جزئیات تیراندازی در قزوین +عکس
کد خبر: ۱۱۷۴۳۰
تاریخ انتشار: 2018 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

تنها ۷ دقیقه تا ساعت ۱۲ ظهر امروز باقی مانده بود که صدای تیراندازی در خیابان ارتباطات قزوین سکوت مرداد ماه قزوین را شکست.

پس از حضور پلیس در محل حادثه و طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شخص ۳۷ ساله‌ای قصد جان مرد ۴۲ ساله قزوینی را کرده و با سلاح شکاری به سوی وی تیراندازی می‌کند و سپس در خیابان مجاور محل حادثه معروف به بلوار نوروزیان با شلیک به سمت قلب خود، به زندگی‌اش پایان می‌دهد.

جزئیات تیراندازی در قزوین +عکس

مسؤولان نیروی انتظامی استان قزوین از بررسی پرونده‌ای در آگاهی قزوین می‌دهند که مضروب آن در کما به سر می‌برد و ضارب ۳۷ ساله نیز در جا جان باخته است.

همین کمتر از یک ماه اخیر بود که بر اثر درگیری سه خانم جوان در بوستان شهر بیدستان از شهر‌های حومه مرکز استان یک خانم جوان فقط به خاطر تاب بازی کودکش به راحتی به مرگ سلام کرد.

قزوین تا سه سال قبل رتبه هفدهم را در تشکیل پرونده‌های نزاع در کشور داشته است که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آن جای تامل دارد البته این آمار باز هم واقعی نیست چراکه برخی از دعوا‌ها شاید به ضرب و جرح منجر نشود، با این حال وضعیت نگران کننده است.

رئیس کل دادگستری قزوین در این خصوص عنوان می‌کند: وقتی به پرونده قتل‌ها رجوع می‌کنید می‌بینید که فرد قاتل خودش از اقدامی که انجام داده متحیر است و به نوعی در آن لحظه جنون آنی به وی دست داده که ۷۰ درصد این پرونده‌ها را همین جنون آنی تشکیل می‌دهد.

البته برخی می‌گویند فصل یا ماه بر روی نزاع تاثیرگذار است که اینطور نیست چراکه نزاع منجر به قتل تنها در چند ثانیه رخ می‌دهد و این قتل‌های چند ثانیه‌ای هشداری است تا برای پیشگیری از آن اقدام کنیم.

فرهنگ عذرخواهی و کوتاه آمدن در کشور و همچنین استان قزوین بسیار ضعیف شده و اگر هر کدام از افراد بتوانند در عذرخواهی پیش قدم شوند آتش شعله ور شده طرف مقابل را می‌توانند خاموش کنند.

شاید تجمیع فرهنگ‌های مختلف در قزوین سبب این فجایع شده است، اما بسیاری از دعوا‌ها به این دلیل است که یک نفر حقوق دیگری را زیر پا گذاشته و طرف مقابل در مقام اعتراض بر می‌آید. گاهی اوقات وقوع یک نزاع ساده می‌تواند منجر به حوادثی تلخ شود و خانواده‌ها باید به فرزندان خود آموزش‌های لازم را داده و رفتار آن‌ها را زیر نظر بگیرند.

همچنین رئیس کل دادگستری قزوین نیز دو سال پیش اعلام کرده بود که پرونده‌های تشکیل شده در سال ۹۵ با موضوع ضرب و جرح عمدی در رتبه سوم قرار دارد.

گفتنی است بنا به آمار ارایه شده برای استان قزوین در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، پرونده‌ها در نزاع فردی ۶ درصد و در نزاع دسته جمعی ۲۰ درصد افزایش داشه است.

متولیان امر پایین بودن آستانه تحمل و ظرفیت افراد را از مهم‌ترین دلایل افزایش درگیری و نزاع در قزوین می‌دانند و بیکاری و اعتیاد و همچنین ضعف فرهنگی را در این زمینه مؤثر دانسته‌اند.

یادمان نرود میانگین سنی افراد درگیر در نزاع فردی را ۱۵ تا ۲۵ سال و در نزاع جمعی ۱۵ تا ۳۵ سال در قزوین تشکیل می‌دهند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار