جمله ای که ستارخان پس از شنیدن آن اشک ریخت
کد خبر: ۱۱۷۳۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
من هیچ وقت گریه نکردم، چون اگر گریه میکردم آذربایجان شکست می‌خورد و اگر آذربایجان شکست می‌خورد ایران شکست می‌خورد! اما در زمان مشروطه یکبار گریستم ؛ و آن زمانی بود که 9 ماه در محاصره بودیم بدون آب و بدون غذا؛ قرارگاه آمدم بیرون، مادری را دیدم با کودکی در بغل..

جمله ای که ستارخان پس از شنیدن آن اشک ریخت

جمله ای که ستارخان پس از شنیدن آن اشک ریختبه گزارش «تابناک با تو»؛ در تاریخ معاصر ایران ستارخان از جمله شخصیت های وطن پرست به شمار می‌رود. او در مقطع حساسی از زمان برای اعتلای کشور نقش مهمی را ایفا می‌کرد. ستارخان در برابر قدرت حاکمه آن زمان ایستاد. به مناسبت 14 مرداد سالگرد صدور فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه قاجارخاطره‌ای به نقل از ستارخان را بیان می‌کنیم:

"من هیچ وقت گریه نکردم، چون اگر گریه میکردم آذربایجان شکست می‌خورد و اگر آذربایجان شکست می‌خورد ایران شکست می‌خورد!!!

اما در زمان مشروطه یکبار گریستم ؛ و آن زمانی بود که 9 ماه در محاصره بودیم بدون آب و بدون غذا؛ از قرارگاه آمدم بیرون، مادری را دیدم با کودکی در بغل، کودک از فرط گرسنگی به سمت بوته علفی رفت و به دلیل ضعف شدید وته را با خاک ریشه می‌خورد،با خودم گفتم الان مادر کودک مرا فحش می‌دهد و می‌گوید لعنت به ستارخان!!!

اما مادر فرزند را در آغوش گرفت و گفت:"اشکالی ندارد فرزندم ، خاک می‌خوریم اما خاک نمی‌دهیم." آنجا بود که اشک از چشمانم سرازیر شد".

از "گلچین خاطرات ستارخان"

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
3
اگر غیر از این می بود سردار ملی نمیشدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار