چرا زنان بیش از مردان گریه می کنند؟
کد خبر: ۱۱۷۹۷۸
تاریخ انتشار: 2018 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
از همین روی مردان زمانی که با همسرانشان به تماشای یک فیلم احساسی می نشینند باید دقت به خرج دهند که رفتارها و گریه های او را مسخره نکنند یا نادیده نگیرند؛ زیرا برای زنان این یک واکنش طبیعی اجتناب ناپذیر است. از آنجایی که اشک حاوی مقدار قابل توجهی پرولاکتین است؛ هورمونی که...

چرا زنان بیش از مردان گریه می کنند؟

چرا زنان بیش از مردان گریه می کنند؟به گزارش «تابناک باتو»؛ خانم ها روحیه ای لطیف تر نسبت به مردان دارند به همین دلیل در واکنش به اتفاقات احساسی تر برخورد می کنند. ولی این دلیل نمی شود که بگوییم آقایان اصلا گریه نمی کنند یا خوشایند نیست گریه کنند. در این مطلب را بررسی می کنیم.

خانم‌ها در مورد شرایط و موقعیت‌های مختلف بیش از اندازه احساساتی برخورد می‌کنند، به همین دلیل شاید قدری مشکل باشد که بخواهید تشخیص دهید دلیل اصلی ناراحتی همسرتان از کجا نشات می‌گیرد.

شاید مقوله گریه کردن و اشک ریختن برای تعداد بسیار زیادی از آقایون ناخوشایند باشد. همچنین تشخیص دلیل گریه های یک خانم نیز کار دشواری است. شاید در گام اول تصور کنید که هیچ کاری برای آرام کردن او از دستتان بر نمی آید، اما باید بدانید که شما بهترین کسی هستید که می توانید به او کمک کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دلیل ناراحتی او را پیدا کرده و با او اظهار همدردی نمایید.

چرا زنان بیش از مردان گریه می کنند؟

● نقش هورمون ها

اجازه دهید از همین ابتدا تکلیف شما را در مقابل اختلالات هورونی خانم ها روشن کنیم؛ باید توجه داشته باشید که در هنگام چرخه ماهانه، خانم ها نسبت به همه مسائل حساس تر می شوند و ممکن است به هر دلیلی گریه کنند. اگر احساس کردید که در مورد یک مسئله عکس العمل شدید نشان می دهد نباید به احساسات خشم آلود او دامن بزنید بلکه باید سعی کنید او را آرام کنید و با او اظهار همدردی نمایید.

● احساسات خالص و واقعی

تنها راهی که می توانید او را آرام کنید این است که به هر شیوه ای که شده نشان دهید احساسات او را می فهمید و پشتیبان و حامی اش هستید. چه از دست کسی ناراحت باشد (و یا حتی از خود شما) یا در شرایطی قرار گرفته باشد که هیچ کنترلی بر روی آن نداشته و ناامید و درمانده باشد (به عنوان مثال مشکلاتی پیرامون مسائل شغلی) به هر حال برای تخلیه احساسی گریه می کند. در یک چنین موقعیت حساسی او به دنبال یک فرد رویایی نمی گردد که مشکلش را بلافاصله حل کند، فقط نیاز به کمک کسی دارد که برای احساساتش ارزش قائل شود، و پشتیبانی و حمایتی را که او برای رسیدن به موفقیت و حل مشکلات نیاز دارد را از او دریغ نکند.

● عصبانیت

خانم ها در مقایسه با آقایون به هنگام عصبانیت گریه می کنند. زمانی که برنامه ریزی هایشان درست از آب در نیاید، به عنوان مثال کارفرما آنها را اخراج کند و یا در مسائل زناشویی دچار مشکل شوند، عصبانیت خود را با اشک ریختن نشان می دهند. در زمان مواجهه با یک چنین شرایطی باید سعی کنید که بر خلاف غریزه خود عمل کنید.

به این معنا که به خودتان بقبولانید که هیچ فضایی برای مقابله با خانم وجود ندارد، اگر چنین کاری را انجام دهید، مطمئن باشید که احتمال پیروزیتان در حد صفر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را به نهایت غم و غصه او برسانید و بعد هم هر چقدر وقت می خواهد در اختیارش قرار دهید تا بهبود پیدا کند.

● خاطرات

شاید آقایون وقت زیادی را روی فکر کردن به مسائلی که در گذشته در زندگی برایشان اتفاق افتاده، صرف نکنند – البته بجز کارهای خطرناکی که در دبیرستان انجام داده اند!- اما خانم ها دارای قدرت بسیار بالایی در به یاد آوردن خاطرات گذشته دارند و می توانند ساعت ها بر روی وقایعی که قبلاً در زندگی برایشان اتفاق افتاده فکر کنند و مانند یک فیلم در ذهن خود آنها را تجسم کرده و مرتباً تکرار نمایند. این خاطرات چه خوب باشند، چه بد، دلیل موجهی برای شروع گریه های یک خانم محسوب می شوند. به هر حال یک چنین امری می تواند دلیل قانع کننده ای دست خانم بدهد که اخلاق و روحیاتش تغییر کند، غم زده شده و مقدمات گریه کردن را برایش فراهم آورد.

چرا زنان بیش از مردان گریه می کنند؟

جزئیات بیشتر درباره تفاوت های گریستن در مرد و زن

مردان بیشتر گریه می کنند یا زنان؟ کدام یک رکورددار این ماجرا هستند می خواهیم این امر را از نگاه علمی بررسی کنیم و با هم مقایسه کنیم.

اغلب زنان بارها و بارها در طول زندگی خود با این جمله مواجه می شوند که، «زن ها خیلی بیشتر و راحت تر از مردان گریه می کنند، بنابراین به گریه های آنها نباید چندان اهمیت داد». گرچه این گزاره یکی از رایج ترین تصورات غالبی در فرهنگ های مختلف است که از زمان های بسیار دور نسل به نسل به ما منتقل شده است، اما ریشه در قضایای علمی دارد.

این موضوع که زنان بیشتر از مردان گریه می کنند به دو عامل مهم ژنتیکی و اجتماعی مربوط می شود. در واقع از یک سو تفاوت های هورمونی مردان و زنان و از سوی دیگر موقعیت های اجتماعی که زنان و مردان در اختیار دارند واکنش های آنها در برابر اتفاقات زندگی روزمره را شکل می دهد. به صورت معول زنان ۳۰ تا ۶۴ بار در سال گریه می کنند، در حالی که این مقدار برای مردان تنها ۶ تا ۱۷ بار است. علاوه بر این مدت زمانی گریه زنان در هر بار بیشتر از کردان است؛ بنا بر یافته های دانشمندان: میانگین گریه برای زنان ۶ دقیقه و برای مردان ۳ دقیقه است.

چرا زنان بیش از مردان گریه می کنند؟

تفاوت های گریستن در مرد و زن

تحقیقات دانشمندان دانشگاه هلند بر روی ۵ هزار نفر از ۳۷ کشور مختلف نشان داده است: ۶۶ درصد مردان کمتر از ۵ دقیقه و ۲۴ درصد آنها هر بار بین ۶ تا ۱۵ دقیقه گریه می کنند. در طرف مقابل هر بار گریه ۴۳ درصد از زنان کمتر ۵ دقیقه طول می کشد و گریه ۳۸ درصد آنها تقریبا ۵ الی ۱۵ دقیقه زمان می برد. هم چنین احتمال اینکه زنان از نیم تا یک ساعت گریه کنند دو برابر مردان است. این موضوع خود یکی از دلایل کشش بی حد و حصر زنان به ادبیات و سینمای تراژیک و احساسی است.

از همین روی مردان زمانی که با همسرانشان به تماشای یک فیلم احساسی می نشینند باید دقت به خرج دهند که رفتارها و گریه های او را مسخره نکنند یا نادیده نگیرند؛ زیرا برای زنان این یک واکنش طبیعی اجتناب ناپذیر است. از آنجایی که اشک حاوی مقدار قابل توجهی پرولاکتین است؛ هورمونی که توسط غده هیپوفیز تولید می شود و با احساسات انسانی ارتباط مستقیمی دارد. زنان سطح بیشتری از این هورمون را دارا هستند که خود می تواند توضیحی برای گریه های بیشتر آنها باشد. در کنار همه این موضوعات بزرگ تر بودن مجاری اشکی مردان باعث می شود که سرازیر شدن اشک آنها زمان بیشتر ببرد.
دکتر سلام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار