شما جزو کدام گروه شخصیتی هستید؟
کد خبر: ۱۱۴۶۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 09    -    ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

پیشینه نظریه گروه های شخصیتی به سال های دهه 1950 برمی گردد. زمانی که محققان معتقد بودند ویژگی های شخصیتی خاص با بیماری های جسمی خاصی مرتبط است. هر چند این نظریه امروز مورد قبول نیست اما نظریه اصلی وجود گروه های شخصیتی، همچنان به قوت خود باقی است. اکنون این نظریه به طور گسترده ای توسط روان شناسان، استادان دانشگاه و مراکز شغلی و استخدامی استفاده می شود و تست های شخصیت، ابزاری برای شناخت افراد به شمار می آیند.
شخصیت ما انسان ها، الگوهای معین و مشخصی از تفکر، هیجان و رفتار ماست که سبک شخصی ما را در تعامل با محیط های اجتماعی و مادی می سازند. عوامل کلیدی زیادی در ساخت شخصیت ما نقش دارند. دانستن این که چگونه این ویژگی ها از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است، به ما کمک می کند بدانیم طیف های مختلف شخصیتی، چگونه شخصیت و صفات ما را می سازد و به خودشناسی مان هم کمک زیادی خواهد کرد.
 
آیا می توانم نوع شخصیتم را عوض کنم؟
به طور قطع! شخصیت فقط ارثی نیست. این که در چه گروه شخصیتی قرار دارید، اهمیتی ندارد. مهم این است که از قدرت ایجاد تغییر برخوردارید. شما می توانید نوع شخصیت یا یک یا چند ویژگی آن را برای داشتن شخصیت دلخواه تان تغییر دهید. بنابراین این طرز فکر که ویژگی هایی ژنتیکی اجازه بهتر شدن را به شما نمی دهند، کنار بگذارید و به فکر اصلاح خودتان برای بهترین شدن باشید.

_ گروه شخصیتی A
افراد این گروه شخصیتی، چندکاره، بلندپرواز، فعال، سازمان یافته و متعهد هستند. این افراد در انجام کارها به شکل سفت و سختی برای خودشان مهلت تعیین می کنند و به خاطر انگیزه درونی قوی تا مهلت مقرر، کارهایشان را به انجام می رسانند. این افراد بیشتر از توانایی خود کار می کنند و برای جبران کار اضافه ای که به عهده گرفته اند، ساعت های متمادی مشغول کار هستند. زمان برای این افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آن ها از هرگونه تاخیری متنفرند. تیپ شخصیتی A افرادی دلسوز، حساس، راستگو و مشتاق کمک به دیگران هستند. آن ها دوستانه و صمیمی رفتار می کنند اما آدم های وراجی نیستند و علاقه ای به گذراندن وقت در گپ و گفت های طولانی و بی حاصل ندارند. این اشخاص بسیار هدفمند و با انگیزه هستند و روزهای بیکاری، روزهای خوبی برای آن ها نیست. در دهه 1950 پزشکان معتقد بودند احتمال ابتلای تیپ شخصیتی A به بیماری های عروق کرونر -به دلیلِ داشتن بسیاری از ریسک فاکتورهای ابتلا به این بیماری ها از جمله استرس- بیشتر است. هرچند این نظریه بعدها رد شد اما باید پذیرفت که اضطراب، استرس و پرخاشگری که زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری هاست، در افراد دارای تیپ A بیشتر است.

اگر تیپ شخصیتی تان A است...
اگر خودتان را جزو این گروه می دانید، آموختن تکنیک های کنترل استرس و به کاربردن آن ها به طور روزمره نه تنها به شما آرامش خواهد داد، بلکه کمک زیادی نیز به حفظ سلامت شما خواهد کرد.
 
_ گروه شخصیتی B
افراد گروه شخصیتی B ویژگی هایی کاملا مخالف گروه A دارند. این افراد بسیار صبور هستند، زندگی را آسان می گیرند و کارهایشان را آرام و پیوسته انجام می دهند. این افراد به عجله اعتقادی ندارند و قبل از شروع به کار، فکر و تعمق می کنند اما ممکن است در کارها تعلل بورزند و انجام کارها را تا آخرین لحظه به تاخیر بیندازند. این افراد عاشق اجتماعی شدن و حضور در میان افراد شناخته شده و ناشناخته هستند و اغلب نیز موفق به جلب توجه دیگران می شوند. آن ها در کارهای شان بیشتر از این که به دنبال موفقیت باشند، به دنبال آسایش و راحتی هستند و معمولا در ایجاد تعادل میان زندگی حرفه ای و شخصی مهارت دارند. این افراد بیشتر از آن که اهل کار باشند، اهل تفکرند. با جنبه خلاق خود ارتباط زیادی دارند و معمولا از فقدان دستاوردها دچار استرس نمی شوند. سراغ گروه شخصیتی B را باید در زمینه های کاری مانند تبلیغات، بازاریابی، برنامه ریزی رویداد، مشاوره مسافرت و دیگر زمینه های خلاقیت گرا گرفت. با این حال، آن ها به آسانی خود را با هر زمینه کاری سازگار می کنند.

اگر تیپ شخصیتی تان B  است ...
تعلل در کارها از ویژگی های بارز  این تیپ شخصیتی است که باید برای جلوگیری از آسیب های جدی ناشی از این ویژگی، دلایل ریشه ای آن مانند کمبود اعتماد به نفس را درمان کنند.

_ گروه شخصیتی C
افراد تیپ شخصیتی C، کمال گرا و سازگار هستند و هرگز قوانین را زیر پا نمی گذارند. بر خلاف گروه A، شخصیت های نوع C وقت زیادی روی جزئیات می گذارند و دوباره و چندباره درستی کارشان را بررسی می کنند. آن ها به اندازه گروه A به مدیریت زمان اهمیت نمی دهند. این افراد تمایل به تفکر عمیق دارند و می خواهند با رسیدن به پاسخ پرسش هایی که با چرا و چطور شروع می شوند، به عمق مسائل پی ببرند. افراد متعلق به گروه C معمولا احساسات و عواطف خود را سرکوب می کنند و تمایلی به در میان گذاشتن احساسات و نیازهای شان با دیگران ندارند. این افراد اغلب، باورهای متزلزلی دارند و در تصمیم گیری ها مصمم و با اراده نیستند. به راضی نگه داشتن دیگران تمایل دارند و از هرگونه برخورد و درگیری گریزانند.

اگر تیپ شخصیتی تان C است ...
توصیه کارشناسان به این گروه برای داشتن زندگی سالم تر، تقویت قاطعیت و تمرین حفظ آرامش است.
 
_ گروه شخصیتی D
شخصیت نوع D عموما دیدی منفی به زندگی دارد و همیشه احساسات خود را سرکوب می کند. افراد این گروه به طور طبیعی بدبین بوده و همیشه منتظر بدترین اتفاقات هستند. اعتماد به نفس پایین، ترس از دوست داشته نشدن یا طرد شدن از سوی دیگران، باعث می شود این افراد احساسات شان را درون خود نگه دارند و به این دلیل، بسیار در معرض افسردگی قرار دارند. این گروه اغلب پراسترس، عصبانی، نگران و پرتنش هستند؛ به همه چیز عادت می کنند و معمولا روزها را به یک شکل می گذرانند. همه جا به ویژه در شغل شان به دنبال امنیت هستند و از تغییر گریزانند. افراد تیپ شخصیتی D معمولا از دیگران حمایت می کنند، طبعی مهربانی دارند و به دنبال یافتن دوستان بسیار خوبی هستند.

اگر تیپ شخصیتی تان D است...
افراد گروه D اگر بتوانند از ویژگی های منفی شخصیت خود (مانند افسردگی) دور بمانند، عموما در زندگی روزمره افراد شادی هستند.
منبع: سیمرغ

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
1
0
احسنت عالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
به شخصه در هیچ دسته بندی ای نمی گنجم و بنوعی ترکیبی از دسته بندی ها هستم، روانشناسها باید بقهمند به تعداد انسانها کلاس برای دسته بندی و افراز وجود دارد و هیج افرازی کامل و مطلق نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار