در مصاحبه شغلی گول این سؤالات را نخورید
کد خبر: ۱۱۳۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 02    -    ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
مصاحبه های شغلی یکی از مهم ترین بخش در زندگی حرفه ای افراد است و پاسخی که به سؤالات در این جلسه داده می شود باید بسیار هوشمندانه باشد زیرا بسیاری از این آنها قصد فریب مصاحبه شونده را دارد. در ادامه ما به نمونه هایی از این سؤالات و پاسخ هایی که شما باید به آن ها بدهید اشاره می کنیم.

در مصاحبه شغلی گول این سؤالات را نخورید

در مصاحبه شغلی گول این سؤالات را نخوریدبه گزارش «تابناک با تو»؛ مصاحبه های شغلی یکی از مهم ترین بخش در زندگی حرفه ای افراد است و پاسخی که به سؤالات در این جلسه داده می شود باید بسیار هوشمندانه باشد زیرا بسیاری از این سؤالات قصد فریب مصاحبه شونده را دارد. در ادامه ما به نمونه هایی از این سؤالات و پاسخ هایی که شما باید به آن ها بدهید اشاره می کنیم.

۱- از خودتان بگویید

زمانی که شما به جایی برای مصاحبه دعوت می شوید، قاعدتا آن ها یک آشنایی کلی از شما دارند پس هدف آن ها شناخت شما نیست بلکه حقیقت ماجرا این جاست که می خواهند اعتماد به نفس مصاحبه شونده ها را ارزیابی کنند.پس بهتر است روی اعتماد به نفستان بیشتر کار کنید و بدانید که در این مرحله رقابت در این زمینه است.

باید دقت کرد که در پاسخ به این سؤال و در کل همۀ سؤالات نباید حاشیه رفت و جواب ها را از زندگی شخصی بیرون کشید.لیستی از موفقیت هایتان تهیه کنید و روی آن ها مانور دهید البته این کار نباید شما را طوری جلوه دهد که فرد از خودراضی هستید، تنها سعی کنید واقعیت ها را بازگو کنید.

در مصاحبه شغلی گول این سؤالات را نخورید

۲- خودتان را در یک کلمه توصیف کنید

هدف آن ها این است که به ویژگی های شخصیتی شما پی ببرند و براساس آن تصمیم بگیرند که ویژگی های فردی شما مناسب شغلی که برای آن درخواست داده اید هست یا خیر.

شاید پاسخ دادن به این سؤال سخت باشد زیرا شما نمی دانید آن ها دنبال چه فردی با چه توانایی و ویژگی هایی هستند.پس بهتر است صادقانه برخورد کنید و خود واقعی تان را توصیف کنید، البته مطالعه قبلی شما در ارتباط با شغلی که می خواهید در آن شروع به کار کنید شما را با ویژگی هایی که آن ها می خواهند آشناتر می کند.

۳- این شغل با کارهای دیگری که انجام داده اید چه تفاوتی دارد؟

آن ها ابتدا از شما می پرسند که آیا برای شرکت های دیگر هم درخواست کار داده اید یا خیر تا صداقت شما را بسنجند و از کار سابقتان می پرسند تا ببینند شما چه دیدگاهی نسبت به کارفرما دارید.

کاری که شما باید انجام دهید این است که صداقت داشته باشید و همه چیز را بگویید اما در ارتباط با کار سابقتان کمی محتاطانه برخورد کنید و دلیل ترک آن را به صورت کلی توضیح دهید یا بگویید نمی توانستید از همه توان و خلاقیت تان در آنجا استفاده کنید.باید بدانید که این سؤال معمولا برای محک زدن روحیه شماست و ترجیحا از انتقاد و بدگویی شغل قبلی بپرهیزید و همچنین سعی کنید به مصاحبه ‏کننده بفهمانید که میل به پیشرفت اولین هدف تغییر شغل بوده است.

در مصاحبه شغلی گول این سؤالات را نخورید

۴- نقاط قوت و ضعف تان را نام ببرید

هدف کارفرما این است که با دانستن نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان، فرد را در آن کار تصور کرده و اگر با توجه به ضعف هایش از عهده آن برنمی آید، تصمیم مطمئن تری بگیرد.

تمامی نقاط قوتتان را به آن ها بگویید و اگر نقطه ضعفی که دارید به کارتان آسیب نمی زند لزومی ندارد آن را مطرح کنید. اما اگر نکته مهمی در این میان وجود دارد آن را مطرح کنید ولی بگویید که می توانید با کمک همکاران و خودتان آن را برطرف کنید.

چاره چی

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
2
در ایران فقط یک سوال می پرسند ژن خوب هستی یا نه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار