چه کنیم که درد پشت در خانه و محل کار بازنگردد
کد خبر: ۱۱۷۵۸۰
تاریخ انتشار: 2018 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
دکتر رابین لاستیج معتقد است هر گونه فعالیتی که به شما در کاهش استرس کمک می کند، می تواند به کاهش درد نیز کمک کند. شما می توانید مدیتیشن، یوگا، تای چی، تنفس عمیق، بیوفیدبک و شبیه سازی را برای مبارزه با استرس انجام دهید.

چه کنیم که درد پشت در خانه و محل کار بازنگردد

چه کنیم که درد پشت در خانه و محل کار بازنگرددبه گزارش «تابناک باتو»؛ هر گونه آسیبی به دیسک ها، ماهیچه ها و رباط های پشت می تواند باعث درد در این ناحیه، شود. در این بخش خبری به همراه شما به بررسی علل آن می پردازیم.

علل شایع درد پشت عبارتند از؛

آرتریت

آرتریت ممکن است بر روی قسمت پائینی پشت اثر بگذارد. بروز آرتریت در ستون فقرات، در برخی موارد، می تواند منجر به تنگی مجرای نخاعی شود.

کشیدگی ماهیچه یا رباط

حرکت ناگهانی یا بلند کردن اجسام سنگین ممکن است باعث کشیدگی رباط های نخاعی و ماهیچه های پشت شوند.

پوکی استخوان

اگر استخوان هایتان شکننده و پوک شده اند، فشار مهره های ستون فقرات شما می توانند شکستگی ها را بیشتر کنند.

ناهماهنگی در اسکلت

اگر انحناء ستون فقرات غیر طبیعی باشد، درد در این ناحیه، ممکن است رخ دهد.

برآمدگی یا جداشدن دیسک ها

مواد نرم داخل دیسک ها می توانند باعث برآمدگی یا جداشدن دیسک ها شده و بر روی اعصاب، فشار وارد کنند، اما ممکن است شما حتی با داشتن این موارد، علائمی از درد در این ناحیه، نداشته باشید.

چه کنیم که درد پشت در خانه و محل کار بازنگردد

عوامل خطرناک درمورد درد پشت

به طور کلی، هر کسی چه نوجوان و چه کودک می تواند دچار این درد شوند. عوامل متعددی می توانند شما را در معرض خطر ابتلا به درد در این ناحیه، قرار دهند از جمله نداشتن تمرینات ورزشی، سن، اضافه وزن بیش از حد، بلند کردن اجسام بطور نادرست، سیگار کشیدن، بیماری هایی مانند انواع سرطان و آرتریت، شرایط روحی، بارداری و ... .

علائم و نشانه های این عارضه

افراد مبتلا به درد در این ناحیه، دچار علائم خاصی می شوند که عبارتند از:

تورم در ناحیه پشت
افزایش دمای بدن
بی حسی در اطراف باسن و پشت
درد بدون وقفه
در برخي موارد ممکن است درد به زانوها و پاها برسد.
پس از یک مدت طولانی نشستن، درد بدتر می شود.

چه کنیم که درد پشت در خانه و محل کار بازنگردد

چگونه با ورزش کردن، از درد جلوگیری کنید؟

یکی از حیاتی ترین مواردی که می توانید برای جلوگیری از درد در این ناحیه، انجام دهید، بلند شدن و افزایش حرکت است. تمرینات منظم می توانند به افزایش استقامت و قدرت در پشت شما کمک کنند و اجازه دهند که عضلات، عملکرد بهتری داشته باشند.

تمرینات ورزشی همچنین برای حفظ مایع بین مفاصل شما مفید هستند. علاوه بر این، برای حفظ وزن بسیار عالی می باشند، زیرا داشتن اضافه وزن باعث ایجاد فشار بیشتری بر روی پشت خواهد شد.

شنا و راه رفتن گزینه های خوبی هستند. یوگا و انجام تمریناتی شامل حالت بچه، حالت مثلث و حالت کبوتر که باعث می شود پشت و پاهای خود را بکشید، مفید است. طبق یک مطالعه، یوگا به عنوان یکی از تمرینات فیزیوتراپی در تسکین درد در این ناحیه، عمل می کند. شما می توانید با یک پزشک در مورد اینکه کدام تمرینات ورزشی برای شما مناسب است، مشورت کنید.

با ترک سیگار از درد در این ناحیه جلوگیری کنید

همانطور که می دانید سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان هایی مانند سرطان ریه و کولون را افزایش می دهد. علاوه بر این، سیگار کشیدن دلیلی برای ایجاد درد پایدار و مداوم است، همچنین باعث ایجاد درد در این ناحیه، می شود.

نیکوتین موجود در سیگار، باعث می شود جریان خون در دیسک های ستون فقرات کم شود و سبب خشک شدن، پارگی و شکاف دیسک ها می شود. علاوه بر این مقدار اکسیژن را در خون شما کم می کندکه باعث می شود مواد مغذی به تاندون ها و عضلات پشتی کمتر برسد. عضلات پشت ضعیف و ناسالم، بیشتر مستعد ابتلا به اتساع و کشیدگی است و همین امر، باعث درد پشت می شود.

با درست غذا خوردن، از درد پشت جلوگیری کنید

داشتن عادات غذایی خوب، باعث حفظ وزن سالم و جلوگیری از فشارهای غیرضروری به بدن می شود. رژیم غذایی شامل فست فودها یا غذاهای پر از ادویه، می توانند سیستم عصبی را تحت فشار قرار دهند که باعث بروز مشکلاتی می شود.

در حالی که رژیمی حاوی سبزیجات و میوه های تازه، دانه های غلات، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی به دستگاه گوارش کمک می کنند. علاوه بر این، شما همچنین باید مصرف کلسیم و ویتامین D را افزایش دهید زیرا این مواد مغذی برای داشتن استخوان سالم ضروری است.

استخوان های قوی می توانند در جلوگیری از پوکی استخوان، که دلیل عمده ای برای درد در این ناحیه، است، مفید باشند. بنابراین، شما باید مقدار زیادی ویتامین D و کلسیم مصرف کنید تا استخوان هایی قوی در ستون فقرات خود داشته باشید.

ویتامین D در برخی از غذاها مانند زرده تخم مرغ، پنیر، ماهی چرب و جگر گاو پیدا می شود. کلسیم نیز در ماست، شیر و سبزیجاتی که دارای برگ های سبز هستند، یافت می شود.

با کاهش استرس، از درد خود جلوگیری کنید

کاهش استرس یکی دیگر از روش های عالی برای جلوگیری از مشکلات درد است. استرس می تواند باعث کاهش فشار بر روی عضلات شود و تنش و فشار دائمی و ثابت بر روی ماهیچه ها، می تواند به درد در این ناحیه، منجر شود.

دکتر رابین لاستیج معتقد است هر گونه فعالیتی که به شما در کاهش استرس کمک می کند، می تواند به کاهش درد نیز کمک کند. شما می توانید مدیتیشن، یوگا، تای چی، تنفس عمیق، بیوفیدبک و شبیه سازی را برای مبارزه با استرس انجام دهید.

چه کنیم که درد پشت در خانه و محل کار بازنگردد

با تغییر دادن وضعیت خواب خود، می توانید از درد جلوگیری کنید

اگر در معرض این درد هستید، با پزشک خود در مورد وضعیت خواب مناسب صحبت کنید. خوابیدن به پهلو ممکن است یک گزینه عالی باشد. خوابیدن بر روی شکم خوب نیست. با این حال، می توانید با قرار دادن یک بالش زیر زانو و دیگری در زیر کمر، بر روی پشت بخوابید. اگر نمی توانید به هیچ حالت دیگری بخوابید، یک بالش را زیر باسن خود بگذارید و بخوابید.

با درست نشستن، می توانید از درد پشت جلوگیری کنید

به طور کلی وضعیت بد نشستن، می تواند باعث ایجاد فشار بر روی پشت و درد در این ناحیه، شود. از صندلی ارگونومیک برای نگهداشتن حالت طبیعی منحنی ستون فقرات استفاده کنید. در حالی که نشسته اید، زانو ها را کمی بالاتر از ناحیه کمر قرار دهید. در صورت نیاز، پا را روی یک چهارپایه بگذارید.

اگر برای مدت طولانی نشسته اید، بلند شوید و حداقل یک بار در ساعت راه بروید. اگر به مدت طولانی قصد ایستادن دارید، سر خود را بالا نگه دارید و شکم خود را به داخل بکشید و اگر می توانید یک پای خود را بر روی چهار پایه بگذارید و هر 5 تا 15 دقیقه پای خود را عوض کنید.

با کشیدن عضلات خود، از درد جلوگیری کنید

ایستادن، دراز کشیدن یا نشستن در یک مکان برای مدت زمان طولانی، برای پشت شما مفید نیست. شما می توانید بلند شوید، راه بروید و برخی از حرکات کششی ساده را برای از بین بردن فشاری که در طول روز، بر پشت شما تحمیل شده، انجام دهید.

این حرکات کششی به جریان گردش خون در پشت شما، کمک خواهد کرد. علاوه بر این، می تواند هر گونه درد یا فشار ناشی از عدم فعالیت را کاهش دهد.

با کار روی ماهیچه های هسته ای از درد جلوگیری کنید

همه ما در مورد فواید سلامتی متعددی که ورزش دارد، آگاهی داریم. یک برنامه تمرینی منظم که بر روی عضلات هسته ای تمرکز می کند، می تواند خطر آسیب های ناشی از پشت مانند اسپاسم عضلانی و کشیدگی عضلات را کاهش دهد.

بنابراین، شما باید سعی کنید تمرینات شکمی و پشتی را دو بار در هفته انجام دهید. این تمرینات به شما کمک خواهند کرد تا عضلات پشتی انعطاف پذیرتر و قوی تری داشته باشید.

با تقویت عضلات هسته ای از درد پشت جلوگیری کنید

داشتن عضلات هسته ای قوی برای داشتن حالت و وضعیت مناسب، ضروری است. خوشبختانه، روش های متعددی برای تقویت عضلات هسته ای شما وجود دارد. به عنوان مثال، انجام مرتب یوگا و پیلاتس، دو روش عالی برای ساختن عضلات هسته ای قوی هستند. همچنین کمک می کنند که ستون فقرات محکمی داشته باشید و درد در این ناحیه، نیز نداشته باشید.

با نوشیدن مقدار زیادی آب، از درد پشت جلوگیری کنید

70٪ وزن بدن را آب تشکیل می دهد و نوشیدن آب کافی، باعث می شود بدن شما هیدراته بماند. مصرف مقدار زیاد آب در طول روز، برای بالا بردن ارتفاع دیسک های بین مهره ای مفید است. بنابراین، نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در طول روز، ضروری است.

چه کنیم که درد پشت در خانه و محل کار بازنگردد

درمان درد پشت با روش های خانگی و داروهای گیاهی

درد در این ناحیه، می تواند فعالیت های روزمره را مختل کند. درمان های طبیعی می توانند به شما کمک کنند تا این مشکل را سریعا درمان کنید. برخی از داروهای خانگی که برای از بین بردن درد وجود دارند، عبارتند از؛

برگ های ریحان

برخی ازبرگ ها دارای روغن های مهمی مانند سیترونلول، ایگنول و لینالول هستند که دارای خواص ضد درد و ضد التهابی می باشند که در کاهش درد کمر مفید می باشند. به این منظور حدود دو قاشق چای خوری از برگ های ریحان را در یک فنجان آب گرم برای مدت ده دقیقه بخیسانید، مقداری عسل را به عنوان طعم دهنده اضافه کرده و آن را گرم کنید. سپس این چای گرم را دو بار در روز مصرف کنید. شما همچنین می توانید از روغن ریحان در مناطق آسیب دیده نیز استفاده کنید.

سیر

کپسایسین و سلنیوم موجود در سیر دارای مواد ضد التهابی و ضد درد هستند که برای مقابله با کمر درد مفید هستند. برای این منظور، تقریبا 10 عدد سیر را خرد کنید. سپس، آن را به شکل خمیر در آورده و بر روی مناطق آسیب دیده بگذارید و با یک حوله تمییز روی آن را بپوشانید. بعد از 25 تا 30 دقیقه منطقه مورد نظر را با یک دستمال مرطوب، تمیز کنید. این درمان را حداقل دوبار در روز انجام دهید. روش دیگر این است که هر روز صبح، دو حبه سیر بخورید.

زردچوبه

زردچوبه به دلیل دارا بودن کورکومین مشهور است و شامل خواص ضد درد و ضد التهاب است. این دو عامل می توانند با درد پشت به مبارزه بپردازند و به کاهش علائم آن کمک کنند. یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک لیوان شیر گرم را تهیه کنید. این دو ماده را خوب مخلوط کنید و حداقل دو بار در روز مصرف کنید.

شیر

همانطور که می دانید، شیر مملو از کلسیم است، که بدن برای داشتن عضلاتی سالم و استخوان هایی قوی، به آن نیاز دارد. بنابراین، برای کاهش و پیشگیری از کمر درد بسیار مفید است. شما می توانید به طور منظم برای تسکین سریع درد خود، شیر بنوشید. همچنین می توانید مقادیر مساوی شکر و گیاه کوسکوس را با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به یک فنجان شیر گرم اضافه کرده و دو بار در روز مصرف کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی دیگر از داروهای موثر برای کمر درد و علائم دردناک آن به شمار می رود، زیرا دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است. به این منظور، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کرده و خیلی آرام روغن را روی پشت خود ماساژ دهید. برای کسب نتایج قابل مشاهده، از این روش یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

به کار بردن این روش ها می تواند برای پیشگیری درد و درمان موثر آن، نقش کلیدی داشته باشد.
دکتر سلام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار