زخمی شدن محیط‌بان رامیانی با تیر شکارچی غیرمجاز
کد خبر: ۱۱۴۶۷۸
تاریخ انتشار: 2018 July 10    -    ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گنبد کاووس، رامیان و آزادشهر گفت: یک محیط‌بان رامیانی مورد اصابت تیر شکارچی غیر مجاز قرار گرفت و زخمی شد.

«غلامرضا کریمی» اظهار کرد: صبح دیروز در حد فاصل روستای شش آب و قورچای از توابع بالادست رامیان و حاشیه جنگل، محیط‌بان رامیانی یک شکارچی غیر مجاز، حدوداً ۵۰ ساله، قدبلند و با لباس قرمز را در حال شکار مشاهده می‌کنند.

وی افزود: محیط‌بان فوق به شکارچی غیر مجاز ایست داده که وی اعتنا نکرده و ابتدا اقدام به شلیک هوایی و سپس به سمت محیط‌بان شلیک می‌کند.

کریمی تصریح کرد: شکارچی غیرمجاز در مرحله بعد اقدام به درگیری و شلیک مستقیم به محیط‌بان می‌کند که محیط‌بان «اصغر بذرافشان»، از ناحیه دست مجروح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شکارچی غیرمجاز سپس کوله‌پشتی خود را رها کرده و فرار می‌کند که از وی دو عدد فشنگ ساچمه زنی و یک کوله پشتی پلاستیکی آبی رنگ با بند قهوه‌ای کشف می‌شود.

کریمی بیان کرد: اقدامات اولیه بر روی دست محیط‌بان زخمی توسط نیرو‌های امدادی هلال‌احمر، مستقر در روستای شش آب انجام شده و سپس توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان آزادشهر منتقل می‌شود و حال فعلی وی مساعد بوده و مراحل درمانی انجام شده و به منزل شخصی خود منتقل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گنبد، رامیان و آزادشهر گفت: وسایل کشف شده تحویل پلیس آگاهی برای سیر مراحل قانونی شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: کسانی که از شکارچی غیرمجاز متخلف با مشخصات فوق اطلاعی دارند می‌توانند به اداره حفاظت محیط‌زیست رامیان، آزادشهر و گنبد و یا به شماره تلفن ۳۳۳۸۵۷۹۰ اطلاع دهند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار