توصیه هایی برای داشتن زبان بدن مناسب در هنگام مذاکره
کد خبر: ۱۱۳۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
زمانی که وارد جلسه مذاکره ای می شوید، می خواهید که اعتماد به نفس، توانایی و حرفه ای گری را از خود بروز دهید. بنابراین چیزی که نمی خواهید اتفاق بیفتد این است که زبان ناخودآگاه بدن شما اثرگذاری مورد نظرتان را...

توصیه هایی برای داشتن زبان بدن مناسب در هنگام مذاکرهبه گزارش «تابناک با تو»؛  زمانی که وارد جلسه مذاکره ای می شوید، می خواهید که اعتماد به نفس، توانایی و حرفه ای گری را از خود بروز دهید. بنابراین چیزی که نمی خواهید اتفاق بیفتد این است که زبان ناخودآگاه بدن شما اثرگذاری مورد نظرتان را تضعیف کند. زبان بدن به سرعت مورد توجه قرار می گیرد ولی به صورت ناخودآگاه اجرا می شود. این نکات را رعایت کنید تا جلسه تان درست همانطور که می خواهید پیش برود، و اجازه ندهید که بدنتان خرابکاری کند!

توصیه هایی برای داشتن زبان بدن مناسب در هنگام مذاکره

1. صاف بایستید

هیچ چیز بیشتر از حالت قائم بدن روی ایجاد تأثیرگذاری مثبت نقش ندارد، به همین خاطر حتماً تلاش کنید تا با سر بالا و شانه هایتان به سمت عقب راه بروید.، و صاف بنشینید (و در عین حال با آرامش و طبیعی باشید). مسلماً نمای خوبی ندارد که با شانه های خمیده و سر پایین وارد جلسه مصاحبه شغلی شوید، و بعد در صندلی خودتان فرو روید. با این کار، انگار که تابلویی با خود حمل می کنید که روی آن نوشته شده «من لیاقت این شغل را ندارم.»

2. محکم دست دهید

همه ما در مورد اهمیت محکم دست دادن شنیده ایم، و این توصیه قدیمی هنوز هم به کار می آید. دست دادن های ضعیف حسی مأیوس کننده و بد به طرف مقابل می دهد. فقط حواستان باشد با دست دادن خیلی محکم و استخوان خرد کن تلافی نکنید که طرف مقابلتان از درد به لرزه بیفتد.

3. ارتباط چشمی را حفظ کنید

توانایی حفظ ارتباط چشمی نشانه دیگری از اعتماد به نفس، صداقت و گشاده رویی است. زل زدن به کف زمین یا سقف اتاق شما را فاقد اعتماد به نفس و مضطرب نشان می دهد به طوری که انگار علاقه ای به گوش دادن ندارید و اصلاً اهمیتی نمی دهید. همچنین نگاه های جانبی بیش از اندازه می تواند شما را فریبکار جلوه دهد. مشاهده دقیق زبان بدن می تواند دروغگوها را از طریق حرکات چشمانشان (مثل نگاه کردن به بالا و به راست)، و همچنین سایر حرکات خاص بدن نمایان سازد.

ارتباط چشمی را می توان تا 10 ثانیه حفظ کرد، ولی مهم است که خیلی هم با دقت زل نزنید. این کار می تواند نفر مقابل را وحشت زده کند!

4. حالت بدن راحت ولی حرفه ای داشته باشید

حالت ایستاده و نشسته راحت ولی حرفه ای را حفظ کنید. در لبه صندلی تان ننشینید، بلکه صاف بنشینید، کمی رو به جلو متمایل شوید و دستانتان را آزادانه در جلویتان قرار دهید. پاهای خود را به صورت ضربدری رو هم بیندازید یا اینکه هر دو پا را روی زمین قرار دهید (ضربدری انداختن پاهایتان روی هم شاید بیش از اندازه خودمانی به نظر برسد). همچنین حواستان باشد که دستان خود را روی سینه هایتان جمع نکنید، چرا که این کار شما را بسته و تدافعی نشان می دهد.

5. بی قرار نباشید

هر چقدر هم که احساس اضطراب داشته باشید، سعی کنید روی صندلی تان یا از طریق دستانتان بی قراری خود را نشان ندهید. این کار بسیار بر هم زننده تمرکز است و شما را نه تنها مضطرب، بلکه احتمالاً محتاط نشان می دهد. موها، صورت، گردن یا دهان خود را لمس نکنید، یا اینکه با زیورآلات، دکمه های سرآستین یا کیف دستی خود بازی نکنید. حفظ خونسردی از شما چهره ای مثبت و خوشایند ارائه می دهد.

6. لبخند بزنید

جلسات کاری معمولاً بسیار جدی هستند، ولی این دلیل نمی شود که لبخند نزنید. لبخند زدن نشان خواهد داد که شما با آرامش و با اعتماد به نفس، و همچنین به طور کلی خوش مشرب هستید. هیچ کس دوست ندارد که با یک آدم ترشرو و بداخلاق کار کند.

به خاطر داشته باشید که بین لبخند زورکی و لبخند طبیعی تفاوت وجود دارد، پس تا جایی که می توانید سعی کنید طبیعی و با آرامش لبخند بزنید.

7. نفس عمیق بکشید

نفس عمیق به شما کمک می کند که آرامش پیدا کنید و مضطرب و عجول به نظر نرسید. به جای اینکه نفس خود را به طور سطحی به داخل سینه هایتان دهید، سعی کنید که از دیافراگم خود نفس بکشید. شگفت زده خواهید شد که این کار چقدر به آرامش شما کمک خواهد کرد.

8. جلوی فاجعه های احتمالی را بگیرید

قبل از رفتن به اتاق جلسه کمی آب بنوشید (با خودتان بطری آب به همراه داشته باشید) تا دهانتان بیش از اندازه خشک نباشد. وقتی که دهانتان مثل یک بیابان خشک باشد، با اعتماد به نفس صحبت کردن، یا حتی صحبت کردن به طور کلی، دشوار خواهد بود.

و سرانجام، فراموش نکنید که پیراهنی سبک وزن (به همراه کاپشن) بپوشید تا وسط جلسه احساس گرمای بیش از حد و عرق نکنید (و فراموش نکنید که به خودتان اسپری ضد تعریق بزنید!)

برترینها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
1
رعایت این نکات درشرایطی موثرواقع میشود که مصاحبه کننده هم به این نکات آشنا باشد و مفهوم رفتار آن َحص را متوجه باشه.نه مثل مدیران ما که فقط پول دارند و عموما" هم کم سوادند. یکی باید اول اصول مذاکره را به آنها یاد بده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار