موس‌هلو و توت‌فرنگی؛ خنک و رنگارنگ
کد خبر: ۱۱۶۰۵۰
تاریخ انتشار: 2018 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
این دسر اغلب با هم‌زدن سفیده تخم‌مرغ و خامه و مزه‌ دادن توسط میوه و شکلات و همچنین به‌کار بردن زرده تخم‌مرغ و ژلاتین درست می‌شود. اگر قبلا وصف این دسر خوشمزه را شنیده‌اید یا نه توضیحات کوتاه ما باعث کنجکاوی شما شده است در ادامه این مطلب طرز تهیه آن را به شما آموزش می‌دهیم.

موس‌هلو و توت‌فرنگی؛ خنک و رنگارنگموس (Mousse)، یک نوع دسر سرد فرانسوی است، البته گاه نوعی غذا نیز به‌ شمار می‌آید، چراکه ممکن است در آن از گوشت، ماهی و سبزیجات استفاده شود. در زبان فرانسوی موس به معنای کف یا خزه است. این دسر اغلب با هم‌ زدن سفیده تخم‌مرغ و خامه و مزه‌ دادن توسط میوه و شکلات و همچنین به‌ کار بردن زرده تخم‌مرغ و ژلاتین درست می‌شود. اگر قبلا وصف این دسر خوشمزه را شنیده‌اید یا نه توضیحات کوتاه ما باعث کنجکاوی شما شده است در ادامه این مطلب طرز تهیه آن را به شما آموزش می‌دهیم تا برای یک بار هم که شده با تهیه آن طعم دلچسب آن را بچشید.

مواد لازم

پودر ژلاتین: 2 قاشق سوپ‌خوری

آب‌لیموترش: یک قاشق چای‌خوری

سفیده تخم‌مرغ: دوعدد

پودر شکر (الک‌شده): 150 گرم

خامه (فرم گرفته): 200 گرم

وانیل شکری: یک قاشق چای‌خوری

هلو (بدون هسته و پوره‌شده): 400 گرم

توت‌فرنگی (پوره شده): 400 گرم

پوست لیموترش (رنده‌شده): نصف قاشق چای‌خوری

موس‌هلو و توت‌فرنگی؛ خنک و رنگارنگ

طرز تهیه

1. ابتدا پودر ژلاتین را با آب‌لیموترش و 80 میلی‌لیتر آب سرد درون ظرفی روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید تا ذرات ژلاتین کاملا در آب حل شود که به این روش بن‏ماری می‌گویند.

2. سپس آن را در دمای محیط قرار دهید تا ولرم شود. در مرحله دوم در ظرف جداگانه‌ای سفیده تخم‌مرغ و پودر شکر را با کمک همزن برقی هم بزنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا حجم آنها دو برابر شود و از حالت مایع خارج شود.

3. حالا زمان آن رسیده است تا خامه فرم‌ گرفته را با قاشق پلاستیکی به‌ آرامی به مخلوط سفیده تخم‌مرغ بیفزایید و هم بزنید.

4. پس از آن ژلاتین ولرم‌شده، وانیل و پوست لیموترش رنده شده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. تا به اینجا 80 درصد کار انجام شده است. در ادامه مایه آماده‌ شده را به دو قسمت تقسیم کنید و به نیمی از آن پوره هلو و به نیم دیگر پوره توت‌فرنگی اضافه کنید. حالا ظرفی را که می‌خواهید موس خود را در آن سرو کنید، آماده کنید. بهتر است از لیوان یا ظروف بستنی‌خوری استفاده کنید.

5. در ادامه یک لایه از مخلوط هلو را داخل ظرف ریخته و آن را به ‌مدت نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت نیم‌ساعت ظرف را از یخچال خارج کرده و مخلوط توت‌فرنگی را روی آن بریزید و آن را به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید.

پس از گذشت یک ساعت موس هلو و توت‌فرنگی شما آماده است، پس می‌توانید آن را از یخچال بیرون آورده و روی آن را با خامه فرم‌گرفته، هلو و توت‌فرنگی تزئین و سرو کنید.

فرهیختگان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار