دانستنی های جالب درباره FBI
کد خبر: ۱۱۵۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
همواره سازمان FBI اداره تحقیقات فدرال، جذاب و شک برانگیز بوده است. شاید یکی از دلایل آن فیلم های پلیسی هالیوود است که سهم زیادی در شکل گیری این تصور داشته است. برخی حقایق جالب را درباره اداره تحقیقات فدرال خواهید خواند که برخی از آنها شما را شگفت زده خواهد کرد.

دانستنی های جالب درباره FBI

دانستنی های جالب درباره FBIاختصاصی «تابناک با تو»؛ همواره سازمان FBI اداره تحقیقات فدرال، جذاب و شک برانگیز بوده است. شاید یکی از دلایل آن فیلم های پلیسی هالیوود است که سهم زیادی در شکل گیری این تصور داشته است.

در این گزارش، برخی حقایق جالب را درباره اداره تحقیقات فدرال خواهید خواند که برخی از آنها شما را شگفت زده خواهد کرد.

فهرست تحت تعقیب ها
به محض اینکه نام یک فرد در این فهرست سرّی قرار می گیرد، هیچوقت از آن پاک نمی شود مگر اینکه آن فرد دستگیر شود، کشته شود و یا اتهامات وارده بر او لغو شوند. از زمان تأسیس اداره فدرال از سال 1950 میلادی تاکنون نام 518 نفر در این لیست قرار گرفته که 484 نفر از آنها دستگیر و یا شناسایی شده اند.

دانستنی های جالب درباره FBI

تحقیق درباره ی یک ترانه به مدت دو سال
در دهه ی شصت قرن بیستم، این دفتر دو سال را به بررسی ترانه Louie Louie اختصاص داد. این ترانه در زمان خود به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده بود، هدف از این کار کشف مفاهیم شرم آور و آلوده در متن ترانه بود!

دانستنی های جالب درباره FBI

واحد تحقیق در مورد سرقت آثار هنری
این واحد در سال 2004 میلادی شکل گرفت و از آن زمان تاکنون توانست 2600 اثر هنری مسروقه با قیمتی نزدیک به 150 میلیون دلار را بازگرداند.

دانستنی های جالب درباره FBI

استفاده از حواس فوق العاده برای جاسوسی
یکی از پیشنهادهایی که حمایت مالی قابل توجهی به همراه نداشت، مطالعه ی افرادی بود که دارای احساسات فراطبیعی بودند، تا از آنها به عنوان ابزار جاسوسی در آینده استفاده کنند.

دانستنی های جالب درباره FBI

معمای هواپیمای گمشده
در سال 2003 میلادی، دو نفر از کارکنان مکانیک هواپیما بدون اطلاع قبلی با هواپیمای 727 در آنگولا پرواز کردند و سپس هواپیما ناپدید شد و دفتر فدرال نتوانست هیچ سرنخی برای حل قضیه و یا پیدا کردن هواپیما و خدمه ی آن به دست بیاورد.

دانستنی های جالب درباره FBI

رابطه ی والت دیزنی و دفتر FBI
از سال 1940 تا 1966 میلادی، والت دیزنی یک مُخبر و جاسوس برای اف بی آی بود، دیزنی نام افراد مظنون به کمونیست را به دفتر می داد و اجازه داشت در آنجا فیلم و عکس بگیرد.

دانستنی های جالب درباره FBI

ثبت اثر انگشت
حتی اگر فرد سوء سابقه و پرونده هم نداشته باشد ممکن است اثر انگشت او در اداره تحقیقات ثبت شده باشد. این اثر انگشت ها از اسنادی همچون مجوزها و یا مدارک استخدامی گردآوری شده اند و در دفتر FBI بیش از 100 میلیون اثر انگشت وجود دارد.

دانستنی های جالب درباره FBI

سخت گیری برای عضویت
بین 23 تا 37 آزمون علمی توسط اف بی آی برگزار می شود. شکست در یک امتحان باعث کنار گذاشته شدن فرد متقاضی می شود، معلومات و آگاهی در حوزه ی حسابداری، مالی و قانون به افراد فرصت می دهد تا در آزمون ها شرکت کنند.

دانستنی های جالب درباره FBI

5000 نمونه ی موی انسان و حیوان
مو رایج ترین سرنخ در هر جنایتی است که برای تعیین قومیت و هویت افراد از آن استفاده می شود. اف بی آی بیش از 5000 نمونه موی بشری و حیوانی را در سازمان خود نگهداری می کند.

دانستنی های جالب درباره FBI

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
3
واحد تحقیق در مورد سرقت آثار هنری !!!!!
هزار نکته دارد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار