رؤسای جمهور آمریکا به چند زبان مسلط اند؟
کد خبر: ۱۱۷۸۹۰
تاریخ انتشار: 2018 August 11    -    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
دانستن زبان دوم خود یک هنر است، اما هر کسی به این موضوع اهمیت نمی دهد. گزارشات حاکی از آن است که تنها 25% از آمریکایی ها به زبانی به جز زبان انگلیسی مسلط می باشند. این موضوع حتی در مورد رئیس جمهورهای آمریکا نیز صدق می کند.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟به گزارش «تابناک با تو»؛ دانستن زبان دوم خود یک هنر است، اما هر کسی به این موضوع اهمیت نمی دهد. گزارشات حاکی از آن است که تنها 25% از آمریکایی ها به زبانی به جز زبان انگلیسی مسلط می باشند. این موضوع حتی در مورد رئیس جمهورهای آمریکا نیز صدق می کند. اگر دوست دارید بدانید که رئیس جمهورهای آمریکا هر کدام به چند زبان مسلط بودند، با ما در ادامه مطلب همراه باشید

جان کوئینسی آدامز

زبان: انگلیسی، فرانسه، هلندی، روسی، لاتین، یونانی، آلمانی، ایتالیایی

جان کوئینسی آدامز ششمین رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا، بین سال ‌های ۱۸۲۵ تا ۱۸۲۹، بود. او رکورد چند زبانی را در میان رئیس جمهورهای آمریکا شکست. او در بچگی زبان های فرانسه و هلندی را آموخت و در سن 14 سالگی، به عنوان مترجم زبان فرانسوی به ماموریتی به روسیه رفت. او قادر به خواندن زبان های لاتین و یونانی نیز می باشد. جان زبان آلمانی را زمانی که به عنوان سفیر ایالات متحده در پروس مشغول به تحصیل بود، فرا گرفت و پس از آن شروع به یادگیری زبان ایتالیایی کرد.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

جیمز آبرام گارفیلد

زبان: انگلیسی، لاتین و یونانی

چیزی که در مورد جیمز آبرام گارفیلد عجیب است، دانستن زبان های لاتین و یونانی نیست، بلکه توانایی او در نوشتن این دو زبان در آن واحد است. در واقع او می تواند به طور همزمان با دست راست اش زبان لاتین و با دست چپ اش به زبان یونانی بنویسد.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

چستر آلن آرتور

زبان: انگلیسی، لاتین و یونانی

چستر آلن آرتور، بیست و یکمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری ‌خواه بود. او زبان های لاتین و یونانی را در دوران تحصیل اش آموخت. اگر چه او در این زبان ها روان و بدون نقص نبود اما می توانست به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند که گویا همان قدر هم برایش کافی بود.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

تئودور روزولت

زبان: انگلیسی، آلمانی و فرانسه

تئودور روزولت زبان فرانسه را از بر بود، او قادر بود که زبان آلمانی را نیز به خوبی بنویسد، بخواند و حتی حرف بزند. از این رو او را به عنوان یکی از رئیس جمهورهای دو زبانه می شناسند.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

توماس وودرو ویلسون

زبان: انگلیسی، لاتین، یونانی و آلمانی

توماس وودرو ویلسون بیست و هشتمین رئیس ‌جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب دموکرات بود. او تا مدت ها از ضعف بینایی رنج می برد که دلیلش هم تاخیر در یادگیری می دانستند. مدرسه ای که او می توانست در آن تحصیل کند از خانه شان بسیار دور بود، بنابراین او نزد پدرش تحصیلات مقدمانی را آموخت. او در سن 16 سالگی موفق شد که در دانشگاه ثبت نام کند و همانجا بود که زبان های لاتین و انگلیسی را به طور حرفه ای فرا گرفت. او زبان های دیگر از جمله یونانی و آلمانی را سالها بعد از آن دوران آموخت.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

هربرت هوور

زبان: انگلیسی، لاتین و ماندارین

هربرت هوور زبان ماندارین چینی را زمانی که به عنوان مهندس معدن در چین کار می کرد، یاد گرفت. او و همسرش حتی در دورانی که با هم در کاخ سفید زندگی می کردند، یادگیری این زبان را ادامه دادند. در واقع آنها به این زبان، در مواقعی که نمی خواستند دیگران حرف های آنها را متوجه شوند، حرف می زدند.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

فرانکلین دلانو روزولت

زبان: انگلیسی، آلمانی و فرانسه

فرانکلین دلانو روزولت به هدف یادگاری زبان های آلمانی و فرانسه، مدت زیادی را در اروپا گذراند. اگر چه او هیچوفت نتوانست لهجه ای مانند آلمانی یا فرانسوی ها داشته باشد اما قادر است که سخنرانی هایش را به این زبان ارائه دهد.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

جیمی کارتر

زبان: انگلیسی و اسپانیایی

اگر چه جیمی کارتر هیچ موقع به طور حرفه ای برای آموختن گرامر زبان اسپانیایی وقت نذاشت، اما به خوبی می تواند به این زبان صحبت کند. او ابتدا این زبان را در آکادمی دریایی آمریکا آموخت اما بعدها خودش پی آن را گرفت و تکمیل اش کرد. او حتی در سفرهای خارجی خود نیز به این زبان سخنرانی هایی داشته است.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

بیل کلینتون

زبان: انگلیسی و آلمانی

گزارشات حاکی از آن است که بیل کلینتون مجبور بود که در سالهای تحصیل اشش در دانشگاه، حتما یک زبان خارجی را بیاموزد که او زبان آلمانی را انتخاب کرد. البته پس از آن، او به دلیل علاقه به کشور آلمان و سبک زبان آنها، تصمیم گرفت آن را ادامه دهد. او آنقدر در این زبان پیشرفت کرد که در سال 1994 در برلین سخنرانی اش را به زبان آلمانی ارائه داد. او در سخنرانی خطاب به شهروندان آلمانی گفت: «آمریکا در کنار شماست، حالا و همیشه.»

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

جرج بوش

زبان: انگلیسی و اسپانیایی

زمانی که جرج بوش در دوران جوانی اش در تگزاس بود، زبان اسپانیایی آموخت اما با همان دانش کم، گاهی حتی در سخنرانی هایش به آن زبان حرف می زد. البته این کار اعتماد به نفس خاصی می خواهد، که بی شک جرج بوش آن را داشت.

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

باراک اوباما

زبان: انگلیسی، عربی و اندونزیایی

باراک اوباما به عنوان رئیس جمهوری دو زبانه شناخته نمی شود، اما در سن 6 تا 10 سالگی، زمانی که او به همراه مادر و ناپدری اش در اندونزی زندگی می کرد، کمی از زبان اندونزیایی را آموخت. جدا از آن اوباما به خاطر ریشه آفریقایی و مسلمانی که دارد، زبان عربی را هم کم و بیش متوجه میشود. او خودش در این باره می گوید: «من نمی توانم هیچ زبان دیگری را به روانی انگلیسی حرف بزنم. در واقع من دوست ندارم به زبان دیگری حرف بزنم چون در حرف زدن مسلط نیستم و به نظر خودم مسخره می آید.»

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

دونالد ترامپ

زبان: فقط انگلیسی!

تنها زبانی که دونالد ترامپ می داند، زبان مادری اش یا همان انگلیسی ست. جالب اینجاست که خودش یک زبانه از اعضای دیگر خانواده اش چند زبانه هستند. همسر اول او، ایوانا ترامپ، به چند زبان از جمله چکی و روسی مسلط است. پسر بزرگ او به فرانسه و چکی حرف می زند. دخترش نیز به زبان فرانسه تسلط کامل دارد. ملانیا، آخرین همسر او نیز قادر است به زبان های اسلوونیایی، فرانسوی، آلمانی و صربستانی حرف بزند. فرزند مشترک او با ملانیا نیز زبان های انگلیسی و صربستانی را می داند ولی خودِ اقای رئیس جمهور همین یک زبان را برای خود کافی می‌داند!

رئیس جمهورهای آمریکا به چند زبان مسلط اند؟

برترینها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار