آشفتگی نوشهری‌ها از دومین مسمویت بزرگ آبی در مازندران
کد خبر: ۱۱۵۷۶۷
تاریخ انتشار: 2018 July 21    -    ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

بیش از ۱۰۰ تن از مردم نوشهر با علائمی ازجمله تب، استفراغ، تهوع و درد شدید استخوانی به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

بعد از مسمومیت عده پرشماری از مردم کلاردشت در ماه‌های اخیر، این‌بار بیش از ۱۰۰ تن از مردم نوشهر با علائمی ازجمله تب، استفراغ، تهوع و درد شدید استخوانی به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

* نمونه‌برداری از آب روستا انجام شد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نوشهر درباره آخرین وضعیت مراجعه بیش از ۱۰۰ تن از اهالی روستای بندپی این شهرستان با علائم مسمومیت به بیمارستان شهید بهشتی این شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه مراجعه‌کنندگان با علائم مشابهی مانند اسهال، استفراغ، شکم‌درد و ... به بیمارستان نوشهر مراجعه کردند، در گام نخست، گمانه‌زنی‌های اولیه علت بروز این مشکل، نسبت به آب آلوده است.

یحیی بحرینی با اشاره به اینکه در همان روز نخست بروز این حادثه، نمونه‌برداری از آب این روستا انجام شده است، تصریح کرد: بخشی از آزمایشات در آزمایشگاه آب غرب مازندران مستقر در شبکه بهداشت و درمان نوشهر و بخشی دیگر هم در آزمایشگاه معاونت بهداشتی استان در ساری انجام می‌شود.

* بندپی زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در این‌باره گفت: روستای بندپی نوشهر زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیست و به‌صورت هیأت امنایی اداره می‌شود.

مجید عبداللهی افزود: باوجود تلاش و درخواست شرکت از مسؤولان روستا برای زیرپوشش قرار گرفتن، اما همکاری لازم صورت نگرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای کنترل کیفیت آب شرب و مدیریت بر تأمین و توزیع آب روستا، اکیپ‌های فنی و کارشناسان کنترل فنی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با هماهنگی مرکز بهداشت استان با حضور در روستا نسبت به نمونه‌برداری از آب، شست‌وشوی مخزن ذخیره، خطوط انتقال و شبکه توزیع اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران ادامه داد: مقرر شد تا علاوه بر کلرزنی آب، مدیریت بهداشتی موقت بر آب شرب روستا را برعهده بگیرند و با توجه به خرابی و از کار افتادن دستگاه کلرزنی موجود، یک دستگاه کلرزنی نیز تحویل مسؤولان روستا شود.

* توصیه‌های معاون دانشگاه علوم پزشکی

برای تکمیل نهایی این گزارش با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران چندین بار تماس گرفته شد، اما پاسخی از سوی مسؤولان مرتبط داده نشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با وبدا، در خصوص آخرین وضعیت از وقوع بیماری اسهالی در روستای بندپی نوشهر، با بیان این که در طول ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳۲ مورد مراجعه‌کننده به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر به‌علت ابتلا به بیماری اسهال داشتیم، افزود: از این تعداد ۱۲ نفر بستری شدند و همینطور ۴۲ نفر به‌صورت سرپایی با دریافت سرم اقدامات لازم درمانی انجام شد، بقیه هم کاملاً به‌صورت سرپایی خدمات‌شان را دریافت کردند و حتی نیاز به سرم‌تراپی هم نداشتند.

محسن اعرابی با اعلام این مطلب که در حال حاضر در مجموع ۴۰ بیمار بستری در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر داریم که ۳۶ مورد از این بیماران کودکان و ۴ مورد نیز بزرگسال هستند، اظهار کرد: خوشبختانه با اقداماتی که توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام شده و با تحویل گرفتن شبکه آبرسانی از شورای روستای بندپی لایروبی مخازن آب و شست‌وشوی مخازن انجام شده و آبی که در شبکه آب الان برقرار هست، دارای کلر کافی بوده و قابل استفاده در اختیار مردم است.

وی از ساکنان روستای بندپی نوشهر تقاضا کرد تا با رعایت کامل بهداشت فردی به‌ویژه شست‌وشوی دست با آب و صابون بعد از هر مورد اجابت مزاج و قبل از مصرف مواد غذایی، میوه و سبزیجات تازه را نیز با رعایت نکات بهداشتی و شست‌وشوی کامل استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افرادی که مبتلا به تب و یا مبتلا به اسهال هستند خواست در صورتی که در منزل هستند با استفاده از محلول مایع درمانی او آر اس مایعات از دست رفته را جبران کنند و اگر نیاز به پزشک دارند فوراً به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و یا به تیم پزشکی مستقر در خانه بهداشت بندپی مراجعه کنند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار