کشف ۱۲ هزار عقرب از یک منزل مسکونی درمشهد
کد خبر: ۱۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار: 2018 August 09    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، ابوالفضل شعبانی اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری مامورین آگاهی انتظامی کلانتری شهرک ناجا طی چند روز کار اطلاعاتی و رصد یک منزل مسکونی، یک صیاد متخلف را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: طی پایش‌های به عمل آمده، افرادی به طور مشکوک اقدام به جابه‌جایی باکس‌های حاوی عقرب می‌کردند که مامورین توانستند آن‌ها را شناسایی و در یک عملیات غافلگیر‌کننده و با کسب اجازه از مراجع قضایی منزل مورد نظررا بازرسی کنند.

شعبانی افزود:طی بازرسی از منزل این فرد متخلف تعداد ۱۲ هزار عقرب از انواع زرد و سیاه کشف که از این تعداد ده هزار عقرب طی مدت نگهداری و پرورش تلف شده بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه عقرب‌ها به منظور بهره برداری از زهر‌شان توسط عده‌ای سودجو بدون مجوز صید شده بودند گفت: دو هزار عقرب زنده مکشوفه نیز توقیف و جهت اقدامات بعدی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شد.

این مقام مسئول افزود: برای متخلف صورتمجلس تخلف تنظیم و به جرم پرورش غیر مجاز عقرب در منزل مسکونی و ایجاد خطر و نا امنی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خاتمه از زحمات فرماندهی و مامورین آگاهی کلانتری شهرک ناجا که زحمات و همکاری مجدانه در شناسایی و کشف این محموله داشتند تقدیر و تشکر کرد.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار