ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس
کد خبر: ۱۱۴۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

در دنیای امروزی انسان ها به شدت به پول وابسته بوده و به نظر می رسد که هر چیزی را می توان با پول بدست آورد. شاید پول برای شما عشق واقعی را به همراه نداشته باشد اما امنیت و ثبات در زندگی را بدون شک به شما هدیه خواهد داد. پول ابزار زندگی است و همه به نحوی رویایی پولدار شدن را در سر خود دارند. در دنیای امروزی مردان و زنانی پیدا می شوند که میلیاردها دلار ثروت دارند و هر یک این ثروت عظیم را از راهی بدست آورده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ثروتمندترین میلیاردرهای جهان در سال 2018 آشنا کنیم.

15- آلیسیا والتون: 46 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

والمارت بدون شک یکی از بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای در سراسر جهان است. آلیس والتون وارث ثروث خانواده والمارت و فروشگاه های بزرگ آن در سراسر جهان می باشد. وی دختر موسس این فروشگاه ها، سم والتون، بوده و در حال حاضر ثروتمندترین زن جهان محسوب می شود. والتون به آثار هنری علاقه فراوانی دارد و اولین اثر هنری را در سن 10 سالگی خریداری کرد. این اثر هنری یک تابلو نقاشی الهام گرفته از تابلوی «عریان آبی» اثر پیکاسو بود که آن را از یکی از فروشگاه های پدرش خریداری کرد.


14- راب والتون: 46.2 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

راب والتون با نام کامل ساموئل رابسون والتون بزرگ ترین پسر هلن و سم والتون، موسس والمارت است. والتون از سال 1992 تا 2015 مدیر عامل فروشگاه های خرده فروشی والمارت بود و امروز از دوران بازنشستگی اش لذت می برد. او در دانشگاه کلمبیا درس خوانده و مدرکش را در رشته حقوق دریافت کرده است. وی بعدها به عنوان معاون مدیر عامل والمارت انتخاب شده و بعد از پدرش ریاست این مجموعه بزرگ را تا 3 سال پیش بر عهده داشت.


13- جیم والتون: 46.4 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

جیم والتون نیز از خانواده بزرگ و ثروتمند والتون است. در سپتامبر 2005، والتون جای برادرش جان را پس از مرگ او گرفت و به عضویت هیئت مدیره والمارت و بخش برنامه ریزی استراتژیک و کمیته مالی آن درآمد. جیم والتون قبل از پیوستن به والمارت، مدیرعامل آروست بانک بود و البته ریاست یک روزنامه را نیز بر عهده داشت که پدرش در گذشته امتیاز آن را خریداری کرده بود. وی همراه با خانواده اش بیش از 2 میلیارد دلار صرف کمک های خیریه کرده اند.


12- سرگئی برین: 47.5 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

سرگئی برین یک میلیاردر 44 ساله است که در روسیه بدنیا آمده است و اکنون یک مهندس کامپیوتر، فعال و کارآفرین شناخته شده در حوزه اینترنت به شمار می آید. وی با کمک لری پیج، کمپانی بزرگ گوگل را بنیان نهاد و اکنون نیز ریاست کمپانی آلفابت که کمپانی مادر گوگل است در اختیار وی قرار دارد. برین زمانی که تنها 6 سال داشت همراه با خانواده اش به ایالات متحده مهاجرت کرد. وی بعدها در دانشگاه کالج پارک مریلند فارغ التحصیل شده و راه پدر و پدربزرگش را در زمینه تحصیل ریاضیات و علوم کامپیوتر ادامه داد. برین بعدها مدرک دکترای خود را در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و همانجا بود که با لری پیج آشنا شده و زندگی اش با این آشنایی برای همیشه تغییر کرد.


11- لری پیج: 48.8 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

لارنس ادوارد پیج که دنیا او را با نام لری پیج می شناسد، همراه با سرگئی برین کمپانی گوگل را تاسیس کرد و اکنون نیز مدیرعامل کمپانی آلفابت می باشد. پیج در کمپانی تسلا موتورز نیز سهام دار بوده و در زمینه تکنولوژی اانرژی های تجدید پذیر و خودروهای هیبریدی و دیگر حوزه های انرژی سرمایه گذری می کند.


10- مایکل بلومبرگ: 50 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

مایکل بلومبرگ یک فعال اقتصادی، نویسنده، سیاستمدار، مهندس و فعال اجتماعی آمریکایی است که موسس، مالک و مدیر عامل کمپانی سرمایه گذاری بین المللی بلومبرگ ال پی نیز می باشد. بلومبرگ کار خود را در زمینه دلالی اقتصادی آغاز کرده و سپس در سال 1981 کمپانی خود را راه اندازی کرد که اکنون یکی از غول های رسانه های و اقتصادی جهان به شمار می آید. وی به میلیاردرهایی پیوسته که می خواهند تا پیش از مرگ، بیش از نیمی از ثروت خود را در راه کارهای انساندوستانه هزینه نمایند.


9- لری الیسون: 58.5 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

لری الیسون موسس، مدیر اجرایی و رییس بخش تکنولوژی کمپانی اوراکل است. وی در نیویورک بدنیا آمده اما در شیکاگو بزرگ شده است. وی هم در دانشگاه ایلینوی و هم دانشگاه شیکاگو درس خوانده و بعد از فارغ التحصیلی در سال 1966 به کالیفرنیا نقل مکان کرد. الیسون در اوایل دهه 1970 در کمپانی امپکس کار می کرد که بعدها به تاسیس کمپانی اوراکل منجر شد. وی تاکنون بیش از 1 درصد از ثروت خود را بخشیده و به میلیاردرهایی پیوسته که می خواهند نیمی از ثروت خود را در این راه هزینه کنند.


8- دیوید کوک: 60 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

دیوید کوک یک میلیاردر آمریکایی است که در سال 1970 به کسب و کار خانوادکی در صنایع کوک پیوست. این کمپانی دومین شرکت بزرگ خصوصی در ایالات متحده به شمار می آید. وی در سال 1979 به ریاست بخشی مهندسی این کمپانی منصوب شده و در نهایت در سال 1983 همراه با برادر بزرگترش، چارلز، به مالک این کمپانی بزرگ تبدیل شد.کوک تا سال 2018 به عنوان معاون اجرایی رییس این کمپانی فعالیت کرده و در نهایت به دلیل مشکلات جسمانی بازنشسته شد. وی یک سیاستمدار بوده و حتی از طرف حزب آزادی خواه ایالات متحده برای منصب معاونت رییس جمهوری کشور نیز کاندید شد.


7- چارلز کوک: 60 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید

چارلز کوک مالک، رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی ارشد صنایع کوک است. وی و برادرش با هم 42 درصد از سهام این غول اقتصادی را در دست دارند. این دو ثروتشان را از پدرشان به ارث برده و در راه افزایش ثروت و توسعه کمپانی پدرشان تلاش کرده اند. این کمپانی ابتدا تنها در حوزه تصفیه نفت و مواد شیمایی فعالیت داشت اما امروزه وارد حوزه صنایع و تجهیزات کنترل آلودگی نیز شده است و در کنار آن بر روی تحقیق در زمینه فیبرها و پلیمرها، مواد معدنی، کود و تجارت و نقل و انتقال کالا نیز متمرکز شده اند.


6- کارلوس سلیم: 67.1 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

کارلوس سلیم یک غول اقتصادی مکزیکی است که در سال های 2010 تا 2013 از سوی مجله فوربس به عنوان ثروتمندترین مرد جهان تعیین شد. وی مالک هولدینگ بزرگ گروپو کارسو است که شرکت هایی را در زمینه آموزش، بهداشت، صنایع تولیدی، تکنولوژی، حمل ونقل، انرژی، رسانه، املاک، سرگرمی، خرده فروشی، ورزش و خدمات تجاری شامل می شود. وی بیش از 40 درصد بورس مکزیک را در اختیار دارد و ثروت او 6 درصد از تولید ناخالص داخلی مکزیک را شامل می شود.


5- آمانسیو اورتگا: 70 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

آمانسیو اورتگا یک میلیاردر اسپانیایی و موسس گروه مدلینگ ایندیتکس می باشد. این کمپانی در واقع مالک برند زارا بوده که یکی از بزرگ ترین برندهای لباس و اکسسوری در جهان است. اورتگا نزدیک به 60 درصد سهام ایندیتکس را در اختیار داشته و بیش از 92.000 کارمند در سراسر جهان برای او کار می کنند. وی بسیار متواضع بوده و زندگی ساده ای دارد. تا سال 1999 هیچ عکسی از وی منتشر نشده بود و یکی از عادات جالب او این است که از پوشیدن کراوات خودداری می کند.


4- برنارد آرنو: 72 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

برنارد آرنو یک تاجر، کلکسیون دار و سرمایه گذار فرانسوی است که مدیرعامل و رییس هیئت مدیره کمپانی LVMH بوده که بزرگ ترین کمپای تولید کننده کالاهای لوکس در جهان می باشد. این کمپانی در سال 1987 از تلفیق دو کمپانی کوچکتر شکل گرفت. کریستین دیور یکی از شرکت های اصلی این هولدینگ بزرگ است و آرنو بخش عمده سهام این کمپانی را در اختیار دارد.


3-وارن بافت: 84 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

وارن بافت یک تاجر،سرمایه گذار و فعال خیریه آمریکایی است که ریاست و مدیرعاملی کمپانی بزرگ برکشایر هاثاوی را در اختیار دارد. وی یکی از موفق ترین سرمایه گذاران جهان و یکی از ثروتمندترین مردان روی کره زمین است. وی در زمینه سرمایه گذاری بسیار زیرک بوده و در کارهای خیریه و امور سیاسی نیز به شدت فعال است.


2- بیل گیتس: 90 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

بیل گیتس یکی از شناخته شده ترین اسامی در دنیای امروزی است که به عنوان یک سرمایه گذار، نویسنده، فعال امور خیریه و البته موسس کمپانی مایکروسافت شناخته می شود و تا سال 2014 بیشترین سهام این کمپانی را در اختیار داشت. وی در سال 1975 همراه با پل آلن این کمپانی را تاسیس کرد و در سال 2006 اعلام کرد که تنها به صورت پاره وقت در کمپانی خود فعالیت خواهد کرد. گیتس همراه با همسرش در زمینه کارهای خیریه و بشردوستانه بسیار فعال است.


1- جف بیزوس: 112 میلیارد دلار

ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسید +عکس

جف بیزوس (بزوس) یک کارآفرین و سرمایه گذار حوزه تکنولوژی اهل ایالات متحده است که موسس و مدیرعامل کمپانی بزرگ آمازون نیز می باشد. این کمپانی بزرگ ترین خرده فروش آنلاین جهان است. بیزوس در نیومکزیکو بدنیا آمده و از همان کودکی فردی باهوش و بااستعداد بود و در سال 1986 در رشته علوم کامپیوتر و مهندی الکترونیک از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد. او کار خود در وال استریت را از سال 1986 شروع کرد و در سال 1994 کمپانی آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین تاسیس نمود که حوزه فعالیت خود را رفته رفته به کالاهای دیگر نیز توسعه داد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
1
3
قطعا اگر پزشکای ایرانی لیست واقعی دارایی ها و درامدشون رو اعلام کنن در صدر این فهرست قرار میگرند. وزیر بهداشت ایران نفر اول فهرسته و بقیه پشت سرش قرار میگیرن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار