خواب بیش از ۸ ساعت مرگبار است
کد خبر: ۱۱۷۷۲۱
تاریخ انتشار: 2018 August 10    -    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

خواب بیشتر از 8 ساعت ممکن است نشانه‌ای از وجود یک خطر جدی باشد. وقتی یک انسان به طور غیر ارادی و غیر طبیعی تمایل به خواب بیش از 8 ساعت پیدا می‌کند، بعید نیست خطری جدی در کمین سلامت وی باشد.

خواب بیش از ۸ ساعت مرگبار است

برخی انسان‌ها عقیده دارند از آنجایی که قرار است ما بعد از مرگ تا ابد بخوابیم، پس بهتر است تا جای ممکن حین تپیدن قلب بیدار ماند و از لحظه‌ها استفاده کرد. به طور منطقی این ایده خوبی به نظر می‌رسد، اما نکته اینجاست که نداشتن خواب کافی نه تنها سبب خواهد شد انسان زودتر روانه گور شود، بلکه سبب می‌شود طی سال‌های عمر نیز همواره ضعیف، فاقد تمرکز و درمانده بماند.

عکس این موضوع نیز صادق است. اگر فردی به خواب بیشتر از 8 ساعت تمایل دارد، ممکن است ایراد از وجود مشکلات قلبی و یا دیگر انواع ریسک‌های سلامتی ریشه گرفته باشد. این موضوع بر اساس تحقیقات جدید اثبات شده است.

خواب بیشتر از 8 ساعت را دست کم نگیرید!

فراموش نکنید منظور از صحبت ما، مرگ زود هنگام و حتمی در صورت خواب بیشتر از 8 ساعت نیست، اما اگر تمایل زیادی به خواب داشته و بیشتر از هشت ساعت از شبانه روز را در رختخواب می‌گذرانید، ممکن است این موضوع نشانه‌ای از برخی مشکلات خطرآفرین برای سلامتی باشد. همچنین ممکن است از مدت‌ها قبل سلامتی‌تان به خاطر بروز علائمی به خطر افتاده باشد و حالا خواب بیشتر از 8 ساعت به بدتر شدن قضیه دامن خواهد زد.

بر اساس صحبت‌های یک تیم تحقیقاتی، افراد باید توجه زیادی به مشکل خوابیدن زیاد داشته باشند. همانطور که همواره به آن اشاره کرده‌ایم، خوابیدن کمتر از هفت ساعت ممکن است خطرات زیادی برای سلامتی‌مان داشته باشد، اما از این به بعد باید در نظر داشته باشید خواب بیشتر از 8 ساعت نیز مشکلات خاص خودش را خواهد داشت.

کاهش زمان خواب برای افراد پرخواب سبب خواهد شد ریسک بروز مشکلات قلبی و دیگر انواع بیماری‌ها در آن‌ها کاهش پیدا کند.

بر اساس گفته‌های یکی از اعضای تیم، در صورت تمایل افراد به خواب زیاد مخصوصا برای بیشتر از هشت ساعت، متخصص‌های بالینی می‌بایست غربالگری عوامل خطرساز قلبی عروقی و مخصوصا غربالگری آپنه انسدادی خواب را انجام بدهند.

این یک اختلال خواب جدی بوده و وقتی بروز می‌کند که نحوه تنفس کردن فرد حین خواب دچار مشکل شود. به عبارت دیگر، آپنه انسدادی خواب که از آن با عنوان وقفه تنفسی در خواب نیز یاد می‌کنند، سبب توقف تنفس برای مدت کوتاهی در طول خواب می‌شود. خطر این اتفاق به طور واضح مشخص است!

آپنه‌ها معمولا بین ده الی سی ثانیه زمان برده و در برخی موارد بعید نیست حتی صد مرتبه حین خواب رخ بدهند. با وخیم شدن وضعیت، فرد بعد از احساس خفگی شدید از خواب خواهد پرید.

نکته دیگری که به پزشکان کمک می‌کند از خواب بیشتر از 8 ساعت نشانه‌های خطرناک را استنتاج کنند، کیفیت خواب است. اگر فرد با وجود خواب زیاد احساس شادابی نمی‌کند، پس ممکن است سلامتی وی در خطر باشد.

این تیم تحقیقاتی، هفتاد و چهار مطالعه قبلی پیرامون زمان و کیفیت خواب و همچنین مرگ و میر و سلامتی قلبی عروقی را بررسی کرد. این مطالعه‌ها در مجموع بر روی سه میلیون انسان صورت گرفته بودند. بر اساس نتابج به دست آمده، خواب شبانه نزدیک به 10 ساعت در سی درصد افرادی که به مرگ زودرس دچار شده‌اند مشاهده شده است.

خواب به این میزان خطر سکته مغزی را تا 56 درصد و بروز مشکلات قلبی عروقی را تا 49 درصد افزایش خواهد داد. این در حالی است که خواب ناکافی، خطر بروز مشکلات قلبی را تا 44 درصد افزایش می‌دهد.

گجت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار