هواپیمایی امارات نوجوان معلول را بیرون انداخت+عکس
کد خبر: ۱۱۶۲۹۳
تاریخ انتشار: 2018 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

یک نوجوان معلول و خانواده‌اش از داخل یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی امارات بیرون رانده شدند.

به گزارش یورونیوز، این حادثه روز چهارشنبه روی داد و جلوگیری از ادامۀ سفر این خانواده که فرزندشان مبتلا به بیماری صرع بود در حالی صورت گرفت که این نوجوان بیمار معاینات پزشکی لازم برای این سفر را انجام داده بود و خانواده او نیز مدارک پزشکی لازم برای تایید سفر فرزندشان با هواپیما را در اختیار داشتند.

 

هواپیمایی امارات نوجوان معلول را بیرون انداخت+عکس

این نوجوان معلول «الی» نام دارد و فرزند ایزابل کومار، خبرنگار یورونیوز است. او به همراه خانواده‌اش از دبی رهسپار فرانسه بود. این آخرین مرحله از سفر طولانی آن‌ها محسوب می‌شد؛ سفری که از نیوزیلند و از مسیر استرالیا شروع شده بود و قرار بود در فرانسه به پایان برسد.

ایزلبل کومار می‌گوید: «ما در هر مرحله از این سفر به کارکنان هواپیمایی امارات می‌گفتیم که الی دچار بیماری صرع و اوتیسم است. با این وجود در آخرین مرحله از این سفر هنگامی که از کادر هواپیما خواستیم که صندلی کنار الی را خالی نگه دارند تا در صورت وقوع تشنج بتوانیم به او کمک کنیم، آن‌ها ناگهان از ما خواستند که مدارک پزشکی الی را ببینند.»

ایزابل کومار مدارک پزشکی لازم را به کادر هواپیما نشان می‌دهد و حتی با پزشک معالج او در فرانسه تماس می‌گیرد تا پزشک مستقیما این موضوع را که الی می‌تواند از هواپیما استفاده کند، به خدمه پرواز بگوید. با این وجود کادر هواپیما حاضر به گفتگو با پزشک نمی‌شوند و می‌گویند که باید این مدارک پزشکی را مسئولین هواپیمایی در فرودگاه تایید کنند.

آن‌ها سپس خانوادۀ کومار را مجبور می‌کنند که هواپیما را ترک کنند.

ایزابل کومار می‌گوید: «این مساله نبود روح انسانیت را نشان می‌دهد که ما را واقعا شوکه کرد. خدمه هواپیما حتی را ما تهدید کردند که چنانچه از هواپیما پیاده نشویم به پلیس اطلاع خواهند داد.»

پس از ترک اجباری هواپیما، درنهایت کارکنان امارات در فرودگاه به خانواده الی اعلام کردند که او می‌تواند سوار هواپیما شود با این وجود به آن‌ها اجازه نمی‌دهند که بار دیگر سوار هواپیمایی شوند که پیش از این بلیط آن را خریده بودند.

به این ترتیب آن‌ها از ادامۀ سفر باز می‌مانند؛ به گفته ایزابل کومار این حادثه الی را تحت تاثیر قرار داد و منجر به شرمندگی او شد.

او می‌گوید: «الی شوکه شده بود و نمی‌توانست درک کند چه اتفاقی روی داده است. دیگر فرزندانم نیز گریه می‌کردند، زیرا احساس تحقیر کرده بودند.»

پس از ساعت‌ها سردرگمی در فرودگاه، در نهایت شرکت هواپیمایی امارات امکان سفر این خانواده از دبی به ژنو را آن هم برای روز پنج‌شنبه فراهم می‌کند.

ایزابل کومار می‌گوید: «مشکلات مربوط به داشتن یک فرزند بیمار هیچگاه پایان نمی‌یابد و تنها راه کمک، برخورد احترام‌آ‌میز است. اما ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و این مشکل نمی‌تواند مانع از سفرمان به عنوان یک خانواده شود. با این وجود از این پس در رزرو بلیط از شرکت هواپیکایی امارات، تامل بیشتری خواهم کرد.»

در واکنش به این حادثه، دفتر امارات تنها از آنچه پیش آمده، اظهار تاسف کرده است.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار