فهرست کالا‌های مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام شد
کد خبر: ۱۱۷۵۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸

اسحاق جهانگیری به استناد مصوبه روز چهارشنبه هیأت وزیران فهرست کالا‌های مشمول ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به تامین ارز کالا‌های فهرست گروه یک (شامل کالا‌های اساسی، ضروری، دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نرخ رسمی ارز اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به بازنگری و به روزرسانی فهرست کالا‌های مذکور و اعلام آن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

فهرست کالا‌های مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام شد

همچنین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شدند کنترل و نظارت لازم را به منظور حصول اطمینان از توزیع کالا‌های اساسی، ضروری، دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی وارد شده بر اساس فهرست پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، بر مبنای نرخ رسمی از زمان ورود کالا تا عرضه آن در شبکه خُرده فروشی (مراحل تامین، پخش، توزیع و رسیدن به دست مصرف کننده) به عمل آورند.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
در این کار باز رانت و فساد ایجاد میشه و مردم متضرر خواهند شد.
به جای چند نرخی کردن ارز باید دولت به تولید کننده کالاهای اسای در داخل یارانه میداد یا آنها را از مالیات و هزینه های بیمه، آب ، برق، گاز و عوارض معاف میکرد نه اینکه ارز 4200 را به وارد کننده بده که اون کالا بیاره و به قیمت ارز آزاد به مردم بیچاره بفروشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار