فواید ماسک های صورت و نحوه استفاده از آنها
کد خبر: ۱۱۷۵۷۳
تاریخ انتشار: 2018 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
از مهمترین وظایف مرطوب کننده ها حفظ رطوبت، نرمی و انعطاف پذیری دادن به پوست می باشد. این محصولات همچنین لایه محافظی روی سطح پوست ایجاد نموده و از ایجاد خشکی نیز جلوگیری می نمایند. پاک نمودن مرتب و معمول پوست موجب برداشتن انواع جرم و کثیفی از روی سطح آن می گردد، اما تنها ماسک های صورت هستند که موجب تمیزی کامل سطحی ترین لایه اپی درم گشته و منافذ پوست را کاملاً پاکسازی می نمایند.

فواید ماسک های صورت و نحوه استفاده از آنها

تنها ماسک های صورت هستند که منافذ پوست را کاملاً پاکسازی می نمایند‎

فواید ماسک های صورت و نحوه استفاده از آنهابه گزارش «تابناک با تو»؛ از مهمترین وظایف مرطوب کننده ها حفظ رطوبت، نرمی و انعطاف پذیری دادن به پوست می باشد. این محصولات همچنین لایه محافظی روی سطح پوست ایجاد نموده و از ایجاد خشکی نیز جلوگیری می نمایند. پاک نمودن مرتب و معمول پوست موجب برداشتن انواع جرم و کثیفی از روی سطح آن می گردد، اما تنها ماسک های صورت هستند که موجب تمیزی کامل سطحی ترین لایه اپی درم گشته و منافذ پوست را کاملاً پاکسازی می نمایند.

در واقع تنها این ماسکها هستند که موجب برداشتن سلولهای مرده با خواص اگزفولیانتی خود می شوند و می توانند سلامت و زیبایی آن را تضمین نمایند. ماسکها سبب می شوند تا مواد مرطوب کننده نیز بهتر عمل نموده و به علاوه جریان خون سطحی پوست افزایش یابد و در نتیجه پوست سالم تر و جوان تر بماند.

ماسک صورت فرآورده ای کرمی است که برای تمیزی، لطافت، رطوبت دهی، کاهش چین و چروک، احساس نشاط، طراوت و کاهش ترشحات چربی صورت کاربرد دارد. این محصولات می توانند حاوی انواع املاح، ویتامین، عصاره میوه ها و سبزیجات یا خود میوه و سبزیجات باشند.

نحوه استفاده و زمان باقی ماندن ماسک ها

نحوه بکار گیری ماسک های صورت بسیار ساده است. ماسک ها را می توان با انگشتان دست، قلم یا کاردک مخصوص روی پوست صورت قرار داد. عموماً توصیه می گردد ماسکها یک الی دو بار در هفته مصرف شوند تا نتایج بهتری بدست آید. برخی از ماسکها به راحتی از روی صورت برداشته می شوند و تنها استفاده از آب برای برداشتن آنها کافی است ولی در برخی از موارد برای برداشتن آن، ابتدا لازم است با پد کتانی از روی صورت و گرن پاک نمود و بعد اقدام به شستشو کرد.

در زمان استفاده از ماسک نیز بسته به نحوه مصرف آن ممکن است بدون هیچ گونه حرکتی صبر نمود تا زمان برداشتن آن فرا برسد و براساس نحوه مصرف ارائه شده ممکن است اقدام به ماساژ ملایم صورت نمود. زمان باقی ماندن ماسک بر روی صورت بسیار متغیر است و از ۵ دقیقه تا تمام طول شب باشد.

به کارگیری ماسک برای پوست های حساس

برای پوست های حساس توصیه می گردد قبل از استفاده از هرگونه ماسکی حتماً مقداری از آن را در سطح کوچکتری مثل پوست بازو تست نموده و در صورت طبیعی ماندن، اقدام به مصرف روی صورت کرد. انتخاب نوع ماسک کاملاً وابسته به نوع پوست فرد می باشد. توصیه می گردد با توجه به نوع پوست اقدام به تهیه ماسک مناسب گردد. اگر فردی نسبت به میوه یا گیاه خاصی حساسیت دارد، بهتر است قبل از بکارگیری هر گونه ماسک حاوی آن حتماً جانب احتیاط را رعایت نماید.

هنگام استفاده از ماسک صورت چند دقیقه ای وقت به خود اختصاص دهید. سعی کنید در این موقع لباس راحت بپوشید، موزیک ملایم گوش کنید و حتی برای خود شمعهای خوشبو روشن کنید. با این روش پوست و روح شما همزمان استراحت کرده و بشاش می شوند.

منبع: بانوی شهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار