کشف شواهد حضور انسان با ۲.۱۲۰.۰۰۰ سال قدمت +عکس
کد خبر: ۱۱۵۰۴۷
تاریخ انتشار: 2018 July 14    -    ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

ابزار‌های کهن که در چین کشف شده نشان می‌دهد که انسان‌های اولیه دو میلیون و ۱۲۰ هزار سال قبل در این ناحیه حضور داشتند. نتایج این تحقیق توسط یک تیم چینی-بریتانیایی در نشریه "نیچر" چاپ شده است.

این کشف ۲۷۰ هزار سال قدیمی‌تر از شواهدی است که پیش از این کشف شده بود و شامل استخوان و ابزار‌های سنگی از محوطه‌ای در دمانیسی گرجستان می‌شد.

ابزار‌های سنگی تازه در شانگچن در فلاتی در شمال چین پیدا شد.

این مجموعه شامل ابزار‌های مختلف است که برای مقاصد متفاوت ساخته شده و نشانه‌های سایش روی آن‌ها دیده می‌شود.

بیشتر این ابزار‌ها از جنس کوارتزایت و سنگ کوارتز است که احتمالا از دامنه کوه‌های کینلینگ در فاصله پنج تا ۱۰ کیلومتری در جنوب این نقطه آمده است.

با این حال معلوم نیست که کدام گونه انسان آن‌ها را ساخته است.

اهمیت این یافته

انسان در طول تاریخ تکامل خود در موارد متعدد از آفریقا مهاجرت کرده است. جد ساکنان امروزی نقاط مختلف زمین به گروهی از مهاجران می‌رسد که حدود ۶۰ هزار سال قبل این قاره را ترک کردند.

اما تا پیش از کشف دمانیسی در گرجستان که قدمت آثار آن به ۱.۸ میلیون سال قبل می‌رسد، شواهدی از حضور انسان در اوراسیا وجود نداشت.

پروفسور رابین دنل از سرپرستان این مطالعه از دانشگاه اگزتر بریتانیا گفت: "با این کشف لازم است که درباره زمان خروج انسان‌های اولیه از آفریقا تجدید نظر کنیم. "

آفریقا همواره محل تکامل انسان فرض شده است. یعنی گونه‌های مختلف جد انسان ابتدا در آنجا ظهور و بعد در سراسر جهان پراکنده شدند.

با این حال دانشمندان در این سرگذشت نقش مهم تری برای آسیا پیشنهاد کردند. با یافته‌های تازه، بعضی محققان سوال خواهند کرد که قدمت حضور انسان در آسیا چقدر است.

کشف شواهد حضور انسان با ۲.۱۲۰.۰۰۰ سال قدمت +عکس

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار