هر آنچه که بر مهمان جنجالی حالا خورشید گذشت
کد خبر: ۱۱۵۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 16    -    ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

«امین امیرصادقی»، فردی که کارآموز کمک خلبانی بوده و صلاحیتش برای پرواز توسط معلم پروازی‌اش تایید نشده بود، پس از رد صلاحیت خود، موضوعاتی را در صفحه اینستاگرامش مطرح کرد. موضوعاتی که با به میان آمدن برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» جنجال‌آفرین شد. او دیروز با انتشار ویدئویی از بازداشت خودش به دلیل آن چه که افشاگری درباره کاستی های سیستم حمل و نقل کشوری بوده، خبر داد. دیروز خبرگزاری فارس در خبری تایید کرد که صادقی بازداشت شده و امروز پس از بیست و چهار ساعت آزاد شد.

حالا خورشید

 

بعدتر «تسنیم» درباره جزیییات بازداشت صادقی خبر داد که به دنبال طرح شکایت هواپیمایی سپهران از وی، شعبه 2 دادیاری ناحیه 31، رسیدگی به موضوع را به پلیس فتا واگذار کرد و در نهایت پس از رسیدگی‌ها و تحقیقات اولیه، برای این فرد احضاریه صادر شد ولی با توجه به عدم حضور وی در دادسرا، دستور جلب وی توسط قاضی پرونده صادر شد.

پس از صدور این حکم، جلب وی به کلانتری 111 هفت چنار گزارش شد و نهایتاً ساعت 14 روز گذشته (یکشنبه) این فرد در حالی که سعی در ممانعت از جلب خود توسط ماموران داشت بازداشت شد. این در حالی بود که پخش تصاویر زنده وی در صفحه اینستاگرامش از لحظه بازداشت، بازهم جنجال آفرین شد و این فیلم چند ثانیه‌ای به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز با تایید بازداشت این فرد در ظهر روز گذشته، اعلام کرد که علی‌رغم ساعت بازداشت وی، به سرعت پرونده را برای کسب تکلیف به قاضی کشیک دادسرای ناحیه 31 ارجاع داده و نهایتاً با دستور قاضی کشیک و پس از تودیع وثیقه درنظر گرفته شده، این فرد را آزاد کرده است.

حالا خورشید

حالا  اما کار بیخ پیدا کرده و  وکیل مدافع شرکت هواپیمایی سپهران در گفتگو با «تسنیم» از شکایت این شرکت علیه رضا رشیدپور مجری برنامه «حالا خورشید» به‌خاطر پخش برخی مسائل درباره شرکت مزبور توسط یک کارآموز کمک‌خلبانی اخراجی خبر داده و گفته است: با توجه به مسائلی که بدون هیچ گونه مدرک و مستند قانونی علیه شرکت هواپیمایی سپهران در برنامه حالا خورشید پخش شده، از رشیدپور شکایت کرده‌ایم و منتظر رسیدگی به پرونده هستیم.

همچنین این وکیل دادگستری درباره دستگیری یک کمک‌خلبان با شکایت شرکت هواپیمایی سپهران به‌دلیل افشاگری این فرد علیه شرکت مزبور، اظهار کرد: این فرد کمک‌خلبان کارآموز بود که چندی پیش به‌دلایل فنی و اخلاقی از سوی معلم خلبان خود مورد تأیید قرار نگرفت و شرکت سپهران با وی قطع همکاری کرد.

کاشی اضافه کرد: پس از طرح دعوا، پلیس فتا موضوع را بررسی کرد و متهم از سوی دادسرا احضار شد اما آقای امیرصادقی نه‌تنها در دادسرا حاضر نشد بلکه به برنامه «حالا خورشید» رفت و مطالب خلاف واقعی را مبنی بر ترمز و لاستیک نداشتن هواپیماها و برخی مسائل دیگر عنوان کرد.

وکیل مدافع شرکت هواپیمایی سپهران ادامه داد: به‌خاطر عدم حضور متهم در دادسرا، دادیار پرونده حکم جلب او را صادر کرد و نهایتاً متهم توسط نیروهای پلیس دستگیر شد. متهم پس از دستگیری به شعبه کشیک منتقل شد و عذرخواهی کرد و خواستار این شد که مسئله را از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام یا برنامه حالا خورشید جبران کند.

کاشی درباره آزادی متهم با ضمانت رشیدپور مجری برنامه حالا خورشید گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. دادیار پرونده برای آقای امیرصادقی قرار کفالت صادر کرد اما کفیل نداشت و نهایتاً با وساطت شرکت هواپیمایی سپهران، قرار کفالت متهم تأمین و آزاد شد بنابراین موضوع آزادی امیرصادقی با وساطت رشیدپور به هیچ وجه صحت ندارد. وی افزود: پرونده فعلاً در شعبه چهارم دادیاری دادسرای جرایم رایانه‌ای مطرح رسیدگی است.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
به‌دلایل فنی و اخلاقی ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار