چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟
کد خبر: ۱۱۴۴۰۴
تاریخ انتشار: 2018 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
بسیاری از ما با اینکه طعم و عطر سیر را دوست داریم اما به خاطر اینکه دهانمان بوی آنها را نگیرد از خوردنشان امتناع می‌کنیم. اما فارغ از مواد غذایی و سبزیجاتی که بویی تند و زننده دارند، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان هم می‌تواند به تنفس بدبو منجر شود. بنابراین لازم است پس از هر وعده غذایی دندان‌ها را مسواک زده و نخ بکشیم تا از پسماند خوراکی‌ها بین دندان‌ها و داخل لثه پیشگیری کنیم.

چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟

چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ بسیاری از ما با اینکه طعم و عطر سیر را دوست داریم اما به خاطر اینکه دهانمان بوی آنها را نگیرد از خوردنشان امتناع می‌کنیم.

اما فارغ از مواد غذایی و سبزیجاتی که بویی تند و زننده دارند، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان هم می‌تواند به تنفس بدبو منجر شود. بنابراین لازم است پس از هر وعده غذایی دندان‌ها را مسواک زده و نخ بکشیم تا از پسماند خوراکی‌ها بین دندان‌ها و داخل لثه پیشگیری کنیم.

در کنار رعایت مسایل بهداشتی، شما می‌توانید با مصرف برخی مواد خوراکی دهان و تنفس خود را خوشبو کنید. برخی از موادی که در ادامه معرفی کرده‌ایم به پاکسازی و ضدعفونی کردن دهان می‌پردازند و برخی دیگر محیط معده را خنثی می‌کنند و در نتیجه بوی بد از بین می‌رود.

۱- سبزیجات تازه

چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟

جعفری یکی از بهترین سبزیجات برای از بین بردن بوی دهان است اما این بدین معنی نیست که بقیه سبزیجات به همین اندازه تاثیرگذار نیستند. گشنیز، نعناع، ترخون، رزماری و دیگر سبزیجات مملو از کلروفیل، برای از بین بردن بوی دهان عالی هستند.

برای این منظور فقط کافیست سبزیجات را شسته و به صورت خام بجوید یا به صورت دمنوش یا چای در آب‌جوش بریزید و بنوشید.

۲- ماست

مصرف روزانه ماست سبب کاهش میزان هیدروژن سولفید در دهان می‌شود که عامل بوی بد دهان است. همچنین به کاهش شمار باکتری‌های ناسالم نیز کمک شایانی می‌کند. برخی از یافته‌های علمی ثابت کرده‌اند کسانی که هر روز ماست مصرف می‌کنند کمتر از بقیه مردم به جرم دندان یا بیماری‌های لثه دچار می‌شوند.

ویتامین D موجود در ماست، پنیر و شیر با تنفس بدبو مبارزه می‌کنند و باعث پدیدار شدن فضای نامناسب برای رشد باکتری‌ها خواهد شد.

۳- سیب، کرفس و دیگر سبزیجات و میوه‌های ترد

چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟

میوه‌ها و سبزیجات ترد و آبدار نیز از دیگر گزینه‌های خوراکی برای از بین بردن تنفس بدبو هستند. از جمله می‌توان به سیب، هویج، کرفس و … اشاره کرد. این مواد خوراکی سبب ترشح بزاق می‌شوند که به شسته شدن و آبکشی دهان کمک کرده و هر نوع بوی ناخوشایندی را از بین می‌برد.

۴- زنجبیل

زنجبیل برای دردها معدوی بسیار مفید است. در عین حال، برای از بین بردن تنفس بدبو نیز استفاده می‌شود. برای از بین بردن بوی بد دهان می‌توانید زنجبیل را پوست بگیرید، درون آب جوش بریزید و به همراه کمی آب لیمو بنوشید.

۵- فلفل، پاپایا و دیگر مواد حاوی ویتامین C

باکتری‌هایی که سبب بدبویی دهان می‌شوند با ویتامین C میانه خوبی ندارند. این ویتامین برای درمان انواع بیماری‌های مربوط به لثه بسیار مفید و کاربردی است. البته توجه داشته باشید که مصرف قرص‌های مکمل‌ ویتامین C ممکن است مشکلات معده به وجود بیاورند که خودشان سبب بدبو شدن دهان می‌شوند.

تقریبا هه می‌دانیم نارنگی، نارنج، پرتقال و لیموترش مملو از ویتامین C هستند. اما بد نیست بدانید که فلفل دلمه‌ای، پاپایا و توت‌فرنگی بیشتر از پرتقال ویتامین ث دارند.

۶- چای سبز

با اینکه ممکن است آنزیم موجود در قهوه سبب بد بو شدن دهان شما بشود، باید بدانید که چای سبز اینگونه نیست و از تنفس بد بو پیشگیری می‌کند. فلاونوئید موجود در چای سبز از چسبیدن باکتری‌های مضر که به دندان‌ها می‌چسبند پیشگیری می‌کند.

۷- رازیانه

تخم رازیانه یکی از داروهای گیاهی برای کاهش مشکلات گوارشی است. از این ماده به عنوان درمان بوی بد دهان نیز استفاده می‌شود. روغن موجود در تخم رازیانه دارای خاصیت آنتی باکتریال است که میکروب‌های ایجادکننده بوی بد را از بین می‌برد.

۸- آب

آب نیز با تحریک بزاق و ترشح بیشتر آن سبب شست‌وشوی دهان می‌شود و در نتیجه باکتری‌های ایجادکننده تنفس بدبو از بین می‌روند.

۹- خوراکی‌هایی نعنایی

به غیر از مواد طبیعی و میوه‌ها و سبزیجات می‌توانید از آدامس‌ها یا قرص‌های نعنایی که خوشبو کننده دهان هستند نیز استفاده کنید. آدامس جویدن سبب ترشح بزاق می‌شود و در نتیجه میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در دهان شسته شده و از بین می‌روند. فقط مراقب باشید آدامس‌هایی را انتخاب کنید که قند نداشته باشند زیرا خود قند سبب ایجاد جرم در دندان می‌شود.

چگونه بوی سیر دهان را از بین ببریم؟

چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟

بسیاری از غذاهای خوش‌طعم بوی سیر می‌دهند یا با سس سیر سرو می‌شوند. با اینکه خوردن این غذاها بسیار لذت‌بخش است اما بعضا برای اینکه دهانمان بوی سیر نگیرد از این لذت چشم‌پوشی می‌کنیم. البته برخی راهکارهای خانگی برای از بین بردن بوی سیر وجود دارد مثلا گفته می‌شود با جویدن چای خشک می‌توانید این عطر ناخوشایند را از بین ببرید.

یا با جویدن جعفری تازه می‌توان بوی سیر و پیاز را تا حد زیادی در دهان کاهش داد.

اما علاوه بر اینها، دانشمندان اخیرا بیان داشته‌اند با خوردن نعناع، جویدن سیب یا کاهو می‌توانید بوی سیر را از بین ببرید.

چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟

البته برگ‌های تازه نعناع بسیار بهتر از دو مورد دیگر است.

آنزیم‌ها و ترکیبات فنولیک موجود در این موادغذایی است که به از بین بردن بوی بد دهان کمک می‌کنند.

روزیاتو
 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار