جزئیات زمین‌لرزه‌های هرمزگان، کرمانشاه و کرمان
کد خبر: ۱۱۵۹۷۵
تاریخ انتشار: 2018 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بابیان این‌که پس‌لرزه‌های زیادی در کرمانشاه و کرمان رخ داده است، گفت: تا این لحظه ۳۳۷ نفر در زلزله‌های اخیر مصدوم شدند.

شاهین فتحی دقایقی پیش اظهار کرد: از صبح روز گذشته، زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های مختلفی در سه استان هرمزگان، فارس، کرمانشاه و کرمان را داشتیم و این حادثه طبیعی با پس‌لرزه‌ها هم چنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: استان‌های هرمزگان و فارس در صبح روز گذشته و بعدازظهر دیروز زلزله باقدرت ۵.۹ دهم در مقیاس ریشتر احساس شد که همراه با پس‌لرزه‌های مختلف همراه بود که بزرگ‌ترین آن ۴.۷ دهم ریشتر بود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور بیان کرد: گسلی از غرب به شرق مربوط به یکی از گسل‌های زاگرس است فعال است وساعات اولیه امروز براثر زلزله ۵.۸ ریشتری سیرچ در استان کرمان به‌شدت لرزید.

فتحی در خصوص نحوه امدادرسانی گروه‌های عملیاتی در استان‌های زلزله‌خیز تصریح کرد: تمامی گروه‌های عملیاتی ازجمله گروه‌های واکنش سریع پس از اعلام زلزله در چهار استان کشور طی دیروز و امروز در آماده‌باش کامل قرار گرفتند و از همان لحظه‌های اولیه به‌خصوص در استان کرمانشاه گروه‌های ارزیاب به مناطق اعزام شدند و پس از بررسی‌های لازم گروه‌های امداد و نجات عملیات خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: امدادرسانی در کنار دیگر نیرو‌های امدادی در حال انجام است و بیشترین خدمات به دلیل وسعت زلزله در استان کرمانشاه است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در خصوص تعداد افراد آسیب‌دیده در زلزله اخیر در کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار زلزله‌های هرمزگان و فارس مصدوم‌های خاصی نداشتند، اما در زلزله کرمانشاه ۲۴۷ نفر آسیب‌دیده‌اند که ۲۳ نفر آن‌ها بستری، ۲۰۴ نفر تروما و آسیب‌دیده و ۴۴ نفر هم غیر ترومایی و به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه ۲۰۰ نیروی عملیاتی حضور دارند و این فعالیت کماکان ادامه دارد و پایان عملیات مشخص نیست.

فتحی با اشاره به زلزله کرمان اذعان داشت: بامداد امروز هم سیرچ در استان کرمان براثر گسل فعالی که وجود دارد لرزید و از همان زمان اولیه حادثه گروه‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر استان کرمان به منطقه اعزام شدند و ۳۰ گروه امداد و نجات هم چنان در منطقه زلزله‌زده سیرچ کرمان خدمات خود را ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل وسعت کم زلزله کرمان نسبت به استان کرمانشاه تا صبح امروز ۹۰ نفر دچار حادثه شدند که با کمک عوامل فوریت‌های پزشکی تحت درمان هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار داشت: حادثه‌های طبیعی در کشورمان بسیار زیاد است و مهم‌ترین آن زلزله است و به همه هم‌وطنان توسعه می‌کنم حداقل دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه را پشت سر گذاشته تا در مواقع بحران و حوادث بتوانند تا رسیدن نیرو‌های امدادی، به خود و خانواده خود کمک کنند.

فتحی ادامه داد: شماره بین‌المللی ۱۱۲ با عنوان ندای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعت در خدمت هم‌وطنان است و هم‌وطنان می‌توانند در مواقع بحران با این شماره تماس حاصل نمایند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار