اعدام، ۱۴۴ سال زندان و شلاق مجازات مرد شیطان صفت
کد خبر: ۱۱۵۹۶۵
تاریخ انتشار: 2018 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

مرد شیطان‌صفت که به اتهام ربودن شش‌پسر نوجوان و تعرض به آن‌ها در بازداشت به سر می‌برد محاکمه و به اعدام، ۱۴۴‌سال زندان و ۱۰۰‌ضربه شلاق محکوم شد.


به گزارش خبرنگار ما، ٢٧‌دی سال گذشته، اهالی خیابان اردیبهشت مأموران کلانتری ١٢٦تهرانپارس را از اذیت و آزار پسر نوجوان ۱۳‌ساله‌ای در کانال آب سرپوشیده باخبر کردند. بعد از حضور مأموران، شواهد نشان می‌داد پسر نوجوان از سوی مرد ناشناسی تهدید و مورد اذیت و آزار قرار گرفته است.


با مراجعه پسر ١٣ساله به نام امید همراه پدرش به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از مدرسه به خانه برمی‌گشتم که ناگهان مرد جوانی سد راهم شد و گفت: چند عدد گل و گلدان برای مادربزرگش خریده است و خواست برای تحویل آن‌ها به او کمک کنم. همراه او رفتم و بعد از رد شدن از پل هوایی به سمت دیگر اتوبان شهید زین‌الدین رفتیم سپس مقابل پارک پلیس سوار پراید سفید رنگ با شیشه‌های دودی شدیم. وقتی سوار ماشین شدم مرد جوان ناگهان چاقویی را به سمتم گرفت و با تهدید خواست ساکت باشم. او ماشین را روشن کرد و بعد از طی مسافتی داخل خیابان اردیبهشت رفت و کنار خیابان خودروی‌اش را پارک کرد. او مرا به زور از ماشین پیاده کرد و به کانال آب تاریک برد. سپس....


شکایت مشابه
چند روز بعد از تشکیل نخستین پرونده، پسر ١١ساله‌ای به اداره پلیس رفت و بعد از طرح شکایتش، مأموران دریافتند مشابه شکایتی است که امید همراه پدرش نزد آن‌ها گفته است.


نوجوان ۱۱‌ساله در توضیح به کارآگاهان گفته بود: «٢٥آذرماه بود که بعد از خرید ساندویچ روبه‌روی پارک پلیس کنار خیابان منتظر پدرم ایستاده بودم تا به خانه برویم. همان لحظه مردی جوان نزدیک شد و گفت: می‌خواهد یک گلدان را برای مادربزرگش ببرد، اما سنگین است و به تنهایی نمی‌تواند آن را حمل کند. مرد جوان به این بهانه مرا داخل کوچه‌ای خلوت کشاند و همانجا با تهدید چاقو مرا سوار پراید سفیدرنگ با شیشه‌های دودی کرد. آن مرد مرا در کوچه‌ها چرخاند سپس به جنگل لویزان برد و با تهدید مرا آزار داد. سعی کردم مقاومت کنم، اما او تهدید کرد اگر داد و فریاد کنم گردنم را می‌شکند. او بلافاصله سوار خودروی‌اش شد و از محل متواری شد.»


شناسایی و بازداشت متهم
بعد از اعلام گزارشات مشابه، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با بررسی دوربین‌های مداربسته حوالی پارک و محل حادثه توانستند مشخصات خودروی متهم را ثبت کنند. به این ترتیب مالک خودرو که مردی ٦٠‌ساله بود شناسایی شد، اما در تحقیقات مدعی شد خودرو در اختیار پسر ٢٥‌ساله‌اش به نام «ایمان» قرار داشته است. به این ترتیب تصویر ایمان استخراج شد و بعد از شناسایی از سوی شکات، پرونده تحت تعقیب قرار گرفت. سرانجام با تلاش مأموران و کارآگاهان پلیس، متهم ٣٠‌دی‌ماه در محل سکونتش در خیابان سراج شناسایی و دستگیر شد.


اعترافات متهم
ایمان به پلیس آگاهی منتقل شد و در همان بازجویی‌های اولیه به جرمش اقرار کرد. او در اظهاراتش مدعی شد علاوه بر خودروی پراید سفید‌رنگ که متعلق به پدرش بوده یک مورد آزار و اذیت مشابه نیز با خودروی پژو ٢٠٦‌سفید رنگ که متعلق به مادرش بوده انجام داده است. همچنین در بررسی محل سکونت متهم، کارآگاهان موتورسیکلتی را شناسایی کردند که در روند بازجویی‌ها مشخص شد متعلق به ایمان است و او علاوه بر خودرو‌های پراید و ٢٠٦ متعلق به پدر و مادرش، چندین مورد آزار‌و اذیت پسر‌های نوجوان ١١ تا ١٥ ساله را با موتورسیکلت خودش انجام داده است.


جلسه محاکمه
بعد از اقرار‌های متهم، وی به اتهام تجاوز به عنف و آدم‌ربایی روانه زندان شد و پرونده در حالیکه تعداد شاکیان به شش‌نفر رسیده بود بعد از کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.


جلسه رسیدگی به پرونده، هفته گذشته به صورت غیر‌علنی پشت در‌های بسته در همان شعبه به ریاست قاضی بابایی تشکیل شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه، نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. سپس شکات پرونده در جایگاه قرار گرفتند و بعد از طرح شکایت برای متهم درخواست اشد مجازات کردند. در ادامه متهم به دستور ریاست دادگاه در جایگاه ایستاد و با انکار اتهام آدم‌ربایی در آخرین دفاع خود گفت: از شش شاکی پرونده، فقط چند نفر از پسران نوجوان را آزار داده است.


در پایان بعد از آخرین دفاع متهم، هیئت قضایی وارد شور شد و بعد از بررسی مدارک موجود در پرونده روز گذشته، متهم را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام، به اتهام اذیت و آزار به ۱۰۰‌ضربه شلاق و به اتهام آدم‌ربایی شش شاکی پرونده در مجموع به ۱۴۴ سال حبس (۲۴ سال حبس برای هر شاکی) محکوم کرد.

 

فردا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار