پزشک جنجالی تلویزیون: منظورم را بد متوجه شدید
کد خبر: ۱۱۳۹۲۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 02    -    ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

اظهار نظر یک پزشک متخصص طب پیشگیری درباره گردشگری و تعریف جدید او از این واژه در روزهای اخیر موجی از واکنش ها را در فضای مجازی به دنبال داشت. از کاریکاتورها و رفتارهای طنزگونه با این صحبت ها گرفته تا ساخت انیمیشن های مختلف و اظهارنظرهای تند درباره اینکه چرا تعریف صنعت گردشگری توسط یک پزشک به سخره گرفته شده است.

پزشک جنجالی تلویزیون: منظورم را بد متوجه شدید

چند روز پیش دکتر عبدالوهاب قاضی که متخصص طب پزشکی و مدیر یکی از هتلهای بزرگ شهر بندرعباس است در برنامه تلویزیونی طبیب درباره طب پیشگیری صحبت کرد و اینکه طب پیشگیری روی سه محور تغذیه، سبک زندگی و تاثیر اعصاب و روان بر جسم متمرکز است.

پزشک جنجالی: فرم جدید گردشگری را معرفی کردم

در بخشی از این صحبت که درباره تاثیر اعصاب و روان بر جسم بود، قاضی گفت که می خواهم یک ترم جدید از گردشگری را تعریف کنم. گردشگری تنها به این معنی نیست که ما باید حتما سفر به خارج از کشور داشته باشیم بلکه گردشگری می تواند این باشد که اگر همیشه در یک بخشی از منزل غذا می خوردیم حالا می توانیم جای میز ناهارخوری را تغییر داده و جای دیگری بنشینیم.

گردشگری از خودمان و از تغییر محیط اطرافمان شروع می شود و یا اینکه به رنگ ها توجه کنیم و اگر تا به حال از سطل آشغال سیاه رنگ استفاده می کرده ایم حالا از یک سطل اشغال قرمز و زیبا استفاده کنیم و یا به پارک ها و شهرهای اطراف برویم.

همین اظهار نظر دو دقیقه ای که از شبکه سوم سیما پخش شد موجب شد تا دستمایه ای شود برای کاربران فضاهای مجازی تا با در اختیار گذاشتن همین تکه از صحبت ها موجی از واکنش ها را برانگیختند. از کشیدن کاریکاتورها، نوشتن مقالات و یادداشت های طنز گرفته تا کلیپ و انیمیشن ساختن ها.

پس از آن، عبدالوهاب قاضی دوباره به این برنامه آمد و توضیح داد که: می خواستم ترم جدیدی از گردشگری را معرفی کنم که از خودمان و از خانه شروع می شود. منظورم این بود که ما اگر به دورترین نقطه دنیا هم که برویم می خواهیم با حواس ۵ گانه مان تجربه گر باشیم. اما اگر همین حواس ۵ گانه را در خانه خود با امکاناتی که داریم تمرین نکنیم؛ اگربه دورترین نقطه هم برویم به همان اندازه از آن مکان درک خواهیم داشت که از خانه خود درک داریم. پس هر اندازه در خانه رفتارهای عادت گونه را کنار بگذاریم در سفرهای دور هم می توانیم لذت ببریم.

وقتی مجری برنامه از او خواست که توضیح دهد چقدر این نظریه در دنیا شناخته شده و قابل اثبات است، قاضی گفت: من می توانم مقاله هایی که در این باره نوشته شده را در اختیار مخاطبان قراردهم.

شاید اگر این مدیر که سابقه فعالیت در هلدینگ گردشگری و مدیریت یکی از هتلهای مطرح جنوب کشور رشته پزشکی خود را با گردشگری پیوند نمی داد این واکنش ها نیز به صحبت های او اتفاق نمی افتاد و یا اگر این مدیر هتل که خودش سالهاست در حوزه گردشگری فعالیت می کند، از مثال های بهترین برای تبیین منظورش استفاده می کرد، دیگران به او اعتراض نمی کردند که چرا مفهوم گردشگری را تا این حد سخیف در یک برنامه تلویزیونی جلوه داده است.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
2
خودت با ماهی 100 میلیون کارانه که جز بودجه جاری بیمارستان هست و به ناحق در جیبتون میره میری سویس اونوقت ما باید بریم تو آشپزخونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
1
8
آقایدکتر مابدمتوجه نشدیم. دقیقا" همونجوری که گفتی متوجه شدیم. غرورت اجازه نمیده بگی اشتباه کردم؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
وقتی که کسی که هیچ تخصصی در زمینه جهانگردی نداره می آد و در تریبون ملی در مورد چیزی اظهار نظر می کنه و صدا و سیما هم تریبون بهش می ده این می شه دیگه!!!!!!!! منتهی این مساله در کشورمان همه گیر هست.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
حرفش كاملا درسته .. کسی که زیبایی های نزدیکش رو یاد نمیگیره که ببینه عملا گردشگر خوبی نمیشه
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
دکتری رو میشناسم که میگه شکستن تخم مرغ و چشم زدن رو خیلی قبول داره کشور ما متاسفانه پر شده از بیسوادی و خرافات.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
تو کشوری هستیم که پولدار ها میتونن بدون داشتن تخصص تو هر کاری دخالت کنند. ایشون هم که کاری نکردن فقط نظرشون رو گفتن بنده خدا
ایرانی
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
ایشان یک نظر شخصی دادن و تقریبا درست است. مثلا کسی به شمال می رو می گوید گردشگرم . ولی اینفرد و بیشتر مردم بعد از بازگشت خسته وبی حوسله اند. چرا چون فقط یا در ماشین بودن و یا در ترافیک و یا اصلا نمی دانستند کچا بروند. و فکر وی کنند گردش گری یعنی همین . یا فردی به خارج از کشور می رود و فقط در بازار ها و مراکز فروش می گردد. می گوید گردش گرم. به نظر شما این فکرد چه کسی است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار