کشف گوشواره با قدمت 2000 سال در قدس
کد خبر: ۱۱۷۹۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
ک گوشواره طلایی که گفته می شود قدمتی بالغ بر 2000 سال دارد در نزدیکی معابد باستانی در قدس اشغالی پیدا شد. باستان شناسان این گوشواره را یکی از شواهد نادر از نفوذ و سلطه یونانیان توصیف می کنند.

کشف گوشواره با قدمت 2000 سال در قدس

کشف گوشواره با قدمت 2000 سال در قدساختصاصی «تابناک با تو»؛ یک گوشواره طلایی که گفته می شود قدمتی بالغ بر 2000 سال دارد در نزدیکی معابد باستانی در قدس اشغالی پیدا شد. باستان شناسان این گوشواره را یکی از شواهد نادر از نفوذ و سلطه یونانیان توصیف می کنند.

این گوشواره 4 سانتیمتری و دایره ای شکل است و رأس آن مانند سرِ قوچ طراحی شده است. یک قطعه سفال و چند سکه هم در جریان کاوش در این منطقه از قدس کشف شده است.

کشف گوشواره با قدمت 2000 سال در قدس

این گوشواره با تکنیک درهم تنیدن رشته های طلا و براساس یک الگوی پیچیده طراحی شده است.

روش ساخت این قطعه ی طلایی با جواهرات عصر هلنیستی در قرن های 2 و3 قبل از میلاد مطابقت دارد. این نخستین بار است که گوشواره طلایی عصر هلنیستی در سرزمین قدس یافت می شود.

کشف گوشواره با قدمت 2000 سال در قدس

کشف گوشواره با قدمت 2000 سال در قدس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
1
2
اینا دنبال هیکل سلیمان هستن
رحیم
|
Switzerland
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
1
7
متاسفانه در اروپا ما شاهد ورود آثار با ستانی از ایران هستیم و می بینیم که چگونه تمام آثار باستانی ایران بصورت کلان وارد اروپا و دبی می شود و به قیمت های ناچیز بفروش گذاشته می شود. من نمی دانم چرا جلوی لوازم آریش ناقابل را همیشه پیدا می کنند ولی اینچنین چیزهای سخت و بزرگ را هرگز مسئولین پیدا نمی کنند و یا جلوی آنها رانمی گیرند. الله اکبر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار