 چیزی حدود 60 تا 70 درصد بوده با توجه به خطوط ساحلی) ...با عهدنامه گلستان حدود 30 درصد و باعهدنامه اخال حدود 20 درصد دیگر را هم از دست دادیم. ایران در شرایط حال فقط 20 درصد اگر بگیره موفق شده و چونه سر همینه. این حرفهای روشنفکری هم خریداری نداره. اون زمانی که باید اعتراض میکردین سالهای 1813 و 1821 و 1880 و 1917 میلادی و 1992 میلادی بود. چجوری میشه با از دست دادن 2000 کیلومتر خط ساحلی در ترکمنستان و اذرباجیان و داغستان روسیه همچنان ادعای 50 درصد داشت؟ سهم ایران حدود 70 درصد بود اما نه الان در زمان نادرشاه و در زمان قاجار قبل از دو عهدنامه گلستان و آخال (1880) . ایرانیان فارسی زبان از شهر مرو (بزرگترین شهر قرن نوزدهم و بیستم ترکمستان) اخراج شدند و کل این سرزمین با 500 کیلومتر خط ساحلی به شوروی داده شد. متاسفانه افراد تاریخ نمی دانند و حرف بیجا می زنند. کل ایران ترکمن و اذرباجیان حدود 50 درصد سطح دریاچه را دارند و 50 درصد در خط قزاق و روس است. ایران بین سه کشور از 50 درصد عملا 20 درصد میخاد در حالی که نوار ساحلی اذر و ترکمن بیشتره.

پی نوشت: اگر سهم بیشتری از خزر می خواهید بهتر است رشد کنید و با اقتصاد پویا تشکیل اتحادیه ایرانی بدهید. کشوری با وسعت حداقل دوران نادر یا قاجار. وگرنه با این خط ساحلی سهم 50 درصد ادعای واهی بیش نیست. مردمی شعارزده هستیم. از یک طرف ادعای ارضی داریم ولی اگر بگوییم افغانستان بخشی از ایرانه و دوباره یک کشور واحد بشیم همه میگن اخه اینم کشوره؟ شعار ندید. اراضی از دست رفته را اگر می خواهید همت کنید غر نزنید.
ناشناس
|
Turkey
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
هر ننه قمری ژیوپولیتیست و استراتژیست شده این روزها . ننه قمر کارش چیز دیگری است که اگر آن کار را با ده درصد رضایت انجام بدهد باز هم هنر کرده است . دریای خزر با هر عرف و قانون بین الملل که تقسیم بشود سهم ایران جنوب خط آستارا - حسینقلی است . ادعای این که در زمان شوروی سهم ایران پنجاه درصد بود نشان از بیسوادی و نادانی و یا هوچی گری و شهر آشوبی دارد .
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
خطاب به ناشناس 11:02، همش خودتی، از ننه قمر بگیر تا بی سواد و استراتژیست خودتی، بی عرضگی و نا توانی و بی لیاقتی دولت، خصوصا کادر وزارت خارجه نیاز به ماله کشی نداره، شما مشغول تهمت زدن به دیگران باش و از اون طرف هم مملکت را بفروش، الان جزایر سه گانه هم میاد روی بورس، زودتر برو تو کارش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار