با فواید و مضرات آدامس جویدن آشنا شوید
کد خبر: ۱۱۶۱۹۶
تاریخ انتشار: 2018 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

آدامس بهترین راه برای خوشبو کردن دهان است که دستگاه گوارش را تقویت می کند و سطح استرس را پایین می آورد.

از فواید دیگر آن تقویت حافظه و مبارزه با حالت تهوع است. وقتی می دانیم آدامس باعث فاسد شدن دندان ها می شود آیا جویدن آن کار درستی است؟ آیا آدامس براس سلامت دهان مفید است یا مضر؟

فواید آدامس جویدن

اگر در معرض بیماری های صبحگاهی یا حرکتی هستید برای مبارزه با حالت تهوع آدامس جویدن بهتر از مصرف داروهای پزشکی است. بیایید بیشتر درباره فواید آدامس برای سلامت، پوست و زیبایی بدانیم.

فواید آدامس جویدن برای سلامت ذهن

آیا شما هم وقتی عصبی هستید ناخن ها را می جوید یا پاها را تکان می دهید؟ پیشنهاد می کنم به مدت ۱۴ روز روزی ۲ مرتبه آدامس بجوید. سطح استرس و اضطراب کسانی که آدامس می جوند نسبت به کسانی که آدامس نمی جوند کمتر است.

از نظر علمی ثابت شده است که آدامس جویدن هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد و کسانی که فشار خون بالایی دارند را آرام می کند. ساده بگویم آدامس بهترین درمان برای استرس است.

آدامس جویدن برای پوست

چرا مدل ها آدامس می جوند؟ آدامس “بدون قند” علاوه بر این که برای سلامت دندان مفید است با ورزش دادن عضلات صورت باعث سفت شدن آن ها می شود. پس هنگام جویدن آدامس فقط به لاغر شدن گونه ها فکر نکنید بلکه بیشتر روی سفت شدن عضلات فک فکر کنید.

آدامس جویدن برای زیبایی

از فوایدی که آدامس جویدن برای زیبایی دارد این است که به کم شدن غبغب کمک می کند و لبخندتان را زیباتر می کند.

عوارض آدامس جویدن

آدامس های بدون شکر حاوی ماده ای هستند به نام لاکساتیو که منجر به اسهال و استرس گوارشی می شود. از طرف دیگر آدامس های حاوی قند باعث ایجاد پلاک در دهان و به مرور زمان فاسد شدن دندان ها می شوند. از دیگر عوارض آدامس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باعث ایجاد مشکلات و بیماری های دندان می شود.

باعث سردرد می شود.

باعث مشکلات گوارشی برای کسانی که مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر هستند.

و باعث مشکلات دیگری چون مقاومت به انسولین، چاقی و دیابت می شود.

قبل از مصرف آدامس حتما احتیاط کنید و اگر مشکل یا بیماری خاصی دارید با پزشک مشورت کنید. کسانی که در سنین بالا هستند و مشکلات گوارشی دارند نباید آدامس مصرف کنند. اکنون که درباره عوارض آدامس می دانید بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.

منبع: بدونیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار