کنه‌ها دوستداران گروه خونی A
کد خبر: ۱۱۵۱۳۳
تاریخ انتشار: 2018 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

محققان در جریان مطالعه ای شواهدی بدست آورده اند که نشان می دهد کنه ها افرادی که گروه خونی A را دارند، بیشتر نیش می زنند.

به نقل از روزنامه دیلی میل، کنه‌ها جانوران کوچک انگلی هستند و از نظر علمی به دو گروه کنه‌ های حیوانی یا Ticks و سایر کنه ‌ها یا MItes تقسیم می‌ شوند.

این انگل ها که خون می مکند اغلب در جنگل ها یافت می شوند و حاوی باکتری هایی از جمله میکروب هایی هستند که بیماری بالقوه کشنده «لایم» را ایجاد می کنند.

کنه‌ها دوستداران گروه خونی A

بیماری لایم نوعی عفونت اسپیروکتی چندسیستمی است. این بیماری شایعترین بیماری ناشی از نیش کنه در نیمکره شمالی است. مهمترین علائم بیماری تب، سردرد، خستگی، افسردگی و خارش پوستی است.

محققان دانشگاه ماساریک جمهوری چک در این مطالعه یک نمونه کوچک خون از انواع گروه های خونی A, B, AB و O را در آزمایشگاه بر روی یک لایه کاغذ فیلتر استریل بر روی یک ظرف «پتری» ریختند.

سپس یک 'کنه کرچک' در این ظرف قرار دادند و حرکات آن را برای 2 دقیقه دنبال کردند. کنه کرچک گونه ‌ای کنه است که عمدتا در اروپا زندگی می‌ کند. این حشره عامل بیماری لایم است.

تجزیه و تحلیل این نتایج نشان داد که کنه ها در اکثر موارد گروه خونی A را ترجیح می دهند و در 36 درصد موارد این خون را انتخاب می کنند. محققان این آزمایش را صدها بار تکرار کردند.

به نظر می رسد که کمترین تمایل کنه به گروه خونی B باشد، بطوریکه فقط 15 درصد از این انگل ها به نمونه های گروه خونی B متمایل شدند.

محققان خاطر نشان کردند که برای تایید این ارتباط و بررسی اینکه چرا کنه ها به برخی گروه های خونی بیشتر تمایل دارند، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار