مدل‌های متنوع تخت فرفورژه
کد خبر: ۱۱۷۳۶۹
تاریخ انتشار: 2018 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
جهت ساختن محصولات فرفورژه، میله‌های آهنی در كوره قرار داده می‌شود، آنها را گداخته نموده و روی سندان‌ها می‌كوبند و نوك یا انتهای آنها را به شکل‌های مختلف تیز یا فلش‌دار در می‌آورند. كوبیدن این فلزات جلا و جلوه خاصی به آنها می‌دهد و...

مدل‌های متنوع تخت فرفورژهاختصاصی تابناک باتو؛ فرفورژه یك لفظ فرانسوی است؛ فر به معنای آهن و فورژه یعنی كوبیده شده. جهت ساختن محصولات فرفورژه، میله‌های آهنی در كوره قرار داده می‌شود، آنها را گداخته نموده و روی سندان‌ها می‌كوبند و نوك یا انتهای آنها را به شکل‌های مختلف تیز یا فلش‌دار در می‌آورند. كوبیدن این فلزات جلا و جلوه خاصی به آنها می‌دهد و از حالت خشكی و مقاوم بودن فلز كم می‌نماید که می‌توان نقش‌های بسیار پرپیچ و تاب كه معروف به اسلیمی می‌باشند را با این فلــز سخت و آهـن مقاوم بدست آورد. امروزه نوع خاصی از فلز به نام فرفورژه رایج شده است و برای تغییر شکـل فلزات در صنعت فرفــورژه از دستگاه‌های مدرن بدون نیاز به حرارت استفاده می‌شود.


گل نرده یا همان فارسی‌شدهٔ فرفورژه (به فرانسوی: Fer Forgé) صنعت تولید مصنوعات فلزی عمدتاً از آهن و چدن می‌باشد که اصطلاح قدیمی چلنگری نیز برای آن مناسب است. هنر گل‌نرده‌سازی که از قدیم در کارگاه‌های کوچک آهنگری و به روشهای سنتی و با گداختن و شکل دادن آهن و یا با ریختـه گری چدن و سایر فلزات در ایران انجام می‌شد، در سالهای اخیر پیشرفتهــای فراوانی داشته و تبدیل به صنعت تولید گل نــرده و فرفــورژه در کارگـاه‌هــا و کارخانه‌های بزرگ گردیده‌است. اینک ایران به یکی از صادرکنندگان بزرگ محصولات فرفورژه و گل‌نرده تبدیل شده‌است.

در ادامه تصاویری از تخت‌های متنوع فرفورژه را برای شما قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

تهیه و تنظیم: تابناک باتو

منابع: almrsal ـ pcnc

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار