در انتخاب صندلی هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید
کد خبر: ۱۱۷۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
آیا تا به حال روز بعد از یک پرواز با لرز بیدار شده اید؟ محیط هواپیما محیطی مستعد برای انتقال عفونت های ویروسی است.

در انتخاب صندلی هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید

در انتخاب صندلی هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید  اختصاصی «تابناک باتو»؛ تحقیقات گذشته نشان داده است که هواپیما می تواند به دلیل ونتیلاسیون محدود در آن، محیطی مناسب برای انتشار عفونت های ویروسی باشد . که این پاتوژن ها توسط مسافران یا خدمه پرواز میتوانند منتقل شوند.

با این حال، در معرض خطر ابتلا به عفونت لزوما به این معنی نیست که ما بیمار هستیم، بلکه اگر بدانیم کجا خطر وجود دارد، می توانیم برای جلوگیری از تماس با میکروب های مضر کارهایی انجام دهیم.

محققان دانشگاه اموری و مؤسسه فناوری گرجستان، به دنبال راه های احتمالی برای انتقال میکرو ارگانیسم ها از طریق عطسه و سرفه هستند، چون با بیش از 3 میلیارد مسافر هواپیمایی سالانه، انتقال بیماری های عفونی در حین پرواز مهم است.

در انتخاب صندلی هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید

اما تا کنون هیچ مطالعه ای روی مسیرهای انتقال در هواپیما صورت نگرفته است.

گفتنی است، تیم تحقیقات هرتزبرگ بر این هدف است که این شکاف را با تجزیه و تحلیل یک مدل از مسیرهای عفونت بین مسافران و خدمه در پروازهای میان قاره ای پر کند. آنان با در نظر گرفتن موقعیت و حرکت مسافران و خدمه در طول سفرهای غربی با مقصد های مختلف، نقشه ای از انتقال جرم را ارائه دادند.

چهار دوره از این سفرهای تحقیقاتی در طول فصل آنفلوآنزا انجام شد و به این ترتیب، محققان حرکات مسافرین و خدمه کابین را تحت نظر گذاشتند. همچنین 229 نمونه هوا و سطح را در تمام پروازها جمع آوری کردند.

در انتخاب صندلی هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید

مشاهدات آنها یک نقشه دقیق از جنبش های پروازی مسافرین را نشان می دهد که مسافران نزدیک راهرو حرکات بیشتری دارند.

بنابراین، هرتزبرگ خاطرنشان می کند، حدود 40 درصد مسافران هرگز صندلی های خود را ترک نمی کنند، 40 درصد دیگر در طول پرواز یک بار و 20 درصد دیگر بیش از دو یا چند بار صندلی خود را ترک می کنند.

در انتخاب صندلی هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید

همره داشتن ژل آنتی باکتریال دست

با توجه به اینکه چگونه میکروب ها منتقل می شوند، به نظر می رسد مسیر عفونت نسبتا پایدار باشد.

بیشترین خطر ممکن است، مستقیم از خدمه کابین، که اغلب در حال حرکت هستند و تماس طولانی مدت با مسافران دارند، منتقل می شود.

در انتخاب صندلی هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید

منابع اصلی برای میکروب ها در واقع سطوح هستند که در میزها، کمربندهای ایمنی و توالت های هواپیما به وفور یافت می شوند؛ بنابراین، شما می توانید به راحتی با دستمال مرطوب آنتی باکتریال از انتقال میکروب ها و بیماری ها پیشگیری کنید. همچنین قبل از صرف غذا، میز را تمیز کنید. به یاد داشته باشید: شما در محیط بسته ای با بیش از 200 غریبه هستید!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
1
4
من مرگم مسافرته انگار دارن زجر کشم میکنن اینقدر که هموطنای عزیز بی شعور هستن و رعایت نمیکنن. یکی کفشش رو درمیاره، یکی میخواد بالا بیاره، یکی دست میکنه تو دماغش برای عملیات، یکی باد کولر رو جابه جا میکنه

بهترین وسیله برای مسافرت خودرو شخصیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار