طاعون به کشور بازگشت/تلف شدن ۵۰ حیوان
کد خبر: ۱۱۴۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 10    -    ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

رضا جزینی زاده عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان دام کوچک یا (ppr) در پارک ملی خبر بافت دیده شده است، گفت: بیماری طاعون نشخوار کنندگان دام کوچک (ppr) یک بیماری مشترک بین دام وحشی و اهلی بوده و حتی در بعضی موارد می تواند این بیماری با انسان هم مشترک باشد.

وی اظهار داشت: تاکنون در پارک ملی خبر بافت ۵۰ راس بز و قوچ کوهی به این بیماری مبتلا شده بودند که لاشه های آنها را سوزاندیم و دفن کردیم.

جزینی زاده تصریح کرد: در زمینه مبارزه با طاعون نشخوارکنندگان کوچک به استانداری و مدیریت بحران نامه ارسال کردیم که اعتبارات در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست استان قرار گیرد.

وی گفت: این بیماری، یک بیماری خطرناک است که همه دستگاه ها از جمله استانداری، دامپزشکی، مرکز بهداشت و فرمانداری بافت باید وارد این مسئله شوند و اگر مدیریت بحران در این زمینه صورت نگیرد تبدیل به یک بحران مدیریت خواهد شد.

لزوم تشکیل ستاد مدیریت بحران استان کرمان

مدیرکل محیط زیست استان کرمان بیان کرد: تا این لحظه هیچ گونه همکاری در استان کرمان در زمینه مبارزه با طاعون نشخوارکنندگان کوچک با سازمان محیط زیست استان کرمان انجام نشده است.

جزینی زاده گفت: درخواست تشکیل ستاد مدیریت بحران استان را داده ایم که تاکنون این جلسه تشکیل نشده و امکاناتی که درخواست داده ایم در اختیار ما قرار داده نشده است. اگر این بیماری از پارک ملی خبر به سایر مناطق استان نفوذ کند به یک خطر و بحران جدی در استان تبدیل می شود.

وی ابراز داشت: تا این لحظه هیچگونه اعتباراتی برای پیشگیری از این بیماری در اختیار ما قرار داده نشده و امکانات ما جوابگو نیست.

جزینی زاده ادامه داد: اگر این بیماری از پارک به بیرون سرایت کند، کل دام اهلی را از بین می برد و تلف می کند و لازم است همکاری بیشتر و نزدیک تری نسبت به گذشته در استان به وجود آید.

وی تصریح کرد: تاکنون با این امکانات کمی که در اختیار داشته ایم توانسته ایم بیماری را در پارک ملی خبر بافت مهار کنیم، اما این امکانات جوابگو نیست و اگر این بیماری از پارک بیرون سرایت کند به عنوان یک خطر بیوتروریست محسوب می شود و هزینه های که در آینده پرداخت می کنیم بیش از این ها است.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
"اگر مدیریت بحران در این زمینه صورت نگیرد تبدیل به یک بحران مدیریت خواهد شد".
جمله قشنگی بود تخصصی و مدیریتی . فقط متوجه باشید در زمان مدیریت بحران بودجه یا اعتبار حرف اول رو نمیزنه . چون اگه پول باشه دیگه بحرانی وجود نداره پول همه ی بحران ها رو حل میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار