فواید و عوارض زالو درمانی
کد خبر: ۱۱۴۸۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 14    -    ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

از دوران باستان در جهان شرق و مصر باستان استفاده از زالو در پزشکی برای انواع بیماری‌ها بویژه بیماری‌های آلرژیک پوستی، عصبی، سردرد‌ها کاربرد داشته است. امروزه محققان هرچه بیشتر ویژگی‌های خاص بزاق زالو را می‌شناسند بیشتر متوجه می‌شوند که زالو درمانی بیش از آنچه تصور می‌شده کاربرد دارد. در کل زالو درمانی در طب سنتی و جدید مورد استفاده و به دلیل بزاق زالو و عدم انعقاد خون، باعث خون‌رسانی به زخم و جراحت‌ها می‌شود و آن‌ها را درمان می‌کند.

از زالو درمانی امروزه برای افرادی مناسب است که بر اثر بیماری دیابت در آستانه‌ی خطر قطع عضواند، افرادی که ناراحتی‌های قلبی داشته و افرادی که تحت جراحی پلاستیک و خطر از دست دادن برخی از بافت‌های نرم‌شان قرار دارند. همچنین این درمان به افرادی که مبتلا به مشکلات انعقاد خون و یا واریس اند نیز تجویز می‌شود.

کاربرد‌ها و فواید زالو درمانی:

زالو درمانی: زالو‌ها در جلسه درمانی خودشان را به بدن بیمار چسبانده و شروع به مکیدن خون می‌کنند سپس در همان حال پروتئین و پتید‌هایی ترشح می‌کنند که موجب پیشگیری از لخته شدن و رقیق شدن خون می‌کنند. خون مکیدن این موجودات با افزایش گردش خون و از بین بردن لخته‌های خون برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری‌های قلبی عروقی بسیار مناسب است.

آزمایشات بالینی نشان می‌دهند استفاده زالو درمانی برای بیماری رایج مفصلی آرتروز و درد‌ها آن به دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی و بی‌حس‌کنندگی بزاق زالو از درد و حساسیت مفصل بیمار نیز می‌کاهد.

زالو درمانی و بیماری قلبی: ازآنجایی‌که زالو می‌تواند در بهبود التهاب و جریان خون تاثیرگذارد، درمان خوبی برای بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی است. ازگذشته تاکنون، زالو درمانی به گزینه‌ای مناسب برای درمان مبتلایان به اختلال‌های قلبی و بیماری‌های عروقی تبدیل شده است.

زالو درمانی و سرطان: برخی تحقیقات نشان داده است که بزاق زالو حاوی بازدارنده‌های تجمع پلاکت‌ها و همچنین آنزیم‌های خاصی است که در درمان برخی از سرطان‌ها می‌تواند به‌کار رود. البته استفاده از زالو درمانی به هیچ وجه به مبتلایان سرطان خون توصیه نمی‌شود. اما طی آزمایشاتی زالو درمانی توانسته از سرعت پیشرفت سرطان ریه بکاهد. در آزمایشی دیگر روی موش‌ها، تزریق مستقیم بزاق زالو از تجمع و تکثیر برخی سلول‌های سرطانی پیشگیری کرده است.

زالو درمانی و دیابت: پیشرفت بیماری دیابت بسیار خطرناک است و این بیماری می‌تواند در روند جریان خون اختلال و محدودیت ایجاد کند و یا جلوی رسیدن خون به دست و پا‌ها و انگشتان را نیز بگیرد. این وضعیت در شرایط حاد آن موجب قطع عضو در افراد مبتلا به دیابت می‌شود.

از دست دادن انگشت یا عضوی از بدن همیشه یکی از نگرانی‌های اصلی میلیون‌ها افراد مبتلا به دیابت در سراسر دنیا است. بزاق زالو یکی از مؤثرترین روش‌ها برای متوقف کردن این فرآیند است که افزایش گردش و رساندن خون به بافت‌های آسیب‌دیده را موجب شده بدون اینکه خطر لخته شدن خون بوجود آید. محققان در آزمایش‌های خود متوجه شده‌اند که زالو درمانی می‌تواند نقش مؤثری در این میان داشته و احتمال قطع عضو را بشدت کاهش دهد.

پارسینه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
1
0
اگر زالو خون بدن یک بیمارمبتلا به ایدز(اچ آی وی مثبت) مکیده باشه بعد همان زالو به بدن یک بیمار غیر ایدزی بچسبد وخون بمکد آیا ویروس را منتقل نمیکند؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
1
0
واقعا چه تضمینی وجود داره که درمانگر، از یک زالو برای دونفر و بیشتر استفاده نکند؟ میگن یکبار مصرفه ولی واقعا چه تضمین مطمئنی وجود داره؟ شوخی نیست ...یکی از مهمترین دلایلی که تا حالا نرفتم زالو درمانی همین نگرانیه ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
حدود چهار سال است به علت های متفاوت زالو درمانی را نزد پزشک انجام می دهم بعنوان یک بیمار دیابتی و قلبی از درمان با آن راضی هستم پس از جدا شدن زالو روی آن نمک می ریزند و با اینکار زالو همان موقع می میرد محل نیش زالو را هم معمولا" با زردچوبه پانسمان می کنند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار