دانستنی‌های باورنکردنی، اما واقعی
کد خبر: ۱۱۳۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
عصر اطلاعات، روزانه با ادعاهای زیادی روبه رو می شویم که تلاش می کنند ما را درباره ی موضوعاتی قانع کنند که واقعی به نظر نمی رسند، اما پس از تحقیق و مراجعه به کتاب ها مشخص می شود که این معلومات هر چند غیر واقعی به نظر می رسند...

دانستنی های باورنکردنی اما واقعیاختصاصی «تابناک با تو»؛ در عصر اطلاعات، روزانه با ادعاهای زیادی روبرو می شویم که تلاش می کنند ما را درباره ی موضوعاتی قانع کنند که واقعی به نظر نمی رسند، اما پس از تحقیق و مراجعه به کتاب ها مشخص می شود که این معلومات هرچند غیر واقعی به نظر می رسند اما حقیقت دارند.

حقایق غیر قابل باوری که صد در صد درست هستند

غرق شدگی نخستین دلیل مرگ و میر در صحرای بزرگ آفریقا
غرق شدن و نه تشنگی دلیل اصلی مرگ انسان ها در صحرای بزرگ و یا هر صحرای وسیع دیگری است، زیرا باران های بیابانی اغلب ناگهانی و پر آب می بارند و بر اثر آن سیل های ویرا نگری تولید می شوند که هر چه سر راهشان باشد، می برند حتی انسان را.

دانستنی های باورنکردنی اما واقعی

شرکت هواپیمایی که با حذف فقط یک زیتون به سودآوری رسید
در سال 1987 میلادی شرکت أمریکن إیرلاینز توانست با حذف یک عدد زیتون از سالاد مسافران درجه ی یک، چهل هزار دلار سودآوری داشته باشد.

دانستنی های باورنکردنی اما واقعی

تا چقدر می توان یک روزنامه را تا زد؟!
براساس یک حقیقت عجیب اگر یک روزنامه را 103بار تا بزنید، ضخامت آن بیش از جهان قابل مشاهده «Observable Universe» خواهد شد. فرض کنیم که شما روزنامه را 83 بار تا بزنید، ضخامت آن 967 میلیون کیلومتر، یا 102226 سال نوری خواهد شد، مسافتی که بیشتر از طول راه شیری است.

دانستنی های باورنکردنی اما واقعی

تشابه تاریخ تولدها
اگر پنجاه و سه تن در یک اتاق جمع شوند، احتمال 50 درصد وجود دارد که دو نفر تاریخ تولدشان در یک روز بوده باشد، اگر در اتاق 70 نفری باشند این احتمال به 99.9 درصد می رسد.  چنین احتمالی بر پایه ی نظریه ی birthday paradox داده می شود.

دانستنی های باورنکردنی اما واقعی

کبوتر نر برای شیر دادن به جوجه ها شیر تولید می کند!
کبوترها چه نر و چه ماده، به یک اندازه برای غذا دادن به جوجه هایشان شیر تولید می کنند. شیرِ چینه دان یا همان ماده ترشح شده از چینه دان پرنده ی والد سرشار از چربی و پروتئین است.البته  به جز کبوتر،  تولید شیر چینه دادن تنها در فلامینگوها و پنگوئن های امپراتور دیده شده است.

دانستنی های باورنکردنی اما واقعی

انسان در هنگام دویدن قدرت بیشتری نسبت به سایر حیوانات دارد
ممکن است پس از مقایسه ی انسان با حیواناتی همچون ببر، پلنگ و گربه سانان چنین جمله ای غیرواقعی به نظر برسد، اما علم قدرت بشر را در مقاومت طولانی مدت در هنگام دویدن ثابت کرده است. انسان نسبتاً مویی ندارد و با عرق کردن هم حرارت بدن او تنظیم می شود. انسان ها در مقایسه با سایر حیوانات به استثنای اسب ها از مزیّت بیشتری در هنگام دویدن برخوردارند.

دانستنی های باورنکردنی اما واقعی

سوسک ها یک چهارم موجودات روی زمین را تشکیل می دهند
با وجود اینکه بیش از 36 هزار گونه مهره دار، 9040 گونه پرنده، 4000 گونه پستاندار بر روی کره ی زمین وجود دارد، دانشمندان می گویند 1.5 تا 10 میلیون بی مهره روی زمین زندگی می کنند که تا سی میلیون هم برآورد می شوند. حشرات 75 درصد بی مهرگان هستند که 40 درصد آنها را سوسک ها تشکیل می دهند.

دانستنی های باورنکردنی اما واقعی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
البته در عمل رکورد تا زدن کاغذ فکر کنم ۲۰ بار بود. (دقیق یادم نیست ولی خیلی کم بود) اون تاریخ تولدها و غرق شدگی در صحرای آفریقا هم خیلی جالب بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار