نخستین قاضی نابینا در پاکستان
کد خبر: ۱۱۳۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 03    -    ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
گزارش امروز ما، داستان جوانی از کشور پاکستان است. بسیاری از مردم به دلیل شرایط خاص جسمی او را از انجام ساده ترین و کوچکترین کارهای روزانه ناتوان و موفقیت او را غیر ممکن می دانستند. یوسف سلیم» جوان مسلمان پاکستانی که نابینای صد درصدی است توانست به رؤیایی که در تمام زندگی اش به آن می اندیشید دست یابد.

داستان الهام بخش نخستین قاضی نابینا در پاکستان

داستان الهام بخش نخستین قاضی نابینا در پاکستاناختصاصی «تابناک با تو»؛ هیچ چیز نمی تواند در مقابل اراده ی انسان بایستد، هر چقدر شرایط سخت باشد و یا دیگران دستیابی به خواسته ها را غیر ممکن بدانند، اما در نهایت این اراده های سخت هستند که بارِ رؤیاها را به دوش می کشند و از هر مانعی قوی تر و نیرومندتر هستند. داستان های الهام بخشِ پیروزی به پایان نرسیده اند، هم اکنون نیز وجود دارند و در آینده نیز شاهد آنها خواهیم بود.

داستان الهام بخش نخستین قاضی نابینا در پاکستان

گزارش امروز ما، داستان جوانی از کشور پاکستان است. بسیاری از مردم به دلیل شرایط خاص جسمی او را از انجام ساده ترین و کوچکترین کارهای روزانه ناتوان و موفقیت او را غیر ممکن می دانستند.

«یوسف سلیم» جوان مسلمان پاکستانی که نابینای صد درصدی است توانست به رؤیایی که در تمام زندگی اش به آن می اندیشید دست یابد. او به تازگی به سِمت قضاوت در دادگاه دست یافته و نخستین قاضی نابینا در تاریخ کشور پاکستان به شمار می رود.

داستان الهام بخش نخستین قاضی نابینا در پاکستان

بنابراین گزارش، یوسف سلیم برای نشستن بر مسند قضاوت سوگند یاد کرد، او توانست در میان 6 هزار و پانصد رقیب در فهرست نهایی 21 نفر برگزیده قرار بگیرد. او موفق شد در همه ی امتحانات مکتوب به علاوه ی تست سلامت روان نمره قبولی کسب کند.

البته موفقیت سلیم ناگهانی و در یک شب اتفاق نیفتاده، بلکه او برای رسیدن به رؤیایش راه طولانی و پر پیچ و خمی را پیمود و توانست در سال 2014 مدال طلای تخصص در قانون را از دانشگاه پنجاب لاهور به دست بیاورد و دو سال به تجربه آموزی در زمینه ی قضا بپردازد.

داستان الهام بخش نخستین قاضی نابینا در پاکستان

از آنجایی که سلیم قادر به خواندن اوراق و برگه ها نیست، مکانیزمی به کمک او خواهد آمد تا متون نوشتاری را از طریق یک صفحه به شنیداری تبدیل کند. سلیم بر این باور است که قبولی او در این آزمون یک نقطه ی عطف است و او از این پس مسئولیت سنگین و سختی را بر دوش خود احساس می کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
بله دیگه اخر الزمان شده یه فرد نابینا میشه قاضی افراد بینا!!! کاری به اینکه باید از افراد معلول حمایت کن ندارم منتها نه اینکه قضاوت رو بدن دست این آدمها!!! خیلی از مدارک رو باید قاضی ببینه تا حکم بده!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار