آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۹۷
کد خبر: ۱۱۷۸۰۳
تاریخ انتشار: 2018 August 10    -    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

سین توکلی اظهار داشت: ویژه‌نامه پیک‌سنجش با عنوان راهنمای انتخاب رشته حاوی مطالب مفید برای داوطلبان آزمون سراسری سال 97 از روز شنبه 13 مرداد ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است .

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌، از روز 15 مرداد انتخاب رشته را آغاز کردند و تا فردا 20 مرداد ماه می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان بایستی بر اساس مندرجات کارنامه و رتبه و نمره نهایی زیرگروه ارائه شده در کارنامه، انتخاب رشته کنند، گفت:

همچنین داوطلبان برای آگاهی از شانس قبولی خود در دانشگاه مورد نظرشان می‌توانند از سامانه انتخاب رشته مجازی که از شنبه، 13 مرداد ماه در سایت سازمان سنجش فعال شده، استفاده کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری 97 ظرفیت های جدید نیز اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 107 هزار و 941 داوطلب نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری 97 اقدام کرده اند، یادآور شد:

همچنین داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده، ولی غایب بودند و یا افرادی که در این آزمون شرکت نکردند نیز می‌توانند تا 24 مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه اظهار داشت: شانس قبولی داوطلبان در آزمون سراسری امسال بالای 70 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه 467 هزار نفر برای پذیرش در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجاز شده اند، گفت: 129 هزار نفر از این افراد در دوره روزانه و 30 هزار نفر در نوبت شبانه پذیرفته خواهند شد؛ در مجموع حدود 160 هزار داوطلب در این دوره‌ها پذیرش می‌شوند که اسامی چهار برابر این میزان ظرفیت اعلام شده است.

توکلی با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری 97 نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: 763 هزار و 499 نفر در آزمون امسال پذیرفته خواهند شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته 19 هزار و 499 نفر افزایش یافته است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار