در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند
کد خبر: ۱۱۴۲۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 06    -    ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
یک مطالعه از سوی مؤسسه McKinsey Global Institute نشان می‌دهد در ۶۰ درصد مشاغل، کمتر از ۳۰ درصد کارها را می‌توان خودکار انجام داد ولی در برخی مشاغل باید گفت، همه کار توسط روبات قابل انجام است.

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوندبه گزارش «تابناک با تو»؛ ترس از ماشین‌هایی که جایگزین انسان شوند، به قرن نوزدهم و زمان ورود ماشین‌آلات بافندگی مکانیکی برمی‌گردد.

اما به نظر می‌رسد هیچ زمانی به اندازه امروز، ماشین‌ها و روبات‌ها مشغال انسانی را تهدید نمی‌کنند. کلان داده، بهبود الگوریتم‌ها و افزایش قدرت محاسباتی دست در دست همدیگر دادند تا هوش مصنوعی را شتاب دهند.

در این میان، برخی از مشاغل مانند پزشکی، معلمی و مناسب دولتی از سوی روبات‌ها کمتر تهدید می‌شوند و هنوز هوش منصوعی آن قدرها قدرتمند نشده که جایشان را بگیرد.

مطالعه مؤسسه McKinsey Global Institute نشان می‌دهد، در ۶۰ درصد مشاغل، کمتر از ۳۰ درصد کارها را می‌توان خودکار انجام داد، ولی در برخی مشاغل باید گفت تمام کار توسط روبات قابل انجام است.

در زیر، هشت شغلی که پیش‌بینی می‌شود طی همین سال‌های آینده توسط روبات‌ها تصرف شوند را مرور می کنیم.

فروشنده‌ها

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

شغل فروشندگی در فروشگاه‌های بزرگ یکی از مشاغلی است که روبات‌ها برایش دندان تیز کردند.

فروشندگی کار ساده و تکراری است که پیچیدگی‌های زیادی ندارد. فهرست‌گیری اجناس، تحویل دادن اجناس، پاسخ به پرسش های  مردم و در نهایت صندوق‌داری! روبات‌ها این کارها را خیلی خوب بلد هستند.

فروشگاه Amazon Go در سیاتل نمونه خوبی از خرده‌فروشی‌هایی است که کامل توسط روبات‌ها اداره می‌شود و هیچ نیروی انسانی در آن دخالت ندارد. اپلیکیشن‌های آمازون به همراه سنسورها همه‌چیز را مدیریت کرده و زیر نظر دارند.

روبات‌های زیادی مانند Tally و Simbe ساخته شده‌اند که در میان راهروهای فروشگاه‌ها حرکت کرده و اجناس در طبقه‌بندی را مرتب می‌کنند؛ به پرسش ها و درخواست‌های خریداران پاسخ می‌دهند و مشکلاتی مانند برچسب اشتباه قیمت‌ها را اصلاح خواهند کرد.

روبات‌های فروشنده به مرور هوشمندتر می‌شوند و می‌توانند به خریداران بهترین لباس و پوشاک، مواد غذایی یا بهداشتی آرایشی را پیشنهاد بدهند.

تحلیل‌گر اطلاعات

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

کاری که سال‌ها است توسط کامپیوترها انجام می‌شود، برای روبات‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود. به نظر می‌رسد از ابتدا سمت «تحلیل‌گر اطلاعات» برای روبات‌ها ساخته شده است.

در حال حاضر، نرم‌افزارها و محصولات زیادی مانند Automation Anywhere و Datamatics یا Blue Prism می‌توانند مجموعه‌ای از کارهای اطلاعاتی و تحلیل آنالیز داده‌ها را انجام دهند.

این سیستم‌ها به راحتی آموزش داده می‌شوند که چگونه اطلاعاتی را مثلا از درون یک فایل ورد یا اکسل خارج کرده و در نرم‌افزار دیگر کپی کنند. بعد، آموزش می‌بینند که چگونه این اطلاعات را جمع‌آوری و تحلیل کنند.

نرم‌افزارهایی وجود دارد که می‌توانند تمام اطلاعات در جریان یک شرکت را پایش کرده و تناقض‌ها یا ناهنجاری‌های دیتایی را خارج و گزارش کنند.

کارگران فست‌فود

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

برندها و رستوران‌های زنچیره‌ای معروف فست‌فودی در حال استخدام روبات‌های همبرگرساز یا فروشنده ساندویچ هستند.
این نوشته‌های پیشین ما را از دست ندهید

از سوی دیگر، نرم‌افزارهای سفارش غذا به طور خودکار می‌توانند سفارش‌های کاربران را دریافت کرده، هزینه را حساب کنند و با آماده کردن بسته‌ها، پیک‌ها را به در خانه‌های مشتریان روانه کنند.

کلان داده و الگوریتم‌های هوش مصنوعی کمک کردند تا فروشنده‌های روباتی در رستوران‌ها و فست‌فودها، بهترین خدمات و سرویس‌ها را به مشتریان بدهند. به علاوه، براساس اطلاعات و آماری که از مشتریان دارند؛ می‌توانند پیشنهاداتی جذاب و متناسب با ذائقه و علاقه‌مندی هر مشتری بدهند.

این روزها در برخی شعب رستوران‌های مک‌دوناد، Panera و CaliBurger روبات‌ها کار می‌کنند. روبات Flippy در یکی از شعب CaliBurger مشغول سرخ کردن همبرگرها است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۵۰ روبات Flippy در شعب این رستوران مشغول کار باشند.

محققان MIT هم دارند روی یک رستوران تمام خودکار بدون دخالت انسان کار می‌کنند که بهترین و سخت‌ترین غذاها و منوها را به مشتری سفارش می‌دهد.

رانندگان کامیون

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

خودران‌ها مزایای زیادی مانند ایمنی راننده خودرو یا کاهش سختی‌های رانندگی در جاده‌ها و شهرهای شلوغ دارند ولی ورود خودروهای خودران در سیستم حمل و نقل می‌تواند جذابیت‌های بیشتری داشته باشد.

یکی از دلایل محبوبیت کامیون‌های خودران می‌تواند کاهش هزینه‌ها باشد ولی مزیت بزرگ‌تر آن، نبود راننده‌های کامیون است. این کار سختی‌ها، خستگی‌ها و مشقت‌های زیادی دارد. تصور کنید یک کامیون باید در طی یک روز مسافتی مشخص را ده‌ها بار برود و برگردد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در خود ایالات متحده نزدیک به ۵۰ هزار راننده کامیون نیاز دارند و اگر این روند ادامه پیدا کند، در آینده ۱۵۰ هزار راننده کامیون کسری دارند.

در این زمینه، چندین شرکت مانند Embark فعالیت‌هایی را آغاز کردند و با ساخت کامیون‌های نیمه خودران و تمام خودران سعی کردند در مسیرهای مشخصی، کامیون بار را تحویل داده و برگردد.

راننده تاکسی

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

شرکت‌هایی مانند اوبر و Lyft کسب‌وکار تاکسی‌های سنتی را نابود کردند و در مرحله بعدی می‌خواهند راننده‌های تاکسی را خانه‌نشین کنند.

چندین شرکت بزرگ از جمله گوگل با Waymo، اوبر، Lyft و Cruise با پشتیبانی شرکت GM در حال تلاش برای جایگزینی تاکسی‌های خودران به جای تاکسی‌های دارای راننده انسانی هستند. اینتل هم وارد ماجرا شده است.

فقط تاکسی نیست؛ هر خودرو سواری که خدمات می‌دهد می‌تواند بدون راننده باشد. شرکت Waymo تا کنون پیشرفت‌های زیادی کرده و آزمایشی در چندین مسیر مشغول جابه‌جایی مسافران است.

تحویل غذا و بسته سفارشی

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

روبات‌ها از زمین و هوا به مشاغل تحویل غذا و مرسوله‌های پستی هجوم آوردند. حتما خبرهای انواع پهپادهای تحویل پیتزا و بسته سفارشی به کاربران را خواندید.

آمازون یک از شرکت‌های پیشرو در استفاده از پهپادها برای تحویل مرسولات خرید مردم است. شرکت استارتاپی Starship هم روبات‌های کوچک شش چرخ رونده‌ای را طراحی کرده و چندین سال است از آنها برای تحویل غذا و سفارش‌های داغ مردم استفاده می‌کند.

دلایل زیادی برای استفاده از روبات‌های تحویل غذا و سفارش مردم وجود دارد. کاهش هزینه‌ها نسبت به پیک موتوری، فرار از ترافیک و شلوغی، فرار از بیمه و مالیات و دردسرهای زیاد دیگری که انسان‌ها برای خودشان می‌آفرینند.

نگهبان‌های امنیتی

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

دوربین‌ها بهتر و ارزان‌تر از انسان می‌توانند محیط اطراف را زیر نظر داشته باشند. دوربین‌ها در شب و نور کم هم کیفیت خوبی دارند و می‌توانند از هر چیزی عکس و فیلم بگیرند و سریع گزارش بدهند.

استفاده از این دوربین‌ها در پلتفرم‌هایی که حرکت می‌کنند و می‌توانند دستوراتی را اجرا کنند؛ نسل جدیدی از نیروهای نگهبان و حراست را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها تشکیل داده است.

روبات‌های SMP Robotics به انواع دوربین‌ها و سنسورها مجهز شدند و می‌توانند از هر محیطی نگهبانی کنند. برخی مدل‌های این روبات‌ها مجهز به پنل‌های خورشیدی شده تا مأموریت‌های دورتری مانند گشت‌زنی در مزارع، پارک‌ها و زمین‌های گلف را بر عهده بگیرند.

روبات‌های نگهبان می‌توانند مانع ورود افراد غریبه شوند و حتی قدرت درگیر شدن و صدمه زدن به افراد ناشناس را دارند.

سرباز خط مقدم

در آینده‌ای نزدیک، روبات‌ها جایگزین انسان‌‌ها در این ۸ شغل و حرفه می‌شوند

بر خلاف دیگر مشاغلی که به تصرف روبات‌ها درآمدند، شاید این خبر برای سربازها و نیروهای ارتشی و نظامی خوش‌آیند باشد.

در حال حاضر، انواع روبات‌های تیرانداز و جنگنده ساخته شده که می‌توانند در خط اول نبرد قرار بگیرند و با حرکت به جلو یا اطراف درگیر شوند و تیراندازی کنند. این روبات‌ها در چند مدل خودمختار یا کنترل از راه دور ساخته شده و می‌توانند اهداف مشخصی را یافته و شلیک کنند.

این روبات‌ها جایگزین نیروهای انسانی می‌شوند که در خط آتش در تیررس مستقیم دشمن قرار دارند. این روبات‌ها کمک می‌کنند سربازها مقداری عقب‌تر بروند و در خط‌های دوم و سوم درگیری قرار بگیرند تا امنیت بیشتری داشته باشند.

یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
3
یه ربات بیاد واسه کیسه کشیدن پشت این خیلی واجبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
پس ربات اختلاسگر چی؟؟؟؟!!!!!!
سید مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
تو ایران حالا حالاها این اتفاق نمیوفته . چون این رباطها توسط متفکرین معتاد به راحتی دزیدیه و به مواد تبدیل خواهد شد.
تا معتاد هست زندگیه بی رباط باید کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار