طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه
کد خبر: ۱۱۶۴۴۶
تاریخ انتشار: 2018 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
پاناکوتا دسری خوشمزه است که به صورت لایه لایه از خامه و ژله درست می‌شود و در هر فصل از سال می‌توان از ژله و میوه‌های مربوط به همان فصل در آن استفاده کرد.

طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه

طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشهبه گزارش «تابناک با تو»؛ پاناکوتا دسری خوشمزه است که به صورت لایه لایه از خامه و ژله درست می‌شود و در هر فصل از سال می‌توان از ژله و میوه‌های مربوط به همان فصل در آن استفاده کرد.

مواد لازم برای پاناکوتا با ژله خرده شیشه :
شیر                                              ۳ پيمانه
پودر ژلاتین                                      ۲ قاشق غذاخوری
شکر                                              ۱ پیمانه
خامه صبحانه                                   ٢٠٠ گرم
وانیل                                              نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه :

پودر ژلاتین را با نصف لیوان شیر سرد روی حرارت غیر مسقیم حل کردم، شیر و شکر و وانیل را روی حرارت قرار دادم تا شکر حل شود و بعد ژلاتین حل شده را اضافه کردم، خامه را هم اول با چند قاشق از مواد مخلوط کردم تا روان شود بعد به کل مواد روی حرارت اضافه کردم و هم زدم و از روی حرارت برداشتم (نباید جوش بخورد، فقط در حد گرم شدن)

داخل ظرف ریختم و به مدت شش ساعت داخل یخچال گذاشتم بعد چند رنگ پودر ژله ساده درست کردم (داخل ظرف های مستطیلی) و داخل یخچال گذاشتم، وقتی آماده شد برش زدم و روی پاناکوتا ریختم.

نکته

* برای اینکه ژله براق شود من از دو لیوان آبجوش استفاده می کنم و پودر ژله را بن ماری می کنم (حرارت غیر مستقیم مثل کتری) در واقع از آب سرد استفاده نمی کنم.

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار