نوع جدید بالن‌های آتش‌زای غزه +عکس
کد خبر: ۱۱۵۳۸۸
تاریخ انتشار: 2018 July 17    -    ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

گروه بالن‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا معروف به «فرزندان الزواوی» از نوع جدیدی از این ابزار مقاومتی رونمایی کردند که قادر است مسافت طولانی‌تری طی کند و مساحت گسترده‌تری از شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه را آتش بزند.

«محمد الزواوی» مهندس تونسی بود که سال گذشته (۲۰۱۷) به دلیل همکاری با حماس در زمینه ساخت پهپاد، توسط موساد ترور شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، نوع جدید این بالن‌ها که به شکل هواپیماست، در حالی رونمایی می‌شود که رژیم صهیونیستی تهدید کرده بشدت با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مجددا نوار غزه را به حملات شدیدتر در واکنش به بادبادک‌های آتش‌زا، تهدید کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم نیز اعلام کرد ادامه این وضعیت را هرگز قبول نخواهد کرد و دستورات لازم در این باره را به ارتش داده است.

استفاده از بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه مرسوم شد و تا کنون به صد‌ها هکتار از اراضی شهرک‌های مجاور غزه آسیب زده است.

راهپیمایی بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است.

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش کشیده است.

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آن‌ها خسارت وارد کرده است.

نوع جدید بالن‌های آتش‌زای غزه +عکس

نوع جدید بالن‌های آتش‌زای غزه +عکس

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار