هتل هیلتون تهران، اقامتگاه یا برگی از تاریخ ایران
کد خبر: ۱۱۷۲۶۸
تاریخ انتشار: 2018 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
هتل پنج ستاره استقلال تهران از سال 1341، وقتی که تنها برج غربی هتل آماده شده بود، فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجموعه گروه هتل‌های پارسیان پیوست و از آن به بعد با نام هتل پارسیان استقلال تهران به فعالیت خود ادامه داد.

هتل پنج ستاره استقلال تهران از سال 1341، وقتی که تنها برج غربی هتل آماده شده بود، فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل که نام آن در ابتدا هتل هیلتون تهران بود، در زمان بازگشایی عنوان بزرگترین هتل خاورمیانه را از آن خود کرد. اهمیت آن تا جایی بود که دولت وقت، تمبر یادبودی به مناسبت افتتاح آن چاپ کرد. از آنجا که همیشه اولین‌ها تجربیات نابی دارند، هتل استقلال نیز شاهد اجلاس‌ها، مراسم‌ها و اقامت چهره‌های نامدار بسیاری بوده است.

هتل هیلتون تهران، اقامتگاه یا برگی از تاریخ ایران

این هتل پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجموعه گروه هتل‌های پارسیان پیوست و از آن به بعد با نام هتل پارسیان استقلال تهران به فعالیت خود ادامه داد.

روند تکامل هتل استقلال تهران (هیلتون سابق)

همانطور که یاد شد، در ابتدا ساختمان برج غربی این هتل در سال 1341 افتتاح شد. اما هیلتون که از یک هتل فراتر رفته بود و به نمادی از پیشرفت ایران تبدیل شده بود به همین اکتفا نکرد و در سال 1351 برج شرقی هتل نیز افتتاح شد. پس از آن هتل استقلال تهران با مجموع 52 واحد اقامتی در شمال تهران خودنمایی می‌کرد و چیزی از هتل‌های تراز اول دنیا کم نداشت.

معماری این هتل پارسیان استقلال به عهده حیدر قلی خان غیایی شاملو بود. وی که یکی از معماران پیشگام معماری نوین کشورمان محسوب می‌شود، معماری مجلس شورای اسلامی سابق و مجلس خبرگان را نیز به عهده داشته است. غیایی در شهریور ماه سال 1364 درگذشت.

هتل هیلتون تهران، اقامتگاه یا برگی از تاریخ ایران

به منظور حفظ سطح کیفی هتل، برج غربی آن در دهه 60 و برج شرقی نیز در دهه 70 بازسازی شد. البته پس از آن نیز بازسازی‌های دیگری در آن صورت گرفت، به همین دلیل با گذشت بیش از نیم قرن از افتتاح این هتل، هنوز جزو یکی از بهترین هتل های تهران است.

مراسم‌های برگزار شده در هتل پارسیان استقلال

چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، هتل استقلال تهران میزبان مراسم‌ها و اجلاس‌های بین المللی زیادی بوده و از میهمانان بسیاری که از سرتاسر جهان به کشورمان می‌آمدند، میزبانی کرده است.

یکی از مراسم‌های که پیش از انقلاب در هتل هیلتون سابق برگزار شد، مراسم انتخاب دختر شایسته است. این مراسم توسط مجله زن روز از سال 1345 تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله برگزار می‌شد. سکانس‌های از فیلم گنج قارون نیز در هتل پارسیان استقلال تهران فیلمبرداری شده است. این فیلم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های قبل از انقلاب بود که در سال 1344 ساخته شد.

هتل هیلتون تهران، اقامتگاه یا برگی از تاریخ ایران

همچنین ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز در این هتل برگزار شد. در این نشست علما و شخصیت‌های دینی بیش از 50 کشور دنیا حضور داشتند.

علاوه بر این، هتل استقلال در طول فعالیت خود، مسئولیت میزبانی از میهمانان سیاسی بسیاری که برای شرکت در همایش‌ها و نشست‌های بین المللی به ایران آمده بودند را به عهده داشت، از آن جمله می‌توان به اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین، میهمانان شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضوجنبش عدم تعهد و... اشاره کرد.

دلایل محبوبیت هتل پارسیان استقلال تهران

هتل استقلال از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است و میهمانان به سهولت می‌توانند به محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، سالن اجلاس، سفارت امارات متحده عربی، سفارت چین، سفارت ترکیه، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، دانشگاه تهران، سالن همایش‌های صدا و سیما، فرودگاه مهرآباد، موزه ملی ایران، مسجد قبا و کاخ موزه سبز دسترسی داشته باشند.

هتل هیلتون تهران، اقامتگاه یا برگی از تاریخ ایران

البته تنها ویژگی این هتل موقعیت مکانی مطلوب آن نیست، بلکه امکانات رفاهی درخور توجهی نیز برای میهمانان فراهم است. از جمله این امکانات می‌توان به واحدهای اقامتی مجهز و راحت، هفت رستوران با منوهای متنوع، کافی شاپ، تالارهای پذیرایی مجهز، سالن‌های همایش، خودپرداز، خدمات پزشکی، فروشگاه، استخر، سونا و جکوزی، سالن بدنسازی، سالن ماساژ، ترانسفر 24 ساعته با خودروهای لوکس و معمولی و... اشاره کرد. تمام این ویژگی‌های عالی سبب شده است که هتل پارسیان استقلال تهران یکی از اولین گزینه‌ها برای اقامت در هتل های تهران می باشد.

اگر به اقامت در این هتل علاقه‌مند شده‌اید، خبر خوبی برایتان داریم، در زمانی اندک و با تخفیفات باور نکردنی می‌توانید اتاق یا سوئیت مورد نظر خود را رزرو کنید. برای رزرو هتل استقلال تهران کافی است به سامانه رزرواسیون مهر مراجعه کنید و با مشاهده تصاویر و امکانات اتاق‌ها و سوئیت‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید و از تخفیفات ویژه این سامانه بهره‌مند شوید.

علاوه بر این شما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان سفر این سامانه نیز استفاده کنید، تیم مشاوره سفر به طور 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد سفر و رزرو هتل استقلال تهران و سایر هتل‌های ایران است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار