اضافه کار روز تعطیل چقدر است؟
کد خبر: ۱۱۵۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 20    -    ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

کار در روز تعطیل رسمی از همان ساعت اول به عنوان اضافه کار تلقی می‌شود و برای هر ساعت آن فوق العاده‌ای معادل ۴۰ درصد اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی باید پرداخت شود.

بدیهی است چنانچه بر اساس عرف و روال کارگاه فوق العاده اضافه کار پرداختی در روز‌های تعطیل رسمی بیش از میزان اخیر الذکر بوده باشد، عرف و روال مذکور کماکان معتبر و لازم است رعایت شود.

بدین ترتیب در صورتی که روز دیگری به جای روز جمعه تعطیل در نظر گرفته شود و کارگر در روز جمعه کار کند، به میزان ساعات موظفی در آن روز از ۴۰ درصد فوق العاده علاوه بر مزد عادی برخوردار می‌شود و اگر در همان روز جمعه علاوه بر ساعات موظفی عادی، کار اضافی هم انجام دهد، ساعات اضافه به عنوان اضافه کاری محسوب می‌شود.

نحوه محاسبه اضافه کاری انجام شده در روز جمعه همانند انجام اضافه کاری در روز‌های عادی است و از همان فرمول پیروی می‌کند. محاسبه اضافه کاری در روز تعطیل نیز به همین ترتیب است و تفاوتی میان اضافه کاری در روز عادی با روز تعطیل و روز جمعه در نظر گرفته نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فریبرز
|
France
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
اگر در همان 8 ساعت روال معمولی همه کارکنان کار بکنند و زیرآبی نروند آیا نیاز به اضافه کاری هست؟ آِا این خود تحمیل هزینه و زمان نیست؟
از طرفی خیلی بیش از اندازه واضح است که اصلاً توازنی میان مبلغ دریافتی و هزینه های روزمره وجود ندارد. برای کارگر و کارمند لازم است اوقاتی را که باید با خانواده باشند، اضافه کاری کنند تا یک لقمه نان بخور و نمیر تهیه کنند.
چه موقعی قرار است که محاسبات حقوق و مزایا بر اساس واقعیات حاکم بر جامعه صورت بگیرد خداوند متعال عالم است. تورم را به اشتباه یا از عمد تک رقمی اعلام می کنند. کسی ارقام اعلامی از دولت تدبیر و امید را باور می کند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار