ماجرای جنجالی قتل کودک چهار ساله در ترکیه
کد خبر: ۱۱۴۴۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
پس از دو حادثه یک قتل و تجاوز به دختر هفت ساله در سپتامبر در شهر آنکارا و دیگری مرگ لیلای چهار ساله بسیاری از مشاهیر و شهروندان ترکیه ای خواستار بازگشت حکم اعدام شده اند‌. در این میان اظهار نظر عجیب یک بازیگر ترکیه ای جنجال...

قتل جنجالی کودک چهار ساله در ترکیه

قتل جنجالی کودک چهار ساله در ترکیهاختصاصی «تابناک با تو»؛ لیلا صبح روز عید فطر با لباس جدید همراه با والدینش از خانه خارج شد تا به دیدار پدربزرگ و مادربزرگش برود، اما نمی دانست که این آخرین دقایق زندگی او است، و دو چشمان آبی اش این دنیا را پس از روز عید نخواهد دید.

پدربزرگ و مادربزرگ لیلا، چهار ساله در استان آغری در شرق آناتولی در روستای بیزیرهان زندگی می کنند. لیلا در روز عید به آنجا می رود و ترجیح می دهد به جای رفتن به داخل، جلوی در خانه بازی کند.

چند دقیقه گذشت و مادر لیلا به دنبال او رفت، اما لیلا جلوی در خانه نبود، همه جا را گشت. از همسایه ها پرسید، اما اثری از دختر کوچک نبود.

همه ی افراد خانواده و همسایه ها را جمع کردند، و نیروهای پلیس جنگل، رودها و حتی قبرستان را جستجو کردند اما اثری پیدا نکردند. پس از گذشت چهار روز پدربزرگ دخترک مبلغ ۳۰۰ هزار لیره مژدگانی برای کسی تعیین کرد که بتواند او را سالم پیدا کند، اما بی نتیجه بود.

قتل جنجالی کودک چهار ساله در ترکیه

سرانجام روز دوشنبه ۲جولای پس از 18 روز از گم شدن دختر چهار ساله، یکی از اهالی روستا جسد لیلا را در دو کیلومتری خانه شان پیدا کرد. پزشکی قانونی می گوید هیچ تجاوز و آسیبی به قربانی وارد نشده است و فقط آثار آفتاب سوختگی بر بدن کودک دیده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که دخترک از هشت تا ده روز در مکانی زندانی بوده است و آنقدر به او گرسنگی داده اند تا از دنیا برود و سرانجام جسدش را درون رودخانه انداخته اند. پدربزرگ لیلا آقای «زکی آیدیمیر» ۵۸ ساله می گوید امیدوار است قاتل هر چه زودتر پیدا شود و به سزای عملش برسد.

روزنامه ها از دستگیری چند مظنون به قتل خبر داده اند. جسد لیلا به خانواده اش تحویل شد، بر او نماز خواندند و در حضور خانواده و مردمی که از مرگ او به درد آمده بودند به خاک سپردند.

قتل جنجالی کودک چهار ساله در ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز طی تماس تلفنی با خانواده ی این کودک ابراز همدردی کرد و قول داد تا شخصاً پیگیر موضوع باشد تا مجرم دستگیر و به سزای عملش برسد.

پدر لیلا می گوید به ربایندگان پیام داده بودم که دخترم را بدون غذا نگذارند اما او بر اثر گرسنگی از دنیا رفت و بدون لباس او را درون رودخانه انداختند.

مشاهیر و شهروندان ترکیه ای خواستار اجرای حکم اعدام
پس از دو حادثه یک قتل و تجاوز به دختر هفت ساله در سپتامبر در شهر آنکارا و دیگری مرگ لیلای چهار ساله بسیاری از مشاهیر و شهروندان ترکیه ای خواستار بازگشت حکم اعدام برای کسانی که به کودکان تجاوز و آسیب وارد می کنند شده اند‌. در این میان اظهار نظر عجیب یک بازیگر ترکیه ای جنجال زیادی به پا کرده و او را مورد پیگرد قرار داده است. او تلویحاً به نفی حکم اعدام پرداخته و به مقایسه میزان جرایم در مدینه منوره و تعداد احکام اعدام در آنجا پرداخته است.

قتل جنجالی کودک چهار ساله در ترکیه

این اظهار نظر جنجالی در رسانه های عربستان و ترکیه بازتاب گسترده ای داشته و دادستان استانبول تحقیق از این بازیگر را به جرم اهانت به مقدسات آغاز کرده است. این بازیگر سپس به توجیه پرداخته و گفته منظور من توهین به باورهای دینی نبوده بلکه منظورم یک شهر بوده است و من‌درباره یک شهر صحبت کرده ام و اگر برای مثال از سوئد حرف بزنم آیا به دین مسیحیت توهین کرده ام؟ تحقیقات از این بازیگر همچنان ادامه دارد.

یک نمونه از بازتاب اظهار نظر جنجالی بازیگر ترکیه ای در رسانه های عربی:

قتل جنجالی کودک چهار ساله در ترکیه

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
6
به خانواده محترم و دلشکسته قربانی تسلیت عرض می کنم و خدا لعنت کند این قاتل کثیف و بی معرفت را که یک کودک معصوم را به طرز ناجوانمردانه به قتل رسانیده است. واقعا باید به سزای اعمالش برسد این جانی یا جانیان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
1
3
بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ
به چه گناهي كشته شده ، است ،
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار