زنان استرسی دختر دار می شوند یا پسردار؟
کد خبر: ۱۱۵۹۹۴
تاریخ انتشار: 2018 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

زنان پر استرس بدانند که با این هدیه ی دنیای تکنولوژی خود را به سمت خطرناک ترین بیماری ها می برند که به طور خلاصه و مفید در این بخش

برایتان خواهیم گفت.

استرس

هر کدام از ما به استرس های روزمره که انگار تمامی هم ندارند، به شیوه خودمان پاسخ می دهیم. اما محققان می گویند شیوه های رایجی که بسیاری از ما آنها را تجربه کرده ایم - از قبیل سوزش معده، سردرد و مشکلاتی از این قبیل- تنها شیوه های بدن ما در پاسخ دادن به استرس نیستند. آنها در بررسی های شان ثابت کرده اند که بدن انسان به شیوه های عجیب تری هم می تواند به اضطرابپاسخ دهد و خود را برای رویارویی با تنش های روزمره آماده کند؛ شیوه های عجیبی که در ادامه آنها را با شما در میان می گذاریم.

عوارض استرس بر بدن

آدم های پراسترس از نظر محققان، آدم های مودی هستند که نمی توانند درست برنامه ریزی کنند یا آن طور که برنامه ریزی کرده اند برای رسیدن به اهداف شان تلاش کنند. به نوشته ساینس دیلی، محققان می گویند استرس باعث می شود که آدم ها دچار فراموشی لحظه ای شوند و ترشح هورمون های هیدرو کورتیزون و نور آدرنالین در مغز افرادی که استرس را تجربه می کنند باعث کاهش یا تضعیف رفتارهای هدفمند در آنها می شود.

دختردار شدن

تاثیر استرس بر دختر دار شدن

دختردار شدن با استرس

اگر آرزوی پسر دار شدن را در سر دارید، باید استرس های تان را کم کنید و آرامش بیشتری داشته باشید. به گزارش دیلی میل، محققان در پژوهش های شان دریافتند که استرس احتمال دخترزایی را بیشتر می کند. البته آنها پیش از این نقش استرس در نازاییرا تایید کرده بودند اما در بررسی های دیگری ثابت کردند کسانی که خطر نازایی را پشت سر گذاشته اند با استرس داشتن احتمال دخترزایی شان را بیشتر می کنند. محققان می گویند زنان پراسترس که میزان زیادی از کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن خود جا داده اند به احتمال پنج درصد بیشتر از دیگران با شانس دخترزایی روبه رو هستند. آنها ادعا می کنند سطوح بالای هورمون استرسلانه گزینی جنین پسر را در رحم سخت می کند یا اینکه باعث سقط جنین های پسر می شود.

بیشتر سرما می خورید

اگر هنوز زمستان نیامده و سرماخوردگی امان شما را بریده، نگاهی به وضعیت روانی تان بیندازید. آیا شما بیش از اندازه با استرس درگیر هستید؟ اگر جواب تان مثبت است باید بگوییم تا زمانی که به آرامش نرسید و استرس های تان را کم نکنید، وضعیت سلامت تان به همین شکل خواهد بود. به نوشته ساینس دیلی، محققان می گویند آدم های پراسترس سطح ایمنی پایین تری دارند و بیشتر بیمار می شوند. البته آنها تاکید می کنند که چاقی و اضافه وزن هم بیشتر از دیگران با چنین آدم هایی همراه می شود. محققان سطح بالای هورمون کورتیزول را مسبب این اتفاق می دانند و می گویند تا زمانی که این هورمون در بدن شما پادشاهی می کند از بیماری ها خلاص نخواهید شد. به عقیده پژوهشگران، استرس خطر ابتلا به یبوست های طولانی مدت، بیماری های قلبی و عروقی و مشکلات پوستی و بی خوابی را هم برای صاحبانش به همراه می آورد.

تاثیر استرس بر پوست و مو:

شوره زدن موهایتان با استرس

انگار استرس گذشته از سلامت به زیبایی و بهداشت شما هم حمله می کند. محققان می گویند کسانی که استرس دارند بیشتر از دیگران سرشان شوره می زند. به نوشته هلث دی نیوز، گرچه شوره زدن سر در برخی موارد ارثی است یا اینکه به دلیل چربی پوست سر یا خستگی ایجاد می شود، اما نقش استرس هم در ایجاد آن کم نیست. پژوهشگران چیزی در مورد دلایل این اتفاق نگفته اند اما معتقدند برای ریشه کن کردن شوره ها غیر از کمک گرفتن از شامپوهای ضدشوره، باید سطح استرس روزانه تان را هم پایین بیاورید.

دلیل خارش پوست تان استرس است

افرادی که استرس زیادی را تجربه می کنند، اغلب به آلرژی دچار می شوند و محققان می گویند شدت ابتلا به انواع آلرژی در این افراد بیشتر است. اما پژوهشگران ژاپنی بر این باورند که گذشته از آلرژی، خارش پوست هم در میان افراد مضطرب بیشتر دیده می شود. این افراد نه تنها بیشتر دچار اگزما که یک بیماری پوستی است می شوند، بلکه نسبت به افراد آرام شکایت بیشتری از خارش بی دلیل پوست هم می کنند.

استرس

تاثیر استرس در ابتلابه سرطان!

استرس و سرطان رحم

شاید بسیاری از شما چیزی در مورد سرطان دهانه رحم نشنیده باشید اما پزشکان این روزها در مورد بالا رفتن آمار مبتلایان این سرطان هشدار می دهند و حتی توصیه می کنند برای مقاوم شدن در برابر آن دختران از ۹ سالگی واکسن سرطان دهانه رحم تزریق کنند. به گزارش بی بی سی، گرچه این سرطان به دلیل ایجاد برخی عفونت ها، که بیشتر از طریق روابط جنسی ایجاد می شود، عود می کند، اما محققان نقش استرس را در بالا رفتن شانس ابتلا به این سرطان نادیده نمی گیرند. پس اگر نمی خواهید به دلیل این سرطان خاموش جان تان را از دست دهید، گذشته از رعایت بهداشت و تزریق واکنش برای آرامش بیشتر تلاش کنید.

شکم گنده می شوید

حتما شما هم دیده اید کسانی را که بعد از گذراندن روزهای سخت و آزار دهنده چاق تر از قبل می شوند و در جواب دیگران می گویند که غم باد کرده اند. محققان می گویند غم باد همان چاقی است که به دلیل داشتن استرس ایجاد می شود. به نوشته هلث، محققان بر این باورند که استرس داشتن باعث ترشح هورمون کورتیزول در بدن می شود و این هورمون به چاق تر شدن افراد منجر می شود. کورتیزول یا هورمون استرس باعث می شود که افراد غذاها را تند و نجویده قورت دهند و بدن شان هم توانایی سوخت وساز درست غذاها را از دست دهد. حاصل این ناتوانی بدن، هر روز چاق تر شدن، به ویژه دچار شدن به چاقی شکمی است، به همین دلیل است که آدم های پراسترس، اغلب شکم هایی بزرگ دارند.

ناگهان کچل می شوید

اگر روی سر یا ریش تان یک دایره از مو خالی شده، سراغ متخصص پوست و مو نروید بلکه به روانپزشک مراجعه کنید. به اعتقاد متخصصان در این موارد کچلی عصبی اتفاقی است که برای تان افتاده. از نظر آنها استرس های ناگهانی و شدید به طور ناگهانی می توانند باعث ریزش بخشی از موها شوند. در چنین حالتی شما بدون اینکه از زمان ریزش موی تان باخبر شده باشید یا کم شدن تدریجی موهای تان را دیده باشید، به طور ناگهانی دچار چنین شکلی از کچلی می شوید. البته معمولا دایره بی مویی که روی سر یا ریش تان به خاطر استرس ایجاد می شود، آنقدر بزرگ نیست که توجه دیگران را جلب کند، اما آنقدر به چشم خودتان می آید که استرس های شما را چندبرابر کند.

شیرینی دوست می شوید

گفتیم که چاقی بیماری افراد پراسترس است اما این مشکل تنها به دلیل پرخوری سراغ آدم های مضطرب نمی رود. بررسی های پژوهشگران نشان می دهد که بالا رفتن سطح کورتیزول در بدن افراد مضطرب تنها آنها را پرخور نمی کند، بلکه میل شان به خوردن شیرینی و شکلات را هم بیشتر می کند. ترشح هورمون استرس در بدن این افراد باعث می شود که نتوانند از خوردن شیرینی و شکلات صرف نظر کنند و هر روز چاق تر و بیمار تر از قبل شوند.

عوارض استرس و اضطراب شدید

استرس باعث می شود که آدم ها فراموشی لحظه ای را تجربه کنند. در حقیقت ترشح هورمون های هیدرو کورتیزون و نور آدرنالین در مغز باعث کاهش یا تضعیف رفتارهای هدفمند در افراد پر استرس می شود.

به دیگران استرس می دهید

اگر نمی خواهید به این مشکلات دچار شوید، با کسانی که استرس دارند همنشین نشوید و اگر نمی خواهید اعضای خانواده و عزیزان تان را دچار استرس کنید، وقتی خودتان چنین فشاری را تجربه می کنید، در نزدیکی آنها ننشینید چراکه به نوشته تلگراف، محققان می گویند استرس واگیردار است و می تواند از دیگران به شما و از شما به اطرافیان تان سرایت کند، درحالی که محققان می گویند مشکلاتی مثل افسردگی یا منفی گرایی واگیر دار هستند و البته تجربه های خوشایندی مثل خندیدن و شادی عمیق هم می توانند واگیر دار باشند، بررسی های جدید از این واقعیت پرده برمی دارد که درگیر بودن با استرس هم مسری است.

دلایل بروز استرس را بشناسید

اگر پای تان به دهه چهارم زندگی رسیده، بیشتر مراقب سلامت روان تان باشید. محققان می گویند زنان در سی و چند سالگی بیشتر با استرس درگیر می شوند و درمعرض فشار روانی قرار می گیرند. به نوشته دیلی میل، یافته های پژوهشگران نشان می دهد ۳۴سالگی پراسترس ترین سال زندگی زنان است، در حالی که زنان در ۲۵سالگی بیشتر از هر زمانی احساس خوشبختی می کنند و کمتر از هر دوره ای از زندگی شان استرس دارند.

به عقیده محققان، زنان به ترتیب به این ۱۰ دلیل استرس را تجربه می کنند:

نداشتن پول کافی

سلامت

سلامت دوستان و خانواده

خوشبختی بچه ها و یک زندگی خوب خانوادگی

تلقی دیگران درباره خود

به اندازه کافی جذاب نبودن

از دست دادن جذابیت ظاهری

وظایف شغلی

صرف کردن وقت کافی با دوستان

سطح آمادگی جسمانی

منبع: نمناک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار