رسوایی رسانه‌های ضدانقلاب این بار درتصادف سنندج +عکس
کد خبر: ۱۱۴۸۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 11    -    ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

شب گذشته یک تانکر حامل مواد سوختی در سنندج با یک اتوبوس حامل مسافران تصادف کرد که این حادثه منجر به نشت مواد سوختی و انفجار تانکر و آتش سوزی وسیع در محل حادثه شد.

رسوایی رسانه‌های ضدانقلاب این بار درتصادف سنندج +عکس

در این حادثه، اتوبوس آتش گرفته و بر اثر آتش سوزی اتوبوس و به دلیل حضور تعدادی از مسافران در آن، جمعا طبق اعلام رسمی مقامات استانی، ۱۱ نفر کشته شده و تعدادی نیز مجروح شدند.

با وقوع آتش سوزی و پخش شدن مواد و سوختی و اشتعال‌زای تانکر، احتمال وقوع آتش سوزی وسیع در منطقه به وجود می‌آید، اما با حضور به موقع نیرو‌های امدادی به منطقه، سریعا روی مواد پخش شده، خاک ریخته شده و مسیر با خاک مسدود می‌شود تا در صورت مشتعل شدن مواد سوختی، آتش سوزی قابل کنترل باشد.

از سوی دیگر نیز، نیرو‌های امدادی به موقع در محل حضور یافته و مجروحان را نجات داده و اجساد را که به دلیل شدت سوختگی، بعضا قابل شناسایی هم نبودند را از منطقه دور می‌کنند.

در این حادثه علاوه بر تانکر و اتوبوس، چند خودروی پارک شده در محل نیز دچار آتش سوزی و آسیب شده‌اند.

تصاویر اتوبوس و تانکر پس از حادثه.

اما با انتشار اخبار اولیه از این حادثه دردناک که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان‌مان شده بود، رسانه‌های بیگانه و وابسته به سازمان‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا از جمله آمدنیوز ماموریت می‌یابند که موضوع را امنیتی کرده و از این مسئله نیز در راستای اهداف از پیش تعیین شده غرب درباره ایران، بهره ببرند.

این شبه رسانه‌ها، با انتشار گسترده یک شایعه مبنی بر اینکه تانکر متعلق به سپاه بوده است، اینطور وانمود کردند که سپاه در حال انتقال سوخت به خارج از کشور با یک تانکر عراقی بوده است.

این رسانه‌ها در ماه جاری و دی ماه سال گذشته نیز ماموریت ایجاد بحران و درگیری داخلی را پیگیری کرده بودند، این بار نیز سعی داشتند که از موضوع یک تصادف که طبق اعلام مقامات استانی بر اساس عمل نکردن سیستم ترمز تانکر، رخ داده بود، استان کردستان را درگیر یک ماجرای غیرواقعی کنند.

در همین زمینه، بهمن مرادنیا استاندار کردستان به خبرگزاری دولتی ایسنا با اشاره به اعلام شایعه عراقی بودن تانکر حامل سوخت، گفته که، "تانکر حامل سوخت ایرانی بوده و متعلق به یکی از استان‌های همجوار است. تانکر حامل سوخت به دلیل اینکه راه عبوری نداشته است با اتوبوس برخورد کرده و موجب این حادثه دلخراش شده است. " (لینک)

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که این تانکر متعلق به پالایشگاه کرمانشاه بوده و طبق روال ماه‌های گذشته، مواد سوختی از این پالایشگاه در حال صادرات به کشور عراق بوده و تانکر سوخت‌رسان هیچ انتسابی به سپاه پاسداران یا سایر نیرو‌های مسلح نداشته است.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
عجب کشفی کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
1
پس چرا استاندار گفته مال یکی از استان های همجوار بوده بعد پاراگراف آخر میگید صادرات به عراق بوده خود شما تو یک صفحه از هرکی یه چیز میگید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
اگر نیروهای امدادی به موقع رسیده بودند 27 نفر انسان بی گناه در داخل اتو بوس نمی سوختند اون آمار 11 نفر آنهای بودند که بلیط از تعاونی داشتند
بقیه که بلیط نداشتند به حساب نمیاند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار