توصیه‌های جدی پلیس به زائران حج
کد خبر: ۱۱۵۴۹۵
تاریخ انتشار: 2018 July 18    -    ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از آغاز عملیات حج امسال همزمان با پرواز ۷:۱۰ صبح امروز خبر داد و با تاکید بر تمرکز پلیس بر ممانعت از خروج هرگونه داروی مشکوک و مواد مخدر، توصیه‌هایی را به زائران ارائه داد.

سردار حسن مهری با اشاره به آغاز عملیات حجاج و پرواز اولین کاروان حجاج ایرانی به مدینه در خصوص هماهنگی‌های انجام شده پلیس برای تامین امنیت زائران خانه خدا و تسهیل در عبور و مرورشان اظهار کرد: پلیس فرودگاه‌های کشور پیش از آغاز امسال در جلسات متعددی با سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و پلیس مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام داد تا بهترین خدمات به حجاج ارائه شده و عملیات بزرگ اعزام و بازگشت حجاج به بهترین نحو انجام شود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه طی این مدت، تمام پرسنل پلیس فرودگاه‌های کشور تحت آموزش‌هایی خاص برای این عملیات قرار گرفته‌اند گفت: در این مدت برای تمامی همکاران، ۲ دوره آموزشی در موضوعات کشف موادمخدر و تعالی رفتار برگزار شده است تا در عین خدمت رسانی مطلوب به حجاج، از خروج هرگونه مواد مخدر یا دارو‌های مشکوک از کشور و مشکلات بعدی آن جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین در هماهنگی با فرماندهی انتظامی استان‌ها، مقرر شد تا برای تامین امنیت و تسهیل در عبور و مرور حجاج و خانواده‌های آن‌ها، نیرو‌های کمکی آموزش دیده را در اختیار پلیس فرودگاه‌ها قرار دهند.

مهری در خصوص تمهیدات پلیس فرودگاه‌های کشور برای ممانعت از همراه داشتن مواد مخدر و یا دارو‌های مشکوک گفت: با اطلاع‌رسانی انجام شده به کاروان‌ها و حجاج مقرر شده است تا کاروان‌ها ۴۸ ساعت قبل از پرواز به عربستان سعودی، چمدان و بار‌های زائران خود را تحویل فرودگاه داده و در حضور نماینده کاروان و پلیس، بازرسی‌های امنیتی انجام می‌شود تا حجاج در زمان پرواز خود، بدون معطلی برای کنترل بارشان، سوار هواپیما شوند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در این عملیات از سگ‌های موادیاب برای کشف هرگونه موادمخدر جاسازی شده استفاده می‌شود افزود: علاوه بر این، ۱۹ ایستگاه حجاج در سراسر کشور به دستگاه‌ها و تجهیزات ایکس‌ری و بادی اسکنر مجهز شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین همکاران زبده ما و چهره‌زن‌های پلیس با حضور در فرودگاه‌ها و گیت‌های عبوری حجاج، تردد زائران را تحت رصد دارند و تجربه سنوات گذشته نشان داده که مهارت در چهره‌زنی آن‌ها به اندازه‌ای قوی بوده که تقریبا در تمام موارد، چهره‌زنی آن‌ها درست بوده است.

مهری به حجاج و زائران بیت‌الله الحرام توصیه کرد تا با توجه به سخت‌گیری‌های کشور عربستان، حجاج به هیچ وجه از قبول بسته، چمدان، بار و حتی آب معدنی از افراد غریبه خودداری کنند چراکه ممکن است موادمخدر به صورت جاسازی یا محلول در این بسته‌ها بوده و طبیعتاً هنگامی که این مواد کشف شوند، دارنده این بسته‌ها و بارها، صاحب این مواد شناخته می‌شوند.

وی گفت: علاوه بر این زائران عزیز از گذاشتن بار و وسائل خود به صورت امانی نزد افراد غریبه حتی برای چند لحظه خودداری کنند چراکه ممکن است در یک لحظه، اقلام ممنوعه یا مواد مخدر را در بار و وسائل آن‌ها جاسازی کنند و مشکلات بعدی برای آن‌ها به وجود آید.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در پایان از حجاج خواست تا با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت، حتماً پول نقدشان را نزد خودشان نگه دارند و از قرار دادن وجوه نقد در چمدان و بار خودداری کنند.

به گفته سردار مهری، عملیات اعزام حجاج از ساعت ۷:۱۰ صبح امروز با پرواز اولین هواپیمای سعودی از فرودگاه امام خمینی به سمت مدینه آغاز شده و این عملیات تا ۲۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار