سیاستمداران بزرگی که که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند
کد خبر: ۱۱۷۳۲۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
اگر اهل خبرهای سیاسی باشید حتماً چشم شما به خبر حمله تروریستی به رئیس‌‌جمهور ونزوئلا افتاده است. در تصاویری که از این مراسم مخابره شده نیکلاس مادور، رئیس‌جمهور ونزوئلا در حال سخنرانی است که مورد حمله یک پهپاد انفجاری قرار می‌گیرد.

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اندبه گزارش «تابناک با تو»؛ اگر اهل خبرهای سیاسی باشید حتماً چشم شما به خبر حمله تروریستی به رئیس‌‌جمهور ونزوئلا افتاده است. در تصاویری که از این مراسم مخابره شده نیکلاس مادور، رئیس‌جمهور ونزوئلا در حال سخنرانی است که مورد حمله یک پهپاد انفجاری قرار می‌گیرد.

بنا به اعلام مقامات ونزوئلا، مادور از این حمله جان سالم به در برده و آسیبی ندیده است. در این بین بعید می‌دانیم تاکنون از یک پهپاد برای کشتن چهره‌های سیاسی بزرگ دنیا استفاده شده باشد اما حمله‌‌های تروریستی به شخصیت‌های ملی و سیاسی چیز تازه‌ای نیست و تاریخ پر است از حمله‌های تروریستی که با هدف از بین بردن شخصیت‌های سیاسی صورت گرفته است.

به همین منظور قصد داریم در ادامه نگاهی داشته باشیم به معروف ترین حمله‌های تروریستی که با هدف از بین بردن چهره‌های بزرگ دنیا انجام شده است و منجر به مرگ سیاستمداران شده است.

جولیو سزار

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

اولین حادثه سوءقصد به جان یک چهره‌سرشناس را با ترور جولیو سزار شروع می‌کنیم به این دلیل که این واقعه به‌رغم قدمتی که دارد اما باز هم به عنوان یکی از مهم‌ترین ترورهای تاریخ به حساب می‌آید.

جولیو سزار یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی رم باستان بود که توسط چند نفر از همقطاران خود به خاک و خون کشیده شد.

انور سادات

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

این چهره سرشناس به عنوان یکی از بزرگترین سیاستمداران مصری شناخته می‌شود. انور سادات رئیس‌جمهوری بود که توانست با دولت اسرائیل صلح کند و به همین دلیل پس از اینکه مدت‌هاست از دنیا رفته است اما باز هم چهره‌ای بحث‌ برانگیز در مجامع عربی شناخته می‌شود.

انور سادات در سال ۱۹۸۱ زمانی که در یک رژه نظامی شرکت کرده بود ترور شد و از دنیا رفت.

ماهاتما گاندی

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

این چهره‌ سرشناس و دوست‌داشتنی به عنوان پدر هندوستان شناخته می‌شود و شیوه‌های غیر تهاجمی وی برای مبارزه و اعتراض واقعاً مثال‌زدنی است. بعید میدانیم آسیب ماهاتما گاندی حتی به مورچه‌‌ رسیده باشد اما باز هم از آنجایی که تمامی چهره‌های سیاسی مخالف و موافقینی دارند ماهاتما گاندی، پدر سرزمین هفتاد و دو ملت نیز دشمنانی داشت که همین دشمنان کار دستش دادند.

در دی ماه سال ۱۹۸۴ ماهاتما گاندی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، این بزرگ‌مرد تاریخ هندوستان به دنبال تقسیم هندوستان و پاکستان بود و جان شیرینش را به پای این سیاست ریخت.

جان‌.‌اف. کندی

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

پرونده ترور کندی به یکی از رازآلودترین پرونده‌های قتل رئیس‌جمهورهای بزرگ دنیا تبدیل شده است و از زمان ترور تاکنون هزار و یک نظریه مختلف را در خصوص سوء‌قصد به جان کندی شاهد بوده‌ایم.

گفته می‌شود شخصی با نام لی هاروی اوسوالد جان.‌ا‌ف‌.‌ کندی را به قتل رساند. قاتل که فردی کمونیست بود از سیاست‌های کندی در برابر شوروی سابق دل خوشی نداشت و به همین دلیل کندی را از راه دور با تفنگ دوربین‌دار هدف قرار داد.

چند ساعت بعد اسوالد دستگیر شد اما مدعی شد که به کسی تیراندازی نکرده و از وی به عنوان طعمه استفاده کرده‌اند. اسوالد مجالی برای بیگناهی‌اش پیدا نکرد و دو روز بعد توسط فردی با نام جک روبی به قتل رسید تا پرونده ترور جان‌.‌اف‌.‌کندی برای همیشه به عنوان یکی از رمزآلود‌ترین ترورهای تاریخ شناخته شود.

آرشیدوک فرانتس فردیناند

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

در بیشتر مواقع ترور شخصیت‌های سیاسی بازتاب‌های مختلفی را به دنبال دارد اما بعید به نظر می‌رسد تروری همانند سوءقصد به جان فرانتس فردیناند ابعاد جهانی داشته باشد چرا که ترور وی که در اسناد تاریخی به حادثه ترور سارایوو معروف است جنگ‌جهانی اول را به دنبال داشت و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین واقعه‌های تاریخ به‌حساب می‌آید.

آرشیدوک فرانتس فردیناند در حدود ساعت ۱۱ صبح به همراه همسرش به قتل رسیدند و دنیا با تحمل جنگ‌جهانی اول هرگز به روزگار قبلی باز نگشت.

رجایی و باهنر

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

شهریور ۱۳۶۰ انفجاری در دفتر نخست وزیری ایران صورت گرفت. در این انفجار محمدعلی رجایی رئیس جمهور وقت ایران و محمدجواد باهنر نخست وزیر (در اثر انفجار) کشته شدند. آن‌ها برای شرکت در جلسه شورای امنیت کشور گردهم آمده بودند که این حادثه رخ داد و جز این افراد خسرو تهرانی مسئول اطلاعات نخست‌وزیری و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی سرهنگ موسی نامجو وزیر دفاع، یوسف کلاهدوز مسوول سپاه پاسداران، تیمسار شرف‌خواه معاون نیروی زمینی، سرهنگ اخیانی معاون ژاندارمری و سرهنگ محمد مهدی کتیبه رئیس اداره دوم ارتش نیز در این نشست حضور داشتند که همگی با جراحاتی جان به در بردند.

در آغاز چنین تصور شد که مسعود کشمیری که آن زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود نیز در این انفجار کشته شده و قطعاتی از اجساد دیگران به عنوان بازمانده جسد وی دفن شد ولی پس از مدتی معلوم شد که وی از مرتبطان با سازمان مجاهدین و عامل اصلی انفجار بوده و به خارج از ایران گریخته‌است. طبق آخرین اخبار واسطه کشمیری زنده است و آخرین بار در دی ماه سال 92 در آلمان رویت شده است.

بی‌نظیر بوتو

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

این بانوی پاکستانی اولین زن مسلمان در تاریخ اسلام بود که سرگذشت سیاسی پرفراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشت و نهایتاً در شهر راولپندی در یک عملیات انتحاری ترور شد و جان به جان آ‌فرین تسلیم کرد.

بی‌نظیر بوتو در سال ۲۰۰۷ پس از انجام یک سخنرانی در حال برگشت بود که توسط مردی به رگبار گلوله بسته شد، گلوله‌ها به سینه و گردن بی‌نظیر بوتو اصابت کرد و سپس فرد تیرانداز بمبی که به همراه داشت را منفجر کرد تا بی‌نظیر بوتو و دست‌کم ۲۱ نفر دیگر در این حادثه دلخراش کشته شوند.

فیصل بن عبدالعزیز

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

پادشاه عربستان سعودی از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۵ ملک فیصل بود، این پادشاه سعودی در طول حدود یک دهه حکومت عربستان خود رابطه نزدیکی با غربی‌‌ها بر قرار کرد و به عنوان یکی از مهم‌ترین پادشاهان خاندان سعودی شناخته می‌شود.

ملک فیصل در سال ۱۹۷۴ از جانب مجله معروف تایمز به عنوان مرد سال شناخته شد و در میان جامعه سعودی به پادشاهی مدرن‌گرا معروف بود. فیصل بن عبدالعزیز در سال ۱۹۷۵ توسط برادرزاده خود ترور شد.

رفیق حریری

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

رفیق‌ حریری یکی لبنانی ثروتمندی بود که چندین سال سکان نخست‌وزیری لبنان را در اختیار داشت. بسیاری از کارشناسان امور خاورمیانه حریری را به عنوان شخصی مؤثر در بازسازی بیروت می‌شناسند.

تلاش‌های حریری خروج نیروهای سوریه از لبنان را به دنبال داشت و تغییرات سیاسی وی باعث تحریک مخالفین و در نهایت ترور وی شد. رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ ترور شد و در گزارش‌های هیئت تحقیقاتی که برای پیدا کردن تروریست‌ها از جانب سازمان ملل تشکیل شده بود مشخص گردید احتمال دست دولت‌های خارجی در ترور رفیق حریری وجود داشته است.

ایندیرا گاندی

سیاستمداران بزرگی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند

ایندیرا گاندی دختر جواهر لعل نهرو بود و بزرگ شدن در دامان این مرد بزرگ ایندیرا را راهی سیاست کرد. این بانوی سیاست‌مدار هندی به عنوان یکی از جنجالی‌ترین رهبران هندوستان شناخته می‌شود و جالب است بدانید به‌رغم تشابه فامیلی میان ایندیرا گاندی و ماهاتما گاندی هیچ رابطه خونی وجود ندارد.

ایندیریا گاندی تنها نخست‌وزیر زن هندوستان بود که در طول دوران طولانی حضور خود در سیاست توانست سه دوره نخست‌وزیر هندوستان شود. ایندیرا گاندی در سال ۱۹۸۴ توسط دو نفر از محافظین شخصی خود که دل خوشی از سیاست‌های ایندیرا در قبال ایالت پنجاب نداشتند ترور شد.

در این قسمت به پایان فهرست چهره‌های بزرگ سیاسی دنیا رسیدیم که مورد حمله‌‌های تروریستی قرار گرفته‌اند، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به تاریخ علاقه دارید و چهره‌های سرشناسی را می‌شناسید که مورد سوء‌قصد واقع شده‌اند نام این چهره‌ها را به همراه توضیحات نحوه ترور آن‌ها در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

برترینها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
ترور گاندی 1948 بوده نه 1984
پاسخ ها
آراز
| |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
یه کم مطالعه کن بعد نظر بده
میگن مطالعه کمه (و سطح اطلاعات (عمومی! هم پایین هست) یعنی این
ثانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
نمی دونم چه رازی هست که اصلا به تاریخ ایران اشاره نمی کنید؟
اولین مورد ترور، تلاش عده ای برای ترور داریوش هخامنشی بود..مورد دیگری که در دوره ساسانی وجود دارد تلاش برای ترور انوشیروان است که در کارنامه او امده است..موارد زیادند فقط جهت اطلاع گفتم
پاسخ ها
آراز
| |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
خب که چی بشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
ترور آغامحمد خان قاجار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
شهيد مدرررررس
آراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
عزیزان من این مطلب مختص دیگر کشورها است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار