۸ داروی ممنوعه برای زائران حج ۹۷
کد خبر: ۱۱۵۶۹۹
تاریخ انتشار: 2018 July 20    -    ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

سید‌علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زائرانی که دچار بیماری‌های خاص هستند باید دارو‌های خود را به همراه داشته باشند، گفت: به غیر از دارو‌های اعصاب و روان که نیازمند نسخه عربی است، سایر دارو‌ها را نیز می‌توان با نسخه پزشکان کاروان و پزشکان متخصص و حتی عمومی دریافت کرد.

سیدعلی مرعشی گفت: دارو‌های ممنوعه و غیر مجاز شامل آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، اکسپکتورانت کدیین و استامینوفن کدیین است.

وی افزود: زائرانی که به عللی، چون بیماری‌های دیابت، چربی خون، بیماری‌های ریوی، قلبی و ... دارو مصرف می‌کنند، باید دارو‌های خود را به اندازه یک و نیم برابر زمان سفر به همراه داشته باشند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: زائران می‌توانند نسخه‌های قدیمی خود و حتی نسخه‌های مربوط به پزشک معالج یا پزشک کاروان را به همراه داشته باشند و برای این داروها، نیازی به نسخه عربی نخواهد بود.

به گفته مرعشی، نسخه عربی پزشکان فقط برای دارو‌های اعصاب و روان ضرورت دارد و حتما باید این دارو‌ها توسط پزشکان تایید و سپس با نسخه عربی همراه شود.

وی تاکید کرد: زائران حتما دارو‌های مصرفی را به اندازه سه روز ابتدایی سفر در ساک دستی همراه خود قرار دهند و الباقی دارو‌ها را در چمدان خود جای دهند.

مرعشی همچنین تصریح کرد: زائرانی که از عصا، عینک، سمعک و ... استفاده می‌کنند، یک جایگزین برای آن‌ها به همراه داشته باشند تا در مواقع گم شدن یا آسیب دیدن کالا‌ها از کالا‌های جایگزین بهره بگیرند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار